Το Κινηματογραφικό Καλοκαίρι της New Star
"Χωρίς ευσπλαχνία, ο άνθρωπος είναι σαν ζώο.
Ακόμη κι αν είσαι σκληρός με τον εαυτό σου, να είσαι ευσπλαχνικός με τους άλλους.
Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Ο καθένας έχει δικαίωμα στην ευτυχία".
Από το αριστούργημα του Μιζογκούτσι «Ο Επιστάτης Σάνσο».
Η παραπάνω σχετικά άγνωστη στη χώρα μας ταινία αλλά και άλλα κλασσικά Γιαπωνέζικα αριστουργήματα αποτελούν τον κορμό του προγραμματισμού της εταιρείας διανομής New Star για φέτος το καλοκαίρι.
Δεν χάνουμε κανένα!!!
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
ΕΠΙΣΤΑΤΗΣ ΣΑΝΣΟ (1954)
Ένα από τα αριστουργήματα του ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ
Μια ταινία για την ανάδυση της ηθικής σε συνθήκες φυσικής βαρβαρότητας
70 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ DIGITAL 4K RESTORATION
Αργυρός Λέων Φεστιβάλ Βενετίας
Στη μεσαιωνική Ιαπωνία ένας κυβερνήτης, με καλό χαρακτήρα, πράος και φιλεύσπλαχνος με τους ανθρώπους, εξορίζεται. Η γυναίκα του και τα δύο του παιδιά, ο γιος του και η κόρη του, αποφασίζουν να τον επισκεφθούν. Στο δρόμο θα τους επιτεθούν ληστές. Η μητέρα τους πουλιέται σαν πόρνη και τα δύο παιδιά σα σκλάβοι στον παντοδύναμο και αυταρχικό επιστάτη Σάνσο. Τα παιδιά θα μεγαλώσουν και, μετά από πολλά χρόνια, θα καταφέρουν να δραπετεύσουν, αφού ο γιος θα κερδίσει βαθμιαία την εύνοια του Σάνσο. Θα ψάξουν να βρουν τη μητέρα τους και όλοι μαζί θα αποτίσουν φόρο τιμής στον πατέρα τους.
SANSHO THE BAILIFF 1954– ΕΠΙΣΤΑΤΗΣ ΣΑΝΣΟ του Kenji Mizoguchi
https://www.imdb.com/title/tt0047445/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=gHplEXLXHCQ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΧΕΡΙ
Η μοναδική ταινία του ΟΤΤΟ ΠΡΕΜΙΓΚΕΡ! Η ταινία που πρώτη πρόβαλε στον κινηματογράφο με θαρραλέο ρεαλισμό το ζήτημα της ηρωίνης, το TRAISPOTTING της δεκαετίας του ’50.
Υποψήφιο για Όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου (Frank Sinatra), μουσικής (δράμα ή κωμωδία) και σκηνικών.
Υποψήφιο για Bafta καλύτερης ταινίας από 0ποιαδήποτε προέλευση και ξένου ηθοποιού (Frank Sinatra).
Το τζαζ σάουντρακ του Elmer Bernstein θεωρείται σταθμός στην πορεία της τζαζ επί του κινηματογράφου.
Ο Φράνκι Μασίν, επιδέξιος χαρτοπαίκτης, βγαίνει από τη φυλακή αποφασισμένος να ξεμπλέξει από τον εθισμό του στην ηρωίνη. Ονειρεύεται να γίνει ντράμερ αλλά η άπληστη γυναίκα του τον πιέζει να συνεχίσει τη χαρτοπαιξία.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΧΕΡΙ του ΟΤΤΟ ΠΡΕΜΙΓΚΕΡ
https://www.imdb.com/video/vi1015988505/?playlistId=tt0048347&ref_=tt_pr_ov_vi
ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ
Μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών του Βιτόριο Ντε Σίκα
Μία ταινία-σταθμός στο κινηματογραφικό κίνημα του νεορεαλισμού
Ένας άνεργος ιταλός βρίσκει μια δουλειά που απαιτεί ποδήλατο αλλά για κακή του τύχη, κάποιος του το κλέβει την πρώτη του μέρα στην δουλειά. Μαζί με το νεαρό του γιο, ξεκινούν μια μανιώδη αναζήτηση για να βρουν τον κλέφτη και στην πορεία θα πάρουν πολλά μαθήματα από την ζωή.
