Triangle of Sadness - Το Τρίγωνο της Θλίψης

Παραγωγή: Σουηδία 2022 

Σε συμπαραγωγή με Γαλλία/Γερμανία/Βρετανία/Ελλάδα/Τουρκία 

Διάρκεια: 147 λεπτά

Είδος: Δραματική Σάτιρα

* * * *

Σκηνοθεσία: Ruben Östlund

Πρωταγωνιστούν: Harris Dickinson, Charlbi Dean, Vicki Berlin, Dolly De Leon, Woody Harrelson, Zlatko Buric, Alicia Eriksson, Sunnyi Melles, Thobias Thorwid, Jiannis Moustos, Timoleon Gketsos, Carolina Gynning, Iris Berben, Amanda Walker, Oliver Ford Davies, Ralph Schicha,Henrik Dorsin, Arvin Kananian.

ΣΥΝΟΨΗ: Ο Carl και η Yaya, διάσημο ζευγάρι μοντέλων, κερδίζουν μια δωρεάν κρουαζιέρα σε υπερπολυτελές γιοτ γεμάτο από ασύλληπτα πλούσιους επιβάτες: Ρώσος ολιγάρχης, Βρετανοί έμποροι όπλων, ζάπλουτοι Ευρωπαίοι και άλλοι, υλικό ιδανικό για το Instagram της Yaya που είναι ισχυρή influencer. Όλα πάνε πρίμα αν και ο καπετάνιος, αλκοολικός αμερικανός ιδεολόγος του μαρξισμού, είναι εξαφανισμένος. Όταν όμως, κατά τη διάρκεια του απαραίτητου δείπνου με τον καπετάνιο, ξεσπά μία θύελλα και όλοι παθαίνουν ναυτία, η ειδυλλιακή κρουαζιέρα καταλήγει σε φιάσκο. Μετά από μια επίθεση πειρατών, ο Carl και η Yaya βρίσκονται ξεβρασμένοι σε ένα έρημο νησί με ένα τσούρμο δισεκατομμυριούχων και μία από τις καθαρίστριες του γιοτ. Εκεί η ιεραρχία του σκάφους ανατρέπεται αφού η Φιλιππινέζα καθαρίστρια είναι η μόνη που ξέρει να ψαρεύει.

Μια στιγμή αρκεί για να έρθουν τα πάνω κάτω στην εύθραυστη ισορροπία ενός κόσμου άδικου, χυδαίου και ψεύτικου, βασισμένου στην ύλη και την εικόνα της. Η ομορφιά των μοντέλων που «διακοσμούν» αυτή την κρουαζιέρα της ανθρωπότητας είναι επίπλαστη και επιφανειακή, δεν ξεπερνά την επιφάνεια του δέρματος. Ένα ζευγάρι που σπαράσσεται πάνω στα αποκαϊδια της νέας πολιτικής ορθότητας λίγο πριν επιβιβαστεί στο σκάφος, σε ένα αριστοτεχνικό πρώτο μέρος που εξελίσσεται σε πολυτελή ρεστοράν και δωμάτια ξενοδοχείων. Όμως οι πόζες για το κοινό είναι πόζες προσοδοφόρες. Πίσω από αυτή την social media βιτρίνα αναδύεται η απεχθής χυδαιότητα των μηχανισμών που κινούν τα νήματα της παγκοσμιοποίησης όπως απεικονίζεται γλαφυρά από τη μια στον αναθρεμμένο με τα κομμουνιστικά ιδεώδη Ρώσο μεγαλέμπορο κοπριάς και το (αξιολάτρευτο) ηλικιωμένο ζεύγος Βρετανών κατασκευαστών χειροβομβίδων και από την άλλη σε μια κοινωνικά αμόρφωτη παρακμασμένη μεγαλοαστική Ευρώπη της ιντερνετικής λαμογιάς και της εγκεφαλικής αφασίας που στερείται κυριολεκτικά πλέον τη δυνατότητα να αρθρώσει λόγο. Μια βιτρίνα, μια φρίκη ο κόσμος πάνω στη γέφυρα του καραβιού, μια αφασία, μια τριτοκοσμική αναισθησία βυθισμένη στα κινητά ο κόσμος στην κουζίνα και τα αμπάρια. Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί σ αυτή την κρουαζιέρα, μόνο βίαιοι, βρώμικοι και αδηφάγοι υπηρέτες συμφερόντων της τσέπης τους. Μια κρουαζιέρα με καπετάνιο έναν ιδεολόγο της αμερικάνικης σοσιαλδημοκρατίας που τσιτάρει τον Μαρξ τρεκλίζοντας, αδιάφορος ουσιαστικά για την τύχη του καραβιού αλλά και τη δική του. Απέναντι του ο Ρώσος ολιγάρχης τσιτάρει Ρόναλντ Ρέιγκαν (!!!) σε μια σπαρταριστή σκηνή ιδεολογικής μονομαχίας.

Με μαύρο, κατάμαυρο χιούμορ, ο Έστλουντ σκιτσάρει ένα κόσμο παράλογο, σουρεαλιστικό σχεδόν, που το μόνο που του αξίζει είναι να πνιγεί στον εμετό του, τρώγοντας ασταμάτητα και να βυθιστεί στις ακαθαρσίες του, σαν άλλο γουρούνι από τη Φάρμα των Ζώων του Όργουελ.

Το τρίτο μέρος όπου καπιταλιστές, υπηρέτες, πειρατές και μοντέλα γίνονται μαλλιά κουβάρια σε μια παραλία ερημική, είναι ένα υπέροχο μάθημα υπενθύμισης του πως ανατρέπονται οι κανόνες της αγοράς ανάλογα με το ποιος κατέχει τα μέσα και την τεχνολογία παραγωγής αγαθών. Δίνεις σάρκα, παίρνεις τσιπς. Έτσι, έτσι. Τριτοκοσμικά και τακτοποιημένα.

Το συγκλονιστικό φινάλε που έρχεται μετά από μια κάποια καθυστέρηση στην εξέλιξη της πλοκής αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα ανάλογα με την επιθυμία του θεατή. Θέλει τον από μηχανής Θεό του ή απλά ένα κάποιο happy end; Οι απαντήσεις στην οθόνη και τις συνειδήσεις μας.

Διανομή: Feelgood Entertainment 

Στις αίθουσες από 16.09.22 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK

https://www.grandmagazine.gr/el/article/6884/erxetai-to-trigono-tis-8lipsis