Box Office: Ο εθνικός μας Joker
Ο Joker της γειτονιάς
655 χιλιάδες θεατές λοιπόν σε 3 εβδομάδες για την ταινία-φαινόμενο. Στο τρίτο weekend o αριστουργηματικός Joker παρουσίασε ποσοστό κάμψης περίπου 38%. Το οποίο όμως μειώνεται σε 33% σε επίπεδο εβδομάδας αλλά και ακόμη περισσότερο (27%) αν εξετάσουμε το περασμένο 3ήμερο από Δευτέρα 21 έως Τετάρτη 23 Οκτωβρίου. Θα μου πείτε γιατί να παρουσιάζεται μειωμένη η κάμψη στην προσέλευση και μάλιστα τις καθημερινές που ο κόσμος δουλεύει, τρέχει κλπ; Μα είναι στοιχειώδες αγαπητέ μου Δρ. Γουότσον! Η συκοφαντία και το σκάνδαλο είναι η καλύτερη διαφήμιση. Μετά το φεστιβάλ καφκικού παραλογισμού που παρακολουθήσαμε το weekend, ήταν επόμενο το ενδιαφέρον να κορυφωθεί και πάλι και να τρέξουν να δουν ακόμη περισσότεροι θεατές «το θαύμα της φύσης».
Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε εδώ την πολυσυζητημένη υπόθεση επέμβασης της Αστυνομίας στα Multiplex για να «σώσει ανήλικους τεντιμπόιδες» από το αμαρτωλό θέαμα. Φαινόμενο οπισθοδρομικό, άκομψο, προϊόν άτυχου συνδυασμού γραφειοκρατίας, υποκριτικών πολιτικών υπολογισμών, υπερβολικής τήρησης του γράμματος ενός απαρχαιωμένου νόμου και, πράγμα πολύ πιθανόν, πουριτανικών απόψεων κρατικών λειτουργών που στόχευσαν εξαρχής το φιλμ ως ηθικά και κοινωνικά επικίνδυνο. Και επειδή λογοκρισία πλέον δεν υπάρχει, φρόντισαν να εξαντλήσουν μέχρι κεραίας τους μηχανισμούς επιβολής της απόφασης της Επιτροπής καταλληλότητας. Της ίδιας επιτροπής που χαρακτηρίζει κατάλληλα για έφηβους τα βίαια φιλμ τρόμου και τα πανάκριβα θεαματικά αιματηρά comics. Και επειδή η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, η υπόθεση κατέληξε να γελοιοποιήσει κρατικούς λειτουργούς και να εκθέσει γενικότερα και για μια ακόμη φορά το πολιτικό προσωπικό της χώρας. Καλωσορίσαμε στη Gotham City.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ένα τέτοιο φιλμ, σκοτεινό, βίαιο, τραγικό, με ήρωα έναν ψυχασθενή εν τη γενέσει χαρακτήρα, έναν παρία που απορρίφθηκε από το σύστημα, κατάφερε να γίνει σύμβολο για μια νέα γενιά θεατών που ταυτίζεται μαζί του και με την τυφλή βία της άναρχης εξέγερσής του. Κι αυτό ενοχλεί και φοβίζει. Τόσο στη χώρα μας όσο και στον υπόλοιπο κόσμο όπου οι εισπράξεις συνεχίζουν να είναι θεαματικές (745 εκατ. δολάρια σε 18 ημέρες). Δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε την νευρικότητα που προκάλεσε το φιλμ στις ΗΠΑ της μαζικής οπλοκατοχής και της συχνής παράλογης βίας. Τόσο στις αρχές όσο και στο κοινό. Εξάλλου, εμείς από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μπορεί