Η ιστορία, μας μιλά για τον αγώνα των απλών ανθρώπων. Την προσπάθεια για επιβίωση, την αδικία που βιώνουν, την αγωνία για την επόμενη ημέρα, αλλά και τη στοργή, την αγάπη και την ανθρωπιά, που περικλείει όλους τους καθημερινούς ανθρώπους, που προσπαθούν και ελπίζουν, για ένα καλύτερο αύριο.
https://www.imdb.com/title/tt0040522/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_ladri%2520di
https://www.youtube.com/watch?v=H2P4xo9kmPM&ab_channel=RottenTomatoesClassicTrailers
ΘΑΥΜΑ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ
Ένας θρίαμβος του ποιητικού ρεαλισμού του Βιτόριο Ντε Σίκα
Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών
Η γριά Λολότα μεγαλώνει ένα παιδί, τον Τοτό, που το ’χε βρει νεογέννητο κάτω από ένα λάχανο. Μετά το θάνατο της, ο Τοτό οδηγείται σ’ ένα ορφανοτροφείο, απ’ όπου βγαίνει μετά από πολλά χρόνια, για να καταλήξει φιλοξενούμενος ενός περιπλανώμενου άστεγου σε μια παραγκούπολη, στην περιφέρεια του Μιλάνου. Με τη μεγάλη του καλοσύνη και αθωότητα ο Τοτό κερδίζει τη συμπάθεια των φτωχών και τους πείθει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την κατάσταση τους. Η δραστηριότητα των αθλίων, που αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μετατρέπει τη μίζερη παραγκούπολη σε αξιοπρεπή κοινότητα. Μια μέρα, ενώ σκάβουν, πετάγεται απ’ τη γη ένας πίδακας πετρελαίου.Ο πλούτος και η ευμάρεια που θα μπορούσαν να προκύψουν για όλους, απειλούνται από τον πλούσιο Μόμπι, που έχει ειδοποιηθεί από τον κακό Ράπι και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους διώξει από τη γη τους. Για να βοηθήσει τον Τοτό και τους φίλους του, η Λολότα χαρίζει στον νεαρό ένα θαυματουργό περιστέρι που έκλεψε από τους αγγέλους. Η αστυνομία του Μόμπι κατατροπώνεται και ο Τοτό μπορεί πια να πραγματώσει τις επιθυμίες των φίλων του. Ο Τοτό καθοδηγεί τους φτωχούς του Μιλάνου εναντίον του πλούσιου κτηματομεσίτη και καταφέρνει να νικήσει με τη βοήθεια αγγέλων...
ΘΑΥΜΑ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ του Βιτόριο Ντε Σίκα
https://www.imdb.com/title/tt0043809/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_q_miraco
https://www.youtube.com/watch?v=la8midGNmV4&ab_channel=FilmForum
Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ
Η συγκλονιστική ταινία του Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ
Το ταξίδι προς τον θάνατο μπορεί να είναι μια τρομερή επιβεβαίωση για τη ζωή.
Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας Αργυρός Λέοντας & Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου και Διεθνούς Ταινίας – Φεστιβάλ Βενετίας
Ο Ραμόν είναι τετραπληγικός, κλινήρης για τριάντα χρόνια. Μόνο του παράθυρο στον κόσμο αυτό του δωματίου του, απ όπου φαντάζεται τη θάλασσα όπου ταξίδευε από μικρός, που του έμαθε τον κόσμο, του έδωσε ζωή και του την πήρε, όταν ένα φοβερό ατύχημα του επέτρεψε να ζει χωρίς να κινείται. Μοναδική του επιθυμία, να τερματίσει αξιοπρεπώς τη ζωή του.
Δύο γυναίκες θα αλλάξουν τον κόσμο και τις εμπειρίες του: η δικηγόρος Χούλια, που τον στηρίζει στον αγώνα του και η Ρόζα, μία χωριατοπούλα πεπεισμένη ότι αξίζει τον κόπο να ζεις. Ανθρώπινη ηθική που αμφισβητείται, αμετακίνητη επιθυμία για θάνατο:
Η αγάπη ιδωμένη από τα μάτια ενός ανθρώπου που δε θέλει να αγαπά, που επιβεβαιώνει ότι μόνο κάποιος που τον αγαπά αληθινά θα τον βοηθήσει να πραγματοποιήσει το τελευταίο ταξίδι που τόσο λαχταρά, το ταξίδι στη θάλασσα, εκεί όπου κάποτε άγγιξε τα όρια του θανάτου.
Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ του Αλεχανδρο Αμεναμπαρ
https://www.imdb.com/title/tt0369702/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_mar%2520ade
https://www.youtube.com/watch?v=PxXb_YZ-CQI&ab_channel=fiber27
ΑΝΟΙΞΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ
Το ατμοσφαιρικό θρίλερ του Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ
Υποψήφιο για 10 Βραβεία Goya
Official Selection Sundance 1997
Αν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ και ο Ντέιβιντ Λιντς είχαν συνεργαστεί, το αποτέλεσμα θα ήταν το Άνοιξε τα Μάτια.
Ο νεαρός Σίζαρ έχει τα πάντα. Ομορφιά, χρήμα, γυναίκες. Κάποια μέρα ο φίλος του Πελάγιο του παρουσιάζει τη νέα του κοπέλα, την Σοφία, την οποία ερωτεύεται. Αμέσως βάζει σκοπό να την κερδίσει, αλλά πρώτα πρέπει να ξεφορτωθεί την πρώην του, Νουρία, που είναι παράφορα ερωτευμένη μαζί του και έτσι προτιμά να ρίξει το αμάξι του σε ένα δέντρο. Ως αποτέλεσμα εκείνη χάνει τη ζωή της και ο Σίζαρ την ομορφιά του. Το πρόσωπο του παραμορφώνεται, αλλά αυτό δε δείχνει να ενοχλεί τη Σοφία, που του εξομολογείται τον έρωτά της. Ολα δείχνουν να αλλάζουν, όταν βρίσκουν έναν γιατρό που υπόσχεται να διορθώσει τη ζημιά που έχει προκληθεί. Ομως ο εφιάλτης τώρα αρχίζει.
ΑΝΟΙΞΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ του Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ
https://www.youtube.com/watch?v=1zX8gwWvke8&ab_channel=VonGogan-Trailers
CURE
Ένα σαγηνευτικό θρίλερ του ΚΙΓΙΟΣΙ ΚΟΥΡΟΣΑΟΥΑ
Ατμοσφαιρικό και παράλληλα φιλοσοφικό.
Το "Cure" είναι εν μέρει ατμοσφαιρική αστυνομική ταινία και εν μέρει φιλοσοφικός διαλογισμός. Ο ντετέκτιβ Takabe (Koji Yakusho) παρακολουθεί μια σειρά από πανομοιότυπες δολοφονίες, που διαπράττονται κάτω από τις ίδιες περίεργες συνθήκες. Τίποτα δεν φαίνεται να συνδέει τους φόνους και ο Τακάμπε απογοητεύεται όλο και περισσότερο...
Με μια καθαρή, εντυπωσιακή φόρμα, η ταινία στήνει ένα τηλεπαθητικό παιχνίδι ανάμεσα σ’ ένα νευρωτικό αστυνομικό κι ένα κατά συρροή δολοφόνο χωρίς μνήμη και ακτινογραφεί μ’ αυτό τον τρόπο μια ερημωμένη Ιαπωνία, λεία μιας βουβής παράνοιας. Ανταγωνιστής των Αμερικανών στο πεδίο των αστυνομικών ταινιών τρόμου, των οποίων το πιο διάσημο παράδειγμα είναι αναμφισβήτητα το Seven, αλλά με εκ διαμέτρου αντίθετες αισθητικές επιλογές, ο Κουροσάουα, με το Cure, φαίνεται να παρουσιάζει την πιο ολοκληρωμένη μορφή του είδους, με φιλοδοξίες που δεν θα του αναγνώριζε κανείς ως τότε
Ο Κιγιόσι Κουροσάουα παραμένει πάντα ο σκηνοθέτης του φόβου, ικανός να δημιουργεί ανησυχία ή αίσθημα πανικού σε μερικά πλάνα, αλλά φτάνει ταυτόχρονα σε μια πρωτόγνωρη ευρύτητα στοχασμού και ποίηση, κληρονομιά αφ’ ενός της μεγάλης παράδοσης του ιαπωνικού κινηματογράφου και αφ’ ετέρου του σύγχρονου ευρωπαϊκού σινεμά και της οικονομίας των μέσων των αμερικανικών b-movies, με μια ιδιαίτερη ευαισθησία στην υπνοβατική του σύλληψη του αόρατου και στο βλέμμα σαγηνευτικής ομορφιάς που ρίχνει στο υπαρξιακό αίνιγμα.
