Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom - Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας... και άνοιξη

Παραγωγή: Κορέα 2003 

Σε συμπαραγωγή με Γερμανία 

Διάρκεια: 103 λεπτά

Είδος: Δράμα

* * * * ½

Σκηνοθεσία: Kim Ki-duk

Πρωταγωνιστούν: Kim Ki-duk, Oh Yeong-su, Jong-ho Kim, Kim Young-min, Jae-kyeong Seo. Yeo-jin Ha, Kim Jeong-yeong, Dae-han Ji, Min Choi. Ji-a Park.

ΣΥΝΟΨΗ: Ένας γηραιός Βουδιστής Μοναχός ζει σαν ερημίτης μαζί με τον νεαρό μαθητευόμενο του σε έναν γαλήνιο ναό που πλέει πάνω σε μία σχεδία σε μια μαγευτική λίμνη. Η ζωή τους ακολουθεί τις εναλλαγές των εποχών, ωστόσο ο έξω κόσμος καραδοκεί για να δώσει μαθήματα ζωής στον νεαρό Μοναχό. Σκληρότητα, πόθος, εξουσία, έγκλημα  διαμορφώνουν την ζωή του νεαρού μαθητευόμενου κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Γέροντα. Η ένταση της άνοιξης και του καλοκαιριού θα παραχωρήσει τη θέση της στην φθινοπωρινή περισυλλογή και την χειμωνιάτικη ωριμότητα, αλλά η άνοιξη θα ξανάρθει σε ένα αέναο κύκλο. 

Η απίστευτη εσωτερική ομορφιά αυτής της αξεπέραστης δημιουργίας έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο το όνομα του Κορεάτη Κιμ Κι-Ντουκ. Ενός αυτοδίδακτου, πολυτάλαντου αλλά και περιπετειώδη καλλιτέχνη, από τους τελευταίους βασανισμένους και ασυμβίβαστους με την μετριότητα δημιουργούς της 7ης τέχνης. Το έργο του υπήρξε αντανάκλαση του ταραχώδη βίου του, ένα μείγμα ζεν βουδισμού, χριστιανικής μετάνοιας (υπήρξε χριστιανός καθολικός), αλητείας του πεζοδρομίου, καταστροφικών παθών, κατανόησης της αδυναμίας του σώματος που εκδηλώνεται μέσα από το σαρκικό πόθο αλλά και απαισιοδοξίας για την αδυναμία του πνεύματος να κατακτήσει την γαλήνη, καταδικασμένου να επαναλαμβάνει τα ίδια και τα ίδια σφάλματα. Από τις κορυφαίες δημιουργίες του, η Άνοιξη κατέχει ξεχωριστή θέση στη γεμάτη ρεαλισμό φιλμογραφία του, σαν δείγμα ζεν διδασκαλίας, άσκηση διαλογισμού, μάθημα αρμονικής συνύπαρξης με τη φύση και τα πλάσματά της και απόλυτη μεταφυσική εμπειρία. Το πώς και το τι θα εισπράξει ο κάθε θεατής από αυτό το «ταξίδι» με μια σχεδία στη μέση της ροής της ύπαρξης είναι προσωπικό του θέμα.

Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας την Άνοιξη του 2004 και έκανε μεγάλη αίσθηση. Τώρα είναι μοναδική ευκαιρία να την ανακαλύψει ένα νεότερο, πιο υποψιασμένο κοινό. 

Διανομή: NEW STAR 

Στις αίθουσες από 18.08.22 

 

Κιμ Κι-Ντουκ-Βιογραφία

Ο Κιμ Κι-Ντουκ γεννήθηκε το 1960 στην Κορέα. Αφού εργάστηκε σε εργοστάσια και υπηρέτησε στους πεζοναύτες, σπούδασε στα 30 του Καλές Τέχνες στο Παρίσι. Βραβευμένος σεναριογράφος, έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο του το 1996 με το Crocodile. Από τις πρώτες κιόλας ταινίες του, ο Κιμ Κι-Nτουκ έγινε ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους, δραστήριους αλλά και παραγωγικότερους Kορεάτες σκηνοθέτες. Παγκοσμίως γνωστός για ταινίες όπως το φιλμ Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Ανοιξη, Ολομόναχοι Μαζί και Το Κορίτσι με το Αγγελικό Πρόσωπο, κατά τη διάρκεια της καριέρας του τιμήθηκε με σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και με Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2012, για το φιλμ του Pieta. Έφυγε από τη ζωή τον Δεκέμβριο του 2020, σε ηλικία 59 ετών, από επιπλοκές της νόσου covid-19.

 

Ο Κιμ Κι-Ντουκ μιλάει για τις ταινίες του 

“Ο κοινός τόπος των έργων μου είναι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Μπορεί να έχουν διαφορετικό χρώμα, διαφορετικά μάτια, οτιδήποτε, αλλά τελικά όλοι είναι ανθρώπινες υπάρξεις, μοιράζονται τα ίδια πράγματα. Αυτό που ζητάω με τις ταινίες μου είναι η επικοινωνία.”

“Δεν πιστεύω πως τα λόγια λύνουν κανένα πρόβλημα. Μερικές φορές η σιωπή μεταφέρει περισσότερο αληθινό συναίσθημα, ενώ οι λέξεις, υπό προϋποθέσεις, διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα.”

“Οι σκηνοθέτες δεν πρέπει να αποσαφηνίζουν τα πάντα στις ταινίες τους. Για μένα, η ταινία είναι μία μορφή ερώτησης που απευθύνω στους άλλους, στο κοινό. Για αυτό άλλωστε το σινεμά είναι ενδιαφέρον μέσο. Και αυτός είναι ο λόγος που οι ταινίες μου δεν δίνουν συγκεκριμένες απαντήσεις, καθώς οι απαντήσεις αλλάζουν διαρκώς όπως εξελισσόμαστε.”

“Η ενασχόληση μου με τη ζωγραφική με ωφέλησε αρκετά, αλλά για αρκετό καιρό επίσης τράβαγα φωτογραφίες. Δούλεψα σε πολλά εργοστάσια έτσι ξέρω καλά πώς λειτουργούν οι μηχανές. Κι αυτό με βοήθησε. Είναι σημαντική η θεωρητική και πρακτική κινηματογραφική εκπαίδευση, αλλά νομίζω πως το πιο σημαντικό είναι η εμπειρία της ζωής σε διάφορα μέρη του κόσμου.”