Box Office: Μια ένδοξη στιγμή στην αθλητική ιστορία της Ελλάδας έπιασε κορυφή
Το 1968 του Τάσου Μπουλμέτη φάνηκε να κερδίζει το στοίχημα του κοινού. Εν μέσω Οσκαρικής περιόδου, μια ελληνική ταινία-παραγγελία ουσιαστικά ενός αθλητικού συλλόγου που ρίσκαρε τη μίξη ντοκουμέντου και μυθοπλασίας, κατάφερε να κάνει ένα μεγάλο βήμα παραπέρα και να ξεφύγει από κάθε τι που θα μπορούσε να την ορίσει ως αυστηρά οπαδική ταινία. Ανοίγοντας τον καμβά της σε πολλά και ευρύτερου ιστορικού ενδιαφέροντος θέματα κατάφερε να αγγίξει αρκετά μεγάλη μερίδα του κοινού (που δεν ήταν απαραίτητα οπαδοί της ΑΕΚ) και να μαζέψει 33 χιλιάδες θεατές από 83 αίθουσες. Αναμένεται με ενδιαφέρον η συνέχεια…
Στη 2η θέση σταθερή η Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ με το οσκαρικό φαβορί Γκάρι Όλντμαν να «είναι» ο Τσόρτσιλ και να μαζεύει ακόμη 22 χιλιάδες θεατές, ανεβάζοντας το σύνολο σε 62 χιλιάδες σε 11 ημέρες. Η ασήμαντη κάμψη 13% προδιαθέτει ήδη για εξαψήφια τελικά νούμερα!
Άνοιγμα για τον 3ο Λαβύρινθο στην 3η θέση με 22 χιλιάδες θεατές, νούμερο στα αναμενόμενα για τη σειρά πλαίσια. Η πρώτη ταινία είχε ανοίξει το 2014 στην 1η θέση με 19 χιλιάδες και έκανε τελικό σκορ 91 χιλιάδες ενώ η 2η ταινία του 2015 είχε μεν άνοιγμα 31 χιλιάδες εισιτήρια αλλά άνοιξε στη 2η θέση και το τελικό σκορ δεν ξεπέρασε τους 82 χιλιάδες. Για να δούμε τι θα κάνει τελικά το 3ο μέρος…
Στην 4η θέση υποχώρησε με κάμψη 47% το The Post του Σπίλμπεργκ. 128 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο νούμερο για μια ταινία, σημαντική και αξιόλογη μεν, που ωστόσο δεν αφορά καθόλου το νεανικό κοινό των multiplex- για να μην πω το κοινό κάθε ηλικίας εκτός ΗΠΑ!
5η θέση για τις συγκλονιστικές Τρεις Πινακίδες που άνοιξαν από 2 σε 25 αίθουσες και έφθασαν τους 24 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες. Με 648 θεατές ανά αίθουσα φαίνεται να υπάρχει ζουμί ακόμη εδώ…
Από τα 2 δυνατά animation του Top10, και τα δύο υποψήφια για το σχετικό Oscar, Ο Φερδινάνδος φαίνεται να παίρνει κεφάλι, ανεβαίνοντας στην 6η θέση από την 7η, και με μικρή κάμψη να φθάνει τους 125 χιλιάδες θεατές. Ελληνικό φαινόμενο επιτυχίας για μια ταινία που δεν άρεσε ιδιαίτερα έξω. Από την άλλη το φαβορί της κατηγορίας Coco υποχώρησε από την 8η στην 9η θέση αλλά με μηδενική ποσοστιαία πτώση έφθασε τους 116 χιλιάδες θεατές. Μονομαχία !
Στην 7η θέση υποχώρησε η χορταστική Ληστεία του Αιώνα αλλά με μια μικρή για το είδος κάμψη 25% έφθασε τους 30 χιλιάδες θεατές. Δεν το λες κακό. Στην 8η θέση (από την 3η!) υποχώρησε ο συναρπαστικός Επιβάτης με κάμψη 47% και ένα, κατώτερο του Λίαμ Νίσον, σύνολο 76 χιλιάδων θεατών.