Cure του Kiyoshi Kurosawa
https://www.imdb.com/title/tt0123948/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=vnP71l5vSSY
https://www.youtube.com/watch?v=Kr0LzE4VRkQ
RAINY DOG
ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΘΕΑΜΑΤΙΚΟ ΜΑΚΕΛΙΟ ΤΟΥ TAKASHI MIIKE
Συνδυάζει με εξαιρετικό τρόπο την αισθητική του JOHN WOO και του TAKESHI KITANO
Μια πανέμορφη ποιητική ταινία, γεμάτη λυρισμό και μελαγχολική ατμόσφαιρα, με φόντο την αδυσώπητη yakuza.
Η αγάπη του Τακάσι Μίικε για την Ταϊβαν οδηγεί σε μια ξέφρενη κούρσα στα σοκάκια της.
Ακολουθώντας έναν δολοφόνο της Yakuza, βρισκόμαστε στο άδειο διαμέρισμά του, όπου μια γυναίκα του αφήνει ένα παιδί λέγοντας πως είναι ο γιος του. Η μίνιμαλ πλοκή ολοκληρώνεται από τους αγαπημένους ταϊβανέζους ηθοποιούς χαρακτήρων (συμπεριλαμβανομένων δύο από τους πρωτότυπους Boys από το Fengkuei του Hou Xiaoxian) και δεν σταματάει να βρέχει. Πιθανότατα η πιο δροσερή ταινία μοναχικού hitman που έγινε ποτέ.
RAINY DOG του Takashi Miike
https://www.imdb.com/title/tt0142316/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=EaSK81kOLBQ
https://www.youtube.com/watch?v=bZmNZysqlXo
FIRES ON A PLAIN
TO ANTIΠΟΛΕΜΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΝ ΙΤΣΙΚΑΟΥΑ (ΑΡΠΑ ΤΗΣ ΒΙΡΜΑΝΙΑΣ)
Ένα αγωνιώδες πορτρέτο των Ιάπωνων στρατιωτών που έχουν εγκλωβιστεί σε μια παράξενη γη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το Fires on the Plain του Kon Ichikawa είναι μια συναρπαστική κατάβαση στην ψυχολογική και σωματική λήθη. Αρνούμενος τη νοσοκομειακή περίθαλψη για φυματίωση και διωγμένος στο άγνωστο, ο στρατιώτης Ταμούρα ταξιδεύει σε ένα άγνωστο τοπίο των Φιλιππίνων, συναντώντας μια ολοένα και πιο εξευτελισμένη διατομή στρατιωτών του Αυτοκρατορικού Στρατού, που τελικά ενδίδουν στην πιο τρομακτική λαχτάρα όλων. Φρικιαστικά αλλά ποιητικό, το Fires on the Plain είναι ένα από τα πιο δυνατά έργα ενός από τους πιο ευέλικτους κινηματογραφιστές του ιαπωνικού κινηματογράφου.
Fires on the plain του Kon Ichikawa
https://www.imdb.com/title/tt0053121/?ref_=fn_al_tt_2
https://www.youtube.com/watch?v=BGfKlaypXpE
https://www.youtube.com/watch?v=VsKA7hF8D9Q
https://www.youtube.com/watch?v=uaH3r3omxEc
Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΝΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ-ΚΑΜΠΟΥΚΙ ΤΟΥ ΚΟΝ ΙΤΣΙΚΑΟΥΑ
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σε αυτό το κομψό ιαπωνικό κλασικό, ένας καλλιτέχνης χρησιμοποιεί θεατρικές τεχνικές για να σχεδιάσει τους θανάτους των εχθρών του.
Ένα δυναμικό, άκρως κομψό θρίλερ που αφηγείται με εντυπωσιακή παλέτα την ιστορία, αλλά αποτελεί επίσης, ένα τακτοποιημένο κομμάτι σε μια πολύ πιο διαλογιστική, ίσως πιο γνωστή ταινία για ένα θίασο kabuki.
