Box Office: Η Post νίκησε και τον Winston Churchill
Όσο ο μήνας προχωρά, η Οσκαρική περίοδος έρχεται πιο κοντά! Στις 23 Ιανουαρίου ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες της Ακαδημίας και στις 4 Μαρτίου θα γίνει η απονομή. Είναι ένα εξαιρετικό διάστημα για να αναδειχθούν ταμιακά και κάποιες ταινίες που δεν απευθύνονται πρωτίστως στο νεανικό κοινό, γεγονός που επιβεβαίωσε ο θρίαμβος του Σπίλμπεργκ την περασμένη εβδομάδα ο οποίος συνεχίστηκε και αυτό το 4ήμερο. Το The Post άρεσε, προβλημάτισε και είχε γενικά ένα καλό word of mouth που συνετέλεσε η ταινία να έχει μια λογική κάμψη 34% και να φθάσει τους 100 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες, κρατώντας τα πρωτεία των εισπράξεων και αφήνοντας στη 2η θέση το Darkest Hour με τη συγκλονιστική ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν ως Τσόρτσιλ. Η ταινία του Τζο Ράιτ μπορούμε να πούμε ότι εντάσσεται στο κύμα βρετανικών ταινιών που ενισχύουν το εθνικιστικό συναίσθημα εν όψει του Brexit, όπως το Their Finest Hour ή η Δουνκέρκη. Ταινιών όμως αξιόλογων που, πέρα από την τυχόν οσκαρική τους πορεία, αναμένεται να αφήσουν το στίγμα τους στην ιστορία του βρετανικού σινεμά. 26 χιλιάδες σχεδόν θεατές συμφώνησαν πάντως όσον αφορά την εντυπωσιακή μεταμόρφωση του Γκάρι Ολντμαν στον γηραιό και ιδιόρρυθμο ηγέτη της Βρετανίας του πολέμου.
Το εισπρακτικό γεγονός όμως αυτής της εβδομάδας δεν συνέβη στην κορυφή αλλά στην 9η θέση του πίνακα, εκεί όπου έκανε μια σαρωτική εμφάνιση το πιθανό Οσκαρικό φαβορί με τον τίτλο σιδηρόδρομο «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ του Μιζούρι». Σε 2 μόλις αθηναϊκές αίθουσες μάζεψε 5 χιλιάδες θεατές κάνοντας ένα μικρό θρίαμβο! Μετά την αναμενόμενη ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων και το άνοιγμα σε περισσότερες αίθουσες από Πέμπτη θα μπορούμε ίσως να μιλάμε για μια από τις εισπρακτικές επιτυχίες της χρονιάς. Και το αξίζει με το παραπάνω.
Το σφιχτοδεμένο αστυνομικό θρίλερ Η ληστεία του αιώνα άνοιξε αξιοπρεπώς στην 5η θέση του πίνακα με 12 χιλιάδες θεατές που θα ήταν ίσως περισσότεροι αν δεν υπήρχε ο παρεμφερής Επιβάτης. Ο γερόλυκος Λίαμ Νίσον κράτησε άνετα την 3η θέση με μια κάμψη 37% και ξεπέρασε τους 58 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες. Έχει δει και καλύτερες εισπράξεις αλλά έστω και με αυτά τα νούμερα παραμένει στο παιγνίδι.
Στην 4η θέση συνέχισε την πορεία της μια από τις μεγάλες παγκόσμιες επιτυχίες της χρονιάς, το ολοκαίνουργιο Jumanji. Μια ταινία που δεν πήγε και τόσο καλά στην ιδιότροπη εγχώρια αγορά αν και, με 42% κάμψη και 52 χιλιάδες σύνολο θεατών, δεν τη λες και αποτυχία. Πιθανόν να έχει κράτημα όπως έχουν και τα δύο επιτυχημένα animation του πίνακα, ο Φερδινάνδος (7η θέση, κάμψη μόλις 20%) και το οσκαρικό φαβορί Coco (8η θέση, κάμψη 15%). Σίγουρα λεφτά.