Το Top 10 συμπληρώνει το παγκόσμιο megahit Jumanji που στη χώρα μας έφαγε κυριολεκτικά και αδικαιολόγητα τα μούτρα του! Κάμψη 48% και ένα σύνολο 64 χιλιάδων θεατών σε 18 ημέρες δεν τα λες ικανοποιητικά για μια ταινία που ξεπέρασε τα 800 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι τώρα. Τα παράξενα της εγχώριας αγοράς.
Αν και από τις παραπάνω 10 πρώτες ταινίες οι 5 έχουν οσκαρικό ενδιαφέρον, δεν μπορούμε να πούμε ότι η οσκαρική φήμη είναι και εγγύηση αφού δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά όλες οι υποψήφιες ταινίες: Το Εγώ η Τόνια και το Disaster Artist δεν κατάφεραν να τραβήξουν το ενδιαφέρον ευρύτερου κοινού ανοίγοντας στη 12η και 16η θέση αντίστοιχα με χαμηλή προσέλευση θεατών. Να δούμε τι θα κάνει η Αόρατη Κλωστή που ανοίγει από Πέμπτη.
Στην 11η θέση (από την 6η) υποχώρησε το Megahit The Bachelor 2 με μια περαιτέρω κάμψη 56% που ωστόσο έχει ξεπεράσει τους 226 χιλιάδες θεατές σε 35 ημέρες προβολής. Για να δούμε αν θα προσπεράσει στη στροφή τον Καζαντζάκη που βρίσκεται στην 39η θέση και στο τέλος μιας καριέρας 233 χιλιάδων θεατών περίπου.
Το σινεφίλ εισπρακτικό φαινόμενο της σεζόν συνεχίζεται έστω και σε περιορισμένο κύκλωμα. Μετά και την Οσκαρική υποψηφιότητα, Η Ψυχή και το Σώμα υποχώρησε μεν στην 18η από την 13η θέση αλλά ξεπέρασε τους 31 χιλιάδες θεατές. Όπως και το Οσκαρικό πλέον Τετράγωνο που συνέχισε από την 22η θέση να βαδίζει προς τους 40 χιλιάδες θεατές.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες νέες ταινίες το μεν φημισμένο Tom Of Finland άνοιξε στην 25η θέση με 250 εισιτήρια από μια αίθουσα (!!!) ενώ δεν είναι διαθέσιμα τα εισιτήρια του Ιρανικού φιλμ Ένας ακέραιος άνθρωπος.
Κατά τα λοιπά, τίποτα το αξιοσημείωτο πέρα από τη μικρή ανάκαμψη των συνολικών εισπράξεων (από 165 σε 176 χιλιάδες περίπου).
Από τις νέες ταινίες που φέρνει η επόμενη Πέμπτη στις αίθουσες, ξεχωρίζει το νέο, υποψήφιο για 6 Oscar, φιλμ του Πολ Τόμας Άντερσον Αόρατη Κλωστή. Ταινία ασυνήθιστη, ψιλοβελονιά από άποψη σκηνοθεσίας, που διαθέτει τον μαγνητισμό ενός τεράστιου σταρ όπως ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις που έρχεται μάλιστα στην Αθήνα για την πρεμιέρα της ταινίας που θα γίνει για φιλανθρωπικό σκοπό.