να εκθειάζουμε το φιλμ και την σπουδαία ερμηνεία του Χοακίν Φίνιξ και να μιλάμε για τις πιθανές οσκαρικές υποψηφιότητες τους, ωστόσο η αμερικάνικη κριτική ήταν αρκετά συγκρατημένη και αυτό είναι μια πρώτη σαφής ένδειξη για τη μελλοντική στάση των κινηματογραφικών θεσμών, οπότε παρά την απονομή Χρυσού Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας τον περασμένο Σεπτέμβριο, ας κρατήσουμε μικρό οσκαρικό καλάθι…
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι μιλάμε ήδη για την εμπορικότερη ταινία των τελευταίων ετών στη χώρα μας που πιθανόν-όσο μιλάμε-να έχει ξεπεράσει τα 668 χιλιάδες εισιτήρια του Παπακαλιάτη το 2015 με το Ένας Άλλος Κόσμος. Πολύ πιθανόν, μετά τα τελευταία γεγονότα, η κίνηση να αυξηθεί, κάποιοι να θελήσουν να ξαναδούν το φιλμ οπότε είναι άγνωστο από ποια πλευρά του εκατομμυρίου θεατών θα καθήσει η μπίλια. Πάνω, πολύ πάνω ή κάτω; Να σημειώσουμε πάντως ότι στο ίδιο χρονικό διάστημα (21 ημέρες) ο Παπακαλιάτης είχε προσελκύσει 428 χιλιάδες θεατές ωστόσο ο Άλλος Κόσμος του συνέχισε να προβάλλεται για αρκετό καιρό με πολύ μικρά ποσοστά κάμψης. Έπεται συνέχεια.
Angelina, Maleficent και λοιπά οπτικά εφέ...
Μπροστά σε αυτό το φαινόμενο μαζικότητας που συνεχίζει να αποσπά την μερίδα του Λέοντος από τα συνολικά εισιτήρια (56% αυτή την εβδομάδα) πάλι καλά που κατάφεραν ό,τι κατάφεραν και κάποιες άλλες ταινίες. Με πρώτο και καλύτερο το sequel της Maleficent, με την Αντζελίνα Τζολί να διασταυρώνει τα μάγια της με τη Μισέλ Φάιφερ και τη Disney να μπαίνει στα χωράφια του Game of Thrones. Άνοιγμα στη 2η θέση με 32 χιλιάδες θεατές από 213 αίθουσες με κόπιες τόσο υποτιτλισμένες όσο και μεταγλωττισμένες (που περιέργως δεν δούλεψαν και τόσο) αλλά και με χαμηλό μέσο όρο θεατών ανά αίθουσα. Αν έχει κράτημα έχει ελπίδες για ένα τελικό σύνολο 100 χιλιάδων θεατών. Σε λιγότερες αίθουσες (49) και με πολύ λιγότερα εισιτήρια (12 χιλιάδες) άνοιξε στην 3η θέση το σούπερ hit στις ΗΠΑ « Επικίνδυνες κυρίες» που εδώ δεν θα δει Θεού πρόσωπο παρά την εκρηκτική παρουσία της Τζένιφερ Λόπεζ στο δεύτερο ρόλο.
57% κάμψη και υποχώρηση από την 2η στην 4η θέση για τους Ενήλικους στην Αίθουσα που άγγιξαν τους 67 χιλιάδες θεατές σε 3 εβδομάδες, νούμερο μικρό σε σχέση με το ντόρο που έκανε στα Media το φιλμ. Ε, μέχρι 80 θα πάει, από κει και πέρα δεν φαίνονται προοπτικές.
Στην 5η θέση, με κάμψη μόλις 21%, το animation Μαγικό Χαλί συνέχισε τις εισπρακτικές του πτήσεις πέραν πάσης προσδοκίας. 36 χιλιάδες θεατές για ένα δανέζικο ανεξάρτητο καρτούν είναι μάλλον εξαιρετικό νούμερο.