Στην 6η θέση (από την 4η) βρέθηκε το εγχώριο hit The Bachelor 2 με μια κάμψη 37% που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη ψωμί για μια διασκεδαστική ταινία που έχει ξεπεράσει τους 215 χιλιάδες θεατές σε 28 ημέρες προβολής.
Και το top 10 συμπληρώνει το νέο 4ο κεφάλαιο της Παγιδευμένης Ψυχής που ναι μεν είχε μεγάλη κάμψη αυτό το weekend ωστόσο αναμένεται να ολοκληρώσει θριαμβευτικά την πορεία του προς ένα αναπάντεχο συνολικό αριθμό 90 χιλιάδων θεατών.
Παρακάτω, στην 11η θέση υποχώρησε με αξιοπρέπεια το Molly’s Game που είχε μια κάμψη 63% αλλά έφθασε τους 52 χιλιάδες θεατές, χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες.
Για τις υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας η υποδοχή υπήρξε μέτρια. Ενδεικτικά στην 12η θέση οι 12 Δυνατοί δεν έπεισαν ούτε 4 χιλιάδες θεατές για την αληθοφάνεια των πολεμικών τους ανδραγαθημάτων ενώ το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για την Μαρία Κάλλας άνοιξε στην 17η θέση με λιγότερους από 2 χιλιάδες fans, ωστόσο το άριστο word of mouth θα το κρατήσει στις οθόνες.
Σε σινεφίλ εισπρακτικό φαινόμενο της σεζόν βέβαια εξελίσσεται Η Ψυχή και το Σώμα που υποχώρησε στην 13η από την 11η θέση αλλά με κάμψη μόλις 8% και με ένα σύνολο θεατών που σύντομα θα γίνουν 30 χιλιάδες.
Κατά τα λοιπά παταγώδης η αποτυχία για τον πανάκριβο και θεαματικό Μικρόκοσμο του Αλεξάντερ Πέιν (30η θέση, 12 χιλιάδες μόλις θεατές) για τον τολμηρό Διπλό Εραστή αλλά και το αξιόλογο Δωμάτιο των Θαυμάτων (36η και 38η θέση). Ένας συνδυασμός κακού timing και πληθωρισμού προσφοράς που αναπόφευκτα έχει εισπρακτικά θύματα. Γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι το επερχόμενο νέο κεφάλαιο των 50 αποχρώσεων θα έχει έστω και λίγο από την τολμηρότητα και το ενδιαφέρον του Διπλού Εραστή (ακόμη και με όλες του τις ατέλειες) τον οποίο τίμησαν μόλις 2 χιλιάδες και κάτι θεατές.
Όσο για τον Τελευταίο Τζεντάι δείχνει σημάδια μεγάλης κόπωσης καθώς πασχίζει να πλησιάσει το όριο των 300 χιλιάδων θεατών (18η θέση, 297 χιλιάδες και κάτι θεατές).
Συνολικά η κάμψη των εισιτηρίων συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα (163 έναντι 192 χιλιάδων το προηγούμενο weekend), με τα εισιτήρια να μοιράζονται και πάλι σε αρκετές ταινίες αλλά και με πλήθος ταινιών που έφθασε το τέλος της καριέρας τους. Να σημειωθεί ότι για τα αντίστοιχα περυσινά 4ήμερα τα εισιτήρια ήταν 155 και 177 χιλιάδες αντίστοιχα. ΄
Αρκετές νέες ταινίες φέρνει και η επόμενη Πέμπτη στις αίθουσες, ξεχωρίζει όμως το εγχώριο 1968, η νέα ταινία του Τάσου Μπουλμέτη που αναφέρεται στον πρώτο διεθνή αθλητικό θρίαμβο της χώρας με τη νίκη της ΑΕΚ στο μπάσκετ σε έναν ιστορικό αγώνα στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η αλάνθαστη νοσταλγική συνταγή του δημιουργού της Πολίτικης Κουζίνας βρίσκεται εδώ στις καλύτερες στιγμές της. Για να δούμε αν θα πείσει και το κοινό ανεξαρτήτως αθλητικών προτιμήσεων. Δύο επίσης οσκαρικοί τίτλοι διεκδικούν την προσοχή του κοινού, το Disaster Artist του βραβευμένου με Χρυσή Σφαίρα Τζέιμς Φράνκο και το Εγώ η Τόνια που αφηγείται ένα αθλητικό σκάνδαλο των 90s με δυο φοβερές γυναικείες ερμηνείες να της βάζουν φωτιά. Έρχεται επίσης το 3ο και τελευταίο χορταστικό κεφάλαιο του νεανικού Λαβύρινθου που έχει και αυτό το κοινό του. Στο καλλιτεχνικό μέτωπο θα διεκδικήσουν δάφνες και εισιτήρια το τολμηρό Tom of Finland που διηγείται την ιστορία του ομώνυμου gay σκιτσογράφου από τη Φινλανδία που αναδείχτηκε σε underground καλλιτεχνικό σύμβολο των 60s αλλά και ένα ακόμη συγκλονιστικό Ιρανικό δράμα με τίτλο Ένας Ακέραιος Άνθρωπος του οποίου ο διεισδυτικός σκηνοθέτης Μοχάμαντ Ρασούλοφ παραμένει υπό περιορισμό στη χώρα του.
