Box Office: Εισπράξεις σε ελεύθερη πτώση την Πρωτοχρονιά
Το παγκόσμιο φαινόμενο Spider-Man No Way Home συνεχίστηκε και την Πρωτοχρονιά, με το συνολικό box office να αγγίζει το 1,4 δις δολάρια. Ούτε η νέα, εξαιρετικά μεταδοτική, παραλλαγή του Covid δεν κατάφερε να κάμψει την ορμή του. Κατάφερε όμως να κάνει το μεγαλύτερο των 18 ετών κοινό να απέχει μαζικά από τις κινηματογραφικές (και όχι μόνο) αίθουσες με το φόβο της μόλυνσης από την μετάλλαξη Όμικρον. Ακόμη μια χρονιά λοιπόν μπήκε με σκοτεινές διαθέσεις για το μέλλον της κινηματογραφικής εμπειρίας όπως τη γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Αλλού οι αίθουσες κλείνουν λόγω κυβερνητικών αποφάσεων, αλλού κλείνουν λόγω χρεωκοπίας και έλλειψης πελατείας, αλλού φυτοζωούν χωρίς κοινό, μεγάλη μερίδα του οποίου έχει στραφεί πλέον στην ασφάλεια του καναπέ και την ευκολία της πλατφόρμας. Μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, η Κίνα αρχίζει να γίνεται παγκόσμιος ρυθμιστής της αγοράς, με πλήθος ντόπιων παραγωγών για εσωτερική κατανάλωση να σαρώνουν στις εισπράξεις ακόμη και ακριβά χολιγουντιανά θεάματα.
Στα δικά μας ταμεία η κατάσταση δεν διαφέρει και πολύ, αφού το συνολικό πρωτοχρονιάτικο box office δεν ξεπέρασε τους 63 χιλιάδες θεατές, σημειώνοντας μια κάμψη 50% σε σχέση με τα Χριστούγεννα. Πολύ φτωχά τα αποτελέσματα για λαμπερές εορταστικές ημέρες και μόνο το φαινόμενο Spider-Man άντεξε. Οι περιπέτειες του σούπερ ήρωα της διπλανής πόρτας, αν και το weekend της Πρωτοχρονιάς παρουσίασαν κάμψη 59%, έφεραν και πάλι 23 χιλιάδες θεατές από 117 οθόνες. Το σύνολο έχει φθάσει τους 353 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες προβολής και σύμφωνα με πληροφορίες μας θα ξεπεράσει τους 370 χιλιάδες τις πρώτες τρεις εβδομάδες. Είναι θέμα ημερών να τους κάνει 400. Μακάρι!
Παρακάτω δεν παρατηρούνται ουσιαστικές αλλαγές στην κατάταξη: Η Σμύρνη μου αγαπημένη διατήρησε τη 2η θέση του πίνακα αν και η πορεία της μοιάζει να απέχει πάρα πολύ από τα αναμενόμενα. Είναι γεγονός ότι το target group της επηρεάζεται περισσότερο από όλα τα ηλικιακά group, λόγω της έξαρσης της πανδημίας, ωστόσο με μόλις 30% κάμψη, η ακριβότερη ελληνική ταινία των τελευταίων ετών αφήνει ελπίδες για μια συμπαθητική συνέχεια με διάρκεια: 80 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες που αναμένεται να πλησιάσουν τους 100 τις δύο πρώτες εβδομάδες. Κάποιος τρόπος πάντως πρέπει να βρεθεί ώστε ταινία και ευρύ κοινό να καταφέρουν να συναντηθούν στις αίθουσες. Ίσως ένα νέο λανσάρισμα κάτω από καλύτερες υγειονομικές συνθήκες;
Στη 3η θέση ξανά το sequel της μεγάλης animation επιτυχίας Sing το οποίο παρουσίασε και πάλι μικρή κάμψη (μόλις 31%) φθάνοντας τους 54 χιλιάδες θεατές. Αναμένεται να έχει θετική συνέχεια έστω και με αυτές τις συνθήκες.
Απογοητευτική η πορεία του Matrix Resurrections που έπεσε στην 4η θέση με κάμψη 64% και ελάχιστες πιθανότητες για κάτι καλύτερο στις αίθουσες. Για τα μόλις 32 χιλιάδες εισιτήρια των πρώτων 11 ημερών ας όψεται το HBO Max (και τα τορεντάδικα).
Δύο animation μίνι επιτυχίες, το γερμανικό Moonbound (5η θέση-κάμψη 23%) και το Ντισνεϊκό Encanto (6η θέση-κάμψη 21%), κατάφεραν να διατηρηθούν στη δεκάδα με 6 και 46 χιλιάδες συνολικά εισιτήρια αντίστοιχα.
Από δω και κάτω, τριψήφιοι (και διψήφιοι) αριθμοί εισιτηρίων για τις υπόλοιπες ταινίες του πίνακα, με τις δυο νέες (και θαυμάσιες) ταινίες που τόλμησαν να βγουν στις αίθουσες να «κλείνουν» πανηγυρικά την εμπορική τους καριέρα. Τόσο η Μικρή Μαμά (φωτό πιο πάνω) όσο και η animation Άννα Φρανκ υπέκυψαν στην πολύ κακή υγειονομική συγκυρία, αντιμετωπίζοντας την αδιαφορία αλλά και το φόβο του δυνάμει κοινού τους.
Εξάλλου αυτή την εβδομάδα δεν έγιναν γνωστά τα εισιτήρια του Black Bachelor το οποίο σε 21 ημέρες προβολής (μέχρι τις 29/12) είχε επιτύχει ένα σκορ 39 χιλιάδων θεατών.
Να σημειώσουμε ότι το 2021 κόπηκαν συνολικά περί τα 3 εκατομμύρια εισιτήρια (με 20 εβδομάδες εκτός λειτουργίας) σε μια αγορά που μέχρι το 2019 έδειχνε σημεία ανάκαμψης, με προοπτικές για 10 εκατομμύρια θεατές. Το 2020 είχαν βέβαια κοπεί 3,4 εκατ. εισιτήρια αλλά από αυτά πάνω από 2 εκατομμύρια αφορούσαν την αρχή του έτους προ covid και lockdown, τότε που στις αίθουσες βασίλευε η Ευτυχία…
Το επόμενο weekend κυριολεκτικά δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε, με τις εορταστικές μέρες ναι μεν να συνεχίζονται αλλά σχεδόν αποκλειστικά εντός σπιτιού, καθώς τα κρούσματα covid φθάνουν στα ύψη!
Παρακάτω παραθέτουμε τον επίσημο πίνακα με τα εισιτήρια του weekend.
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔ |
M.OΡΟΣ/ΟΘΟΝΗ |
W/ND 30.12.21-02.01.22 |
ΣΥΝΟΛΑ ΜΕΧΡΙ 02.01.22 |
1 |
SPIDER-MAN: NO WAY HOME |
FEELGOOD |
3 |
200 |
23.421 |
351.238 |
2 |
ΣΜΥΡΝΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ |
TANWEER |
2 |
151 |
20.213 |
80.215 |
3 |
SING 2 |
TULIP |
2 |
81 |
8.302 |
53.915 |
4 |
MATRIX RESURRECTIONS | TANWEER |
3 |
79 |
5.678 |
32.115 |
5 |
MOONBOUND |
TANWEER |
2 |
30 |
1.566 |
6.228 |
6 |
ENCANTO |
FEELGOOD |
6 |
42 |
1.475 |
45.677 |
7 |
HOUSE OF GUCCI |
TULIP |
6 |
109 |
651 |
93.914 |
8 |
PETITE MAMAN |
WEIRD WAVE |
1 |
429 |
429 |
429 |
9 |
THE FRENCH DISPATCH |
FEELGOOD |
5 |
61 |
244 |
13.904 |
10 |
WHERE IS ANNA FRANK |
ROSEBUD.21 |
1 |
23 |
181 |
181 |
11 |
BOSS BABY 2 |
TULIP |
8 |
33 |
166 |
29.769 |
12 |
MADRES PARALELAS |
ODEON |
10 |
33 |
132 |
35.625 |
13 |
DUNE |
TANWEER |
12 |
101 |
101 |
113.449 |
14 |
WEST SIDE STORY |
FEELGOOD |
4 |
25 |
100 |
6.463 |
15 |
CLIFORD THE BIG RED DOG |
TULIP |
5 |
19 |
75 |
6.842 |
16 |
LAMB |
WEIRD WAVE |
3 |
30 |
30 |
1.332 |
17 |
PAW PATROL |
ODEON |
18 |
11 |
21 |
41.950 |
18 |
C'MON C'MON |
TANWEER |
4 |
10 |
20 |
1.721 |
|
ΣΥΝΟΛΑ |
|
|
|
62.805 |
914.967 |