Η ρευστή, ονειρική φύση της αφήγησης αντικατοπτρίζεται στη λεπτή ερμηνεία του Hasegawa ως Yukinojo, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη γήινη, κωμική στροφή του ως ληστή Yamitaro. Ο Yukinojo είναι μια φιγούρα τόσο αιθέρια όσο και το ίδιο το θέατρο: στην αξέχαστη τελική σκηνή απομακρύνεται από τη ζωή του στη σκηνή, αφήνοντας στο κοινό του τις ξεθωριασμένες αναμνήσεις που έχουν πάρει από τις παραστάσεις του.
An Actor's Revenge - H ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΝΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ του Kon Ichikawa
https://www.imdb.com/title/tt0057710/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=X32qJgFcVXw
https://www.youtube.com/watch?v=ZpWmkGdfgWA
Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ
Μία τραγική ιστορία, εμμονής κι ανεκπλήρωτου πάθους του ΤΕΪΝΟΣΟΥΚΕ ΚΙΝΟΥΓΚΑΣΑ
Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας
Όσκαρ καλύτερων κουστουμιών
Όταν ο Σαίξπηρ συνάντησε τον KOYΡΟΣΑΒΑ
DIGITAL 4K RESTORATION
Εν μέσω επικής, βίαιης ίντριγκας στην Ιαπωνία του 12ου αιώνα, ένας αυτοκρατορικός πολεμιστής ερωτεύεται μια κυρία σε αναμονή. Αφού ανακαλύπτει ότι είναι παντρεμένη, γίνεται φρενήρης στις προσπάθειές του να κερδίσει τον έρωτά της. Η ταινία του Kinugasa, ένας πρώιμος θρίαμβος της έγχρωμης κινηματογραφίας στην Ιαπωνία, είναι μια αξέχαστη, τραγική ιστορία εμμονής και ανεκπλήρωτου πάθους.
Gate of Hell – H ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ του Teinosuke Kinugasa
https://www.imdb.com/title/tt0045935/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=DAwhQRDSzBk
https://www.youtube.com/watch?v=jfZcIJ4lr40
ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ
Το απόλυτο μυθικό αριστούργημα του ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ
Στις δέκα καλύτερες ταινίες όλων των εποχών
Μια ταινία ορόσημο για το παγκόσμιο σινεμά
ΟSCAR Ξενόγλωσσης ταινίας
ΑΡΓΥΡΟΣ ΛΕΩΝ Φεστιβάλ Βενετίας
Ήταν τα Cahiers du Cinema, με πρώτους τον Γκοντάρ και τον Ρομέρ, με την πρώτη προβολή του "Ουγκέτσου Μονογκατάρι" ανακάλυψαν έναν ομότιμο του Ντράγιερ, του Μπέργκμαν, του Γκρίφιθ, έναν κλασσικό της τέχνης του σινεμά. Πλέον, σήμερα, δεκάδες είναι οι δημιουργοί που τον κατατάσσουν αβίαστα στις άμεσες επιρροές τους, από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο ως τον Μπέλα Ταρ, από τον Αντρέι Ταρκόφσκι ως τον Βίκτορ Ερίθε.
Με τον Κέντζι Μιζογκούτσι αρχίζει ουσιαστικά ο Ιαπωνικός κινηματογράφος
Το "Ουγκέτσου Μονογκατάρι" κατά λέξη "Η ιστορία της υγρής, θολής σελήνης". Αναγνωρίζεται ως η επιτομή του έργου του, το φιλμ που συγκεντρώνει την αισθητική του θέση απέναντι στον κινηματογράφο, κατά πολλούς μια βασανισμένη αυτοβιογραφία, για όλους, μια από τις ομορφότερες στιγμές της Ιστορίας του παγκόσμιου σινεμά. Τύποις, μια ιστορία του φανταστικού, μια ιστορία φαντασμάτων στην ουσία, κι όπως όλες τελικά οι δημιουργίες του, μια φανταστική ιστορία βουτηγμένη στην πιο αμείλικτη πραγματικότητα, μια ιστορία για τα πάθη, τα όνειρα, την μοίρα των ανθρώπων. Το "Ουγκέτσου”, επικό και λυρικό μαζί, είναι μια "ομηρική" περιπέτεια για την πίστη και την αυταπάρνηση σε έναν περίπλοκο κόσμο.