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
Μ.Ο.Α/ΑΙΘΟΥΣΑ |
4ΗΜΕΡΟ |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
1 |
THE POST |
ODEON |
2 |
368 |
30.572 |
99.226 |
2 |
DARKEST HOUR |
UIP |
1 |
402 |
25.785 |
25.785 |
3 |
THE COMMUTER |
SPENTZOS |
2 |
358 |
16.468 |
58.547 |
4 |
JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE |
FEELGOOD |
3 |
229 |
14.177 |
51.679 |
5 |
DEN OF THIEVES |
ODEON |
1 |
339 |
12.187 |
12.187 |
6 |
THE BACHELOR 2 |
VILLAGE |
5 |
338 |
11.480 |
215.440 |
7 |
FERDINAND |
ODEON |
5 |
129 |
10.080 |
114.314 |
8 |
COCO |
FEELGOOD |
6 |
120 |
7.453 |
108.195 |
9 |
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI |
ODEON |
1 |
2.474 |
4.948 |
4.948 |
10 |
INSIDIOUS: THE LAST KEY |
FEELGOOD |
3 |
220 |
4.390 |
81.041 |
11 |
MOLLY'S GAME |
TANWEER |
3 |
163 |
4.245 |
51.933 |
12 |
12 STRONG |
TANWEER |
1 |
157 |
3.935 |
3.935 |
13 |
ON BODY AND SOUL |
STRADA |
6 |
377 |
2.638 |
28.842 |
14 |
PADDINGTON 2 |
ODEON |
8 |
68 |
2.580 |
81.054 |
15 |
WONDER |
SPENTZOS |
5 |
136 |
2.307 |
32.552 |
16 |
TOP CAT BEGINS |
WEIRD WAVE |
1 |
59 |
2.068 |
2.068 |
17 |
MARIA BY CALLAS |
FILMTRADE |
1 |
227 |
1.816 |
1.816 |
18 |
STAR WARS: THE LAST JEDI |
FEELGOOD |
6 |
159 |
1.428 |
297.429 |
19 |
THE SQUARE |
FEELGOOD |
7 |
90 |
718 |
38.681 |
20 |
ZAMA |
WEIRD WAVE |
1 |
223 |
669 |
669 |
21 |
THE GREATEST SHOWMAN |
ODEON |
4 |
118 |
591 |
37.227 |
22 |
THE FLORIDA PROJECT |
SEVEN |
5 |
110 |
548 |
13.328 |
23 |
ΤΖΑΜΑΪΚΑ |
FEELGOOD |
5 |
56 |
449 |
53.092 |
24 |
THE PARTY |
FEELGOOD |
4 |
87 |
434 |
8.963 |
25 |
ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ |
ODEON (A.V.) |
9 |
75 |
299 |
232.096 |
26 |
MURDER ON THE ORIENT EXPRESS |
ODEON |
11 |
270 |
270 |
354.451 |
27 |
SNOWFLAKE, THE WHