Promising Young Woman - Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα

 

Παραγωγή: ΗΠΑ – 2020 

(Σε συμπαραγωγή με Βρετανία) 

Διάρκεια: 113 λεπτά 

Είδος: Θρίλερ 

* * * 

Σκηνοθεσία: Emerald Fennell 

Πρωταγωνιστούν: Carey Mulligan, Bo Burnham, Alison Brie, Clancy Brown, Jennifer Coolidge, Laverne Cox, Chris Lowell, Connie Britton, Adam Brody, Max Greenfield, Christopher Mintz-Plasse, Sam Richardson, Molly Shannon, Steve Monroe και ο Alfred Molina 

ΣΥΝΟΨΗ: Η Κάσι Τόμας ήταν κατά γενική ομολογία μία νεαρή πολλά υποσχόμενη μέχρι τη στιγμή που ένα μυστηριώδες γεγονός άλλαξε τελείως τη ζωή της. Όμως τίποτα στην καθημερινότητα της Κάσι δεν είναι όπως δείχνει: είναι σατανικά έξυπνη, γοητευτικά πονηρή και ζει τα βράδια μια παράλληλη μυστική ζωή. Ωστόσο μια αναπάντεχη συνάντηση θα της δώσει την ευκαιρία να διορθώσει ό,τι δεν πήγε καλά στο παρελθόν. 

Ο τρόπος της Κάσι να διορθώσει το παρελθόν είναι και το συζητήσιμο κομμάτι αυτής της πολυσυζητημένης κινηματογραφικής ναυαρχίδας του κινήματος #metoo που φέρνει στα σαλόνια του μοντέρνου, πολιτικά ορθού, ακτιβισμού το υποβαθμισμένο είδος του b movie γυναικείας εκδίκησης, βαφτίζοντας το ταινία εξέγερσης εναντίον της ολοσχερούς επικράτησης της φαλλοκρατίας στο σύγχρονο κόσμο. Είναι κομματάκι ανέντιμο να σχηματοποιείς και να ισοπεδώνεις τον «εχθρό» με όπλο μια όχι και τόσο διαυγή συναισθηματικά και μάλλον φέρουσα άπειρα ψυχικά τραύματα ηρωίδα που στέκει μόνη τιμωρός απέναντι σε ένα σύστημα σωματικής και συναισθηματικής εκμετάλλευσης που λειτουργεί με τις ευλογίες θεσμών και νόμων. Οκ, όλοι οι άνδρες είναι ίδιοι (όπως έλεγε και ο τίτλος χαριτωμένης κάποτε εγχώριας κομεντί) αλλά είναι όντως έτσι; Η Κάσι αυτό οδηγείται να πιστέψει, έστω κι αν το σενάριο της επιτρέπει να ελπίσει για λίγο, πριν την στείλει πάλι άψαλτη και πιο βαθιά στην εκδικητική της αποστολή. Είναι ένα σενάριο που μεταχειρίζεται την ηρωίδα του σαν πιόνι της Ιστορίας, σαν απαραίτητη λύση μιας σικέ εξίσωσης. Όσκαρ λοιπόν για αυτό το «κατόρθωμα» στην εποχή του #metoo… 

Αν ξεχάσουμε τα παραπάνω θα απολαύσουμε ένα θρίλερ με αρκετές πινελιές μαύρης κωμωδίας, με απρόβλεπτες (αλλά πολύ απρόβλεπτες) ανατροπές κι ένα φινάλε που θα συζητηθεί πολύ. Η Κάρεϊ Μάλιγκαν είναι ιδανική στο ρόλο της κοινωνιοπαθούς εκδικήτριας, κρατώντας κάθε φορά το θεατή στην άκρη του καθίσματος όσον αφορά την επόμενη κίνηση του χαρακτήρα της. Χωρίς να μπορούμε να αποκαλύψουμε τίποτε παραπάνω, μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ρόλο που θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου και για μια άξια οσκαρική υποψηφιότητα.

Σκηνοθετικά πάντως η Έμεραλντ Φένελ τα πάει πολύ καλύτερα: δυναμική και ευφάνταστη, μοιάζει να παίζει στα δάχτυλα τους κανόνες μιας τέτοιας ταινίας είδους. Και είναι μόλις η πρώτη σκηνοθετική δουλειά για την Βρετανή ηθοποιό, διάσημη ως Καμίλα στο τηλεοπτικό Στέμμα.

Αν αφήσουμε κατά μέρος τη φεμινιστική ρητορεία αλλά και τα αρκετά κενά που αφήνει (επιτηδευμένα;) το σενάριο στη φαντασία του θεατή, θα έχουμε την ένοχη απόλαυση ενός κατάμαυρου θρίλερ με φοβερή ατμόσφαιρα, ευφυή χρήση pop τραγουδιών αλλά και κάποια μουσικά θέματα που στοιχειώνουν… 

Διανομή: Spentzos Films 

Από 17.06.21 στους κινηματογράφους