Το "Ουγκέτσου" είναι ένας μύθος, κυριολεκτικά και μεταφορικά κι όπως όλοι οι μεγάλοι μύθοι, εξακολουθεί να μιλά στα μάτια, τις καρδιές και το μυαλό.Το "Ουγκέτσου" θέτει αρχές και όρια στην κινηματογραφική γλώσσα, παραμένοντας μέσα στις δεκαετίες ένα αξεπέραστο όριο κινηματογραφικής δημιουργίας και συνδιαλλαγής με τον χώρο, την κίνηση, τον χρόνο, το σώμα.
Ugetsu – ΟΥΓΚΈΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤΑΡΙ του Kenji Mizoguchi
https://www.imdb.com/title/tt0046478/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=gYnPYYDIGDU
ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ (1954)
Tο ιδεόγραμμα του έρωτα του ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ
70 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ DIGITAL 4K RESTORATION
Ένα αριστούργημα καθαρότητας και υψηλής τέχνης.
Η δεξιότητα του ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ στο απόγειό της.
Οι ελάχιστες στιγμές που κλέβουμε από το θάνατο, είναι οι γλυκύτερες τις ζωής μας.
Διασκευή ενός θεατρικού έργου που συνδυάζει το θέατρο Καμπούκι με το θέατρο μαριονετών Μπουνράκου, γραμμένο από τον Τσικαμάτσου Μονζαέμον, διάσημο συγγραφέα του 17ου αιώνα, με θέμα την ιστορία ενός ζευγαριού, στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Στο Κυότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπάλληλους του άνδρα της είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Oταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί καi γρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας τον έρωτά του για τον άλλο.
A Story from Chikamatsu 1954 – ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ του Kenji Mizoguchi
https://www.imdb.com/title/tt0046851/?ref_=fn_al_tt_1
https://www.youtube.com/watch?v=ngl-FT2u8wc
ΡΑΣΟΜΟΝ
ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΚΙΡΑ ΚΟΥΡΟΣΑΒΑ
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΦΙΛΜ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΟSCAR ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΧΡΥΣΟΣ ΛΕΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
Ο «Ρασομόν», η ταινία που η ιαπωνική κριτική περιφρόνησε, τιμήθηκε με το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας 1951 και συνέβαλε στη διεθνή αναγνώριση του Κουροσάβα. Πέρα από τον ανατολίτικο εξωτισμό της, πρόκειται για μια μοντέρνα σε σύλληψη ταινία, όπου κάθε αφήγηση έχει το δικό της στιλ και τη δική της γοητεία. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην υποβλητική ασπρόμαυρη φωτογραφία, με τα αξέχαστα πλάνα των ακτίνων του Ηλίου να προσπαθούν να φωτίσουν τη σκοτεινιά του δάσους. Επίσης, εντύπωση κάνει η μουσική, που στηρίζεται σε μια ιαπωνική ενορχήστρωση του «Μπολερό» του Ραβέλ, και επαναλαμβάνεται σε τέσσερις παραλλαγές, όπως ακριβώς είναι τα τέσσερα αφηγήματα της ταινίας.Η δε έκφραση «φαινόμενο Ρασομόν», αποτελεί πλέον κομμάτι της νομικής αργκό για «την περιγραφή αντιφατικών καταθέσεων. Είναι επίσης το έργο που γνώρισε σε όλο τον κόσμο την εμβληματική φιγούρα του Τοσίρο Μιφούνε, που έμελλε να γίνει σήμα κατατεθέν μιας ολόκληρης κινηματογραφίας.
Το Ρασομόν παραμένει ένα αριστούργημα ταύτισης φόρμας και περιεχομένου, σύγκλισης πολιτισμών, ένα απολύτως ανθρωποκεντρικό έργο που θέτει, με τον δικό του τρόπο, μέσα από την ιαπωνική παράδοση του Καμπούκι και του Νο αλλά και τη μοντέρνα δυτική κουλτούρα, ερωτήματα που μας αφορούν ως άτομα και ως κοινωνία.
Rashomon – RASHOMON Η ΠΥΛΗ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ του Akira Kurosawa