ΠΑΡΑΣΙΤΑ της κοινωνίας. Ή μήπως όχι;
Και ερχόμαστε σε ένα νέο, εκκολαπτόμενο, εισπρακτικό φαινόμενο στην 6η θέση: Τα Παράσιτα, ο φετινός Χρυσός Φοίνικας των Καννών από την Κορέα, χαλάσανε κόσμο σε 3 αίθουσες (2 στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη) μαζεύοντας στην εβδομάδα πάνω από 9 χιλιάδες (ενθουσιασμένους) θεατές που μαζί με τα previews πλησίασαν τους 11 χιλιάδες. Ήδη η ταινία άνοιξε σε περισσότερες αίθουσες οπότε η πορεία της αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον. Να θυμίσουμε ότι στις ΗΠΑ έκανε το καλύτερο αναλογικά άνοιγμα ταινίας με υπότιτλους όλων των εποχών την περασμένη εβδομάδα ενώ έχει σπάσει τα ταμεία στην Κορέα. Και δικαίως γιατί είναι συναρπαστική, σκοτεινά αστεία και καλογραμμένη και πιάνει το σφυγμό του κοινού, όπως ο Joker αλλά σε μικρότερη κλίμακα. Και προς Θεού, όποιος πάει, όχι spoilers! Έχει σημασία…
Στην 7η θέση με κάμψη 24% το Μπάτε Σκύλοι Αλέστε 2 συνεχίζει να προσελκύει κοινό στην 8η εβδομάδα προβολής του ενώ μια θέση παρακάτω, το Σον το Πρόβατο αγωνίζεται για ένα ευπρόσωπο αποτέλεσμα, με 11 χιλιάδες συνολικά θεατές και μια κάμψη 49% στο δεύτερο weekend.
69% το ποσοστό κατάδυσης του Gemini Man από την 3η στην 9η θέση στο δεύτερο weekend. Ανγκ Λι + Γουίλ Σμιθ + Ψηφιακή Υπερπαραγωγή – Ουσία – Κοινό = άνθρακες ο πανάκριβος θησαυρός!
Ενα Πορτραίτο Γυναικας σκέτο ποίημα
Και το Top 10 συμπληρώνεται από το αισθαντικό σινεφίλ Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται, με 10 χιλιάδες θεατές συνολικά σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών. Pas Mal !
Στην 11η θέση ακολουθεί η περυσινή Οσκαρική υποψηφιότητα της Γερμανίας με το Μη χαμηλώνεις το βλέμμα που μοιάζει να έχει ζωή ακόμη. Μόλις 22% κάμψη και ένα σύνολο άνω των 6 χιλιάδων θεατών σε 2 εβδομάδες για μια ταινία διάρκειας άνω των 3 ωρών. Οι ενδείξεις και το εξαιρετικό word of mouth απαιτούν τους κατάλληλους χειρισμούς για να συγκεντρωθεί το σινεφίλ κοινό στο οποίο απευθύνεται. Μακάρι γιατί πρόκειται για ένα μικρό αριστούργημα.
Να σημειώσουμε και το άνοιγμα στην 13η θέση του δύσκολου σινεφίλ στοιχήματος Συνώνυμα που κατάφερε όμως να μαζέψει 2 χιλιάδες θεατές από 4 αίθουσες. Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου για μια δύστροπη και ανορθόδοξη ταινία που ωστόσο έχει τη σινεφίλ γοητεία της.
Συνώνυμα και λοιπές υπαρξιακές αναζητήσεις
Από τα 174 χιλιάδες συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου μόλις 9 χιλιάδες αφορούσαν τις ταινίες πέραν του Top 10 (ένα ασήμαντο ποσοστό 5% περίπου) αλλά τα καλά νέα είναι αλλού: Με ατμομηχανή το Joker, το τρένο των εισπράξεων για το 2019 (μέχρι τις 23/10) τρέχει με ποσοστό αύξησης 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, μια απίστευτη ανατροπή της κάμψης 17% του α΄ τριμήνου! Endgame και Joker οι υπαίτιοι για αυτή την ανατροπή που έφερε χαμόγελα σε τσέπες.
