Azor – Αζόρ Ο Κώδικας του Τραπεζίτη
Παραγωγή: Ελβετία 2021
Σε συμπαραγωγή με Γαλλία/Αργεντινή
Διάρκεια: 100 λεπτά
Είδος: Θρίλερ Μυστηρίου
* * *
Σκηνοθεσία: Andreas Fontana
Πρωταγωνιστούν: Fabrizio Rongione, Stéphanie Cléau, Carmen Iriondo, Juan Trench, Ignacio Vila, Pablo Torre Nilson, Juan Pablo Geretto, Alexandre Trocki, Yvain Juillard, Agustina Muñoz, Elli Medeiros, Gilles Privat.
ΣΥΝΟΨΗ: Στην Αργεντινή του 1980, ένας Ελβετός τραπεζικός εξαφανίζεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Όταν ο αντικαταστάτης του αναλαμβάνει να διερευνήσει την υπόθεση, βυθίζεται σε ένα μυστήριο που εκτυλίσσεται πίσω από βαριές πόρτες μεγαλοαστικών γραφείων και πυκνούς κήπους νεόπλουτων ευνοούμενων του δικτατορικού καθεστώτος.
Τι γυρεύει ένας Ελβετός τραπεζίτης στην Λατινική Αμερική; Αυτό που γύρευαν ίσως και οι κονκισταδόρες του μεσαίωνα, ένας Ερνάν Κορτές με άψογο κοστούμι και σινιέ χαρτοφύλακα. Να κατακτήσει τη γη. Σημερινό όπλο το επενδυτικό κεφάλαιο. Μόνο που στη νεοφιλελεύθερη ζούγκλα οι ιθαγενείς είναι το ίδιο επιτήδειοι και ακόμη πιο άγριοι από τους σκοτεινούς πρίγκηπες του χρήματος από τη Γενεύη. Η συνάντηση του ψυχρού ορθολογιστή ήρωα του Αντρέας Φοντάνα με τους νεοφεουδάρχες άρχοντες της Αργεντινής χούντας θα εξελιχθεί σαν μια βεγγέρα σε αστραφτερό σαλόνι με σκοτεινές γωνίες και «πηγαδάκια» με δηλητηριώδη και θανάσιμο λόγο.
Ένας weird συνδυασμός πολιτικού θρίλερ και σκοτεινής σάτιρας του καπιταλισμού, η ταινία του Αντρέας Φοντάνα είναι ένα βραδυφλεγές ταξίδι στην Καρδιά του Σκότους, μια Αποκάλυψη Τώρα για το διεθνές οικονομικό κύκλωμα που βρίσκεται πίσω από τα δεινά της ανθρωπότητας. Μια Αποκάλυψη που αξίζει την ανακάλυψη…
Διανομή: Cinobo
Από 27 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους και σύντομα αποκλειστικά στο cinobo.com
Σημείωμα του σκηνοθέτη Αντρέας Φοντάνα
...για τον παππού του και την Αργεντινή
Μετά την καριέρα του στο διπλωματικό σώμα, ο παππούς μου εργάστηκε σε ιδιωτική τράπεζα. Είχα μόνο μια αόριστη ιδέα του τι σημαίνει αυτός ο κόσμος, καθώς ο παππούς μου ήταν πάντα διακριτικός άνθρωπος -όπως οφείλει ένας καλός τραπεζίτης. Όταν πέθανε, άρχισα να ενημερώνομαι: ανακάλυψα την ιδιαίτερη σχέση των τραπεζιτών με τους πελάτες τους. Και συνειδητοποίησα πως αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για ταινία. Εκτός αυτού, υπήρχε η Αργεντινή. Έζησα πολλά χρόνια εκεί κι έχω κρατήσει στενούς δεσμούς με τη χώρα. Το να σκηνοθετείς έναν τραπεζίτη μέσα σε μια τράπεζα, δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Ένας ιδιωτικός τραπεζίτης είναι στ' αλήθεια στο στοιχείο του όταν ταξιδεύει -κυρίως στο εξωτερικό- να βρει τον πελάτη του. Με ιντρίγκαρε η ιδέα του να τον δει κανείς ως πρωτοπόρο, έναν άποικο που πάει να κατακτήσει έναν άγνωστο κόσμο. Σαν να φτιάχνεις μια ταινία για τους κατακτητές. Και όλοι ξέρουμε τη βία που ακολουθεί την άφιξη των κατακτητών.
...για το σασπένς και την porteña λογοτεχνία
Αγαπώ πολύ τα αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά τα αφήνω πάντα πριν το τέλος τους. Όχι επειδή βαριέμαι, αλλά γιατί δεν θέλω να μάθω τη λύση, θέλω να παραμείνει ανέγγιχτο το μυστήριο. Το κινηματογραφικό σενάριο αποτελεί αφηγηματικό πρόσχημα για να ανακαλύψεις ένα ολόκληρο σύμπαν. Η έντασή του βασίζεται κυρίως στο μυστήριο το οποίο έλκει τον θεατή, αλλά που δεν έχει απαραιτήτως λύση. Αυτό είναι κάτι τυπικό της porteña (αυτής του Μπουένος Άιρες) λογοτεχνίας φαντασίας συγγραφέων όπως ο Μπόρχες και ο Κορτάσαρ. Όσο πιο πολύ πλησιάζουμε στην καρδιά του μυστηρίου, τόσο απομακρυνόμαστε από τη λύση του.
Βιογραφικό σκηνοθέτη Αντρέας Φοντάνα
Γεννήθηκε στη Γενεύη το 1982. Αφού πήρε πτυχίο Συγκριτικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, μετακόμισε στο Μπουένος Άιρες όπου εκπαιδεύτηκε ως βοηθός παραγωγής, ενώ το 2010 πήρε πτυχίο κινηματογράφου από το ECAL της Λωζάννης και το HEAD της Γενεύης. Η πρώτη του μικρού μήκους ταινία, Cotonov Vanished (2009), βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Vision du Réel της Νιόν και το Festival dei Popoli της Φλωρεντίας. Η τελευταία του μικρού μήκους Pedro M, 1981, ήταν υποψήφια στα Swiss Film Awards. To 2016 έλαβε μαζί με τη Ζάχρα Βάργκας το Upcoming Lab Prize για το ντοκιμαντέρ Nothingwood, ενώ εργάζεται επίσης ως βοηθός παραγωγής και σεναριογράφος.