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
Μ.Ο.Α/ΑΙΘΟΥΣΑ |
4ΗΜΕΡΟ |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
1 |
1968 |
FEELGOOD |
1 |
398 |
33.033 |
33.033 |
2 |
DARKEST HOUR |
UIP |
2 |
415 |
22.433 |
61.940 |
3 |
MAZE RUNNER: THE DEATH CURE |
ODEON |
1 |
320 |
21.757 |
21.757 |
4 |
THE POST |
ODEON |
3 |
296 |
16.283 |
128.449 |
5 |
THREE BILLBOARDS OUTSIDE OF EBBING, MISSOURI |
ODEON |
2 |
648 |
16.195 |
24.022 |
6 |
FERDINAND |
ODEON |
6 |
123 |
9.262 |
125.120 |
7 |
DEN OF THIEVES |
ODEON |
2 |
326 |
9.115 |
30.635 |
8 |
THE COMMUTER |
SPENTZOS |
3 |
342 |
8.548 |
76.409 |
9 |
COCO |
FEELGOOD |
7 |
111 |
7.225 |
116.076 |
10 |
JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE |
FEELGOOD |
4 |
183 |
6.949 |
63.686 |
11 |
THE BACHELOR 2 |
VILLAGE |
6 |
279 |
5.026 |
226.161 |
12 |
I, TONYA |
SEVEN |
1 |
318 |
2.540 |
2.540 |
13 |
PADDINGTON 2 |
ODEON |
9 |
82 |
2.386 |
83.670 |
14 |
INSIDIOUS: THE LAST KEY |
FEELGOOD |
4 |
269 |
2.154 |
86.291 |
15 |
TOP CAT BEGINS |
WEIRD WAVE |
2 |
68 |
2.116 |
4.261 |
16 |
THE DISASTER ARTIST |
TANWEER |
1 |
368 |
1.840 |
1.840 |
17 |
MOLLY'S GAME |
TANWEER |
4 |
142 |
1.422 |
55.357 |
18 |
ON BODY AND SOUL |
STRADA |
7 |
240 |
1.199 |
31.095 |
19 |
WONDER |
SPENTZOS |
6 |
130 |
1.167 |
34.479 |
20 |
12 STRONG |
TANWEER |
2 |
105 |
1.157 |
7.873 |
21 |
MARIA BY CALLAS |
FILMTRADE |
2 |
149 |
743 |
3.785 |
22 |
THE SQUARE |
FEELGOOD |
8 |
87 |
607 |
39.594 |
23 |
STAR WARS: THE LAST JEDI |
FEELGOOD |
7 |
59 |
532 |
298.346 |
24 |
ZAMA |
WEIRD WAVE |
2 |
88 |
265 |
1.133 |
25 |
TOM OF FINLAND |
TRIANON |
1 |
256 |
256 |
256 |
26 |
ΤΖΑΜΑΪΚΑ |
FEELGOOD |
6 |
48 |
239 |
53.523 |
27 |
THE PARTY |
FEELGOOD |
5 |
39 |
232 |
9.370 |
28 |
THE GREATEST SHOWMAN |
ODEON |
5 |
76 |
227 |
37.695 |
29 |
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ |
TANWEER |
14 |
50 |
149 |
203.228 |
30 |
SNOWFLAKE, THE WHITE GORILLA |
WEIRD WAVE |
15 |
36 |
143 |
11.921 |
31 |
GNOME ALONE |
ODEON |
13 |
44 |
88 |
31.128 |
32 |
HAPPY FAMILY |
TANWEER |
12 |
87 |
87 |
35.007 |
33 |
LOVING VINCENT |
ΤΡΙΑΝΟΝ |
16 |
38 |
75 |
31.300 |
34 |
DESPICABLE ME 3 |
UIP |
22 |
37 |
74 |
308.097 |
35 |
WONDER WHEEL |
ODEON |
8 |
10 |
67 |
40.299 |
36 |
ALL THE MONEY IN THE WORLD |
ODEON |
6 |
57 |
57 |
58.518 |
37 |
THE FLORIDA PROJECT |
SEVEN |
6 |
28 |
56 |
13.677 |
38 |
GOD'S OWN COUNTRY |
TRIANON |
2 |
27 |
53 |
2.310 |
39 |
ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ |
ODEON (A.V.) |
10 |
45 |
45 |
232.551 |
40 |
L' AMANT DOUBLE |
FEELGOOD |
3 |
11 |
11 |
2.200 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
|
|
175.813 |
2.628.632 |