Από σήμερα στις αίθουσες μπαίνουν στο χορό 10 ταινίες αλλά όλοι ξέρουμε ποιος θα είναι ο νικητής της κούρσας το επερχόμενο Εθνικό 3ήμερο, έτσι δεν είναι;
Καλές προβολές και…ταυτότητα να πάρετε μαζί!
Παρακάτω ο σχετικός αναλυτικός πίνακας με στοιχεία 4ημέρου και εβδομάδας:
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΕΒΔ | Μ.Ο. | 4ΗΜΕΡΟ 17-20/10/19 | ΕΒΔΟΜΑΔΑ 17-23/10/19 | ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΧΡΙ 23/10/19 | |
1 | THE JOKER | TANWEER | 3 | 544 | 90.792 | 154.379 | 655.628 |
2 | MALEFICENT: MISTRESS OF EVIL | FEELGOOD | 1 | 151 | 32.185 | 46.539 | 46.539 |
3 | HUSTLERS | ODEON | 1 | 243 | 11.916 | 19.469 | 19.469 |
4 | ADULTS IN THE ROOM | ODEON | 3 | 170 | 6.109 | 8.971 | 66.867 |
5 | UP AND AWAY (Hodja fra Pjort) | TANWEER | 4 | 103 | 5.869 | 6.442 | 36.389 |
6 | GISAENGCHUNG (PARASITE) | SEVEN | 2 | 1.874 | 5.623 | 9.474 | 10.770 |
7 | THE SECRET LIFE OF PETS 2 | TULIP | 8 | 107 | 4.597 | 5.412 | 155.422 |
8 | SHAUN THE SHEEP MOVIE: FARMAGEDDON | SPENTZOS | 2 | 73 | 3.600 | 3.878 | 11.352 |
9 | GEMINI MAN | ODEON | 2 | 122 | 2.433 | 4.306 | 16.924 |
10 | PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU | SPENTZOS | 3 | 241 | 2.412 | 3.482 | 9.797 |
11 | WERK OHNE AUTOR (NEVER LOOK AWAY) | FEELGOOD | 2 | 172 | 1.889 | 2.768 | 6.400 |
12 | RAMBO: LAST BLOOD | ODEON | 4 | 140 | 1.824 | 2.939 | 48.416 |
13 | SYNONYMS | WEIRD WAVE | 1 | 334 | 1.337 | 1.962 | 1.962 |
14 | ANGRY BIRDS 2 | FEELGOOD | 7 | 57 | 1.137 | 1.137 | 46.612 |
15 | NOMIS | TANWEER | 2 | 91 | 724 | 1.255 | 6.235 |
16 | THE LION KING | FEELGOOD | 14 | 49 | 591 | 591 | 294.718 |
17 | IT: CHAPTER 2 | TANWEER | 7 | 122 | 367 | 624 | 154.673 |
18 | TOY STORY 4 | FEELGOOD | 18 | 71 | 213 | 213 | 179.224 |
19 | DIEGO MARADONA | WEIRD WAVE | 2 | 33 | 130 | 268 | 1.904 |
20 | SCARY STORIES TO TELL IN THE DARK | FEELGOOD | 4 | 62 | 123 | 160 | 13.155 |
21 | ANGEL HAS FALLEN | ODEON | 6 | 111 | 111 | 170 | 47.989 |
22 | A RAINY DAY IN NEW YORK | ODEON | 9 | 55 | 110 | 140 | 98.154 |
23 | AD ASTRA | ODEON | 5 | 45 | 90 | 90 | 52.246 |
24 | EL AMOR MENOS PENSADO | FEELGOOD | 4 | 75 | 75 | 112 | 7.246 |
25 | A DOG'S JOURNEY | ODEON | 6 | 22 | 67 | 67 | 5.121 |
26 | FAST AND FURIOUS: HOBBS & SHAW | TULIP | 8 | 29 | 58 | 77 | 139.228 |
27 | L' HEURE DE LA SORTIE | WEIRD WAVE | 5 | 28 | 56 | 111 | 3.259 |
TOTALS | 174.438 | 275.036 | 2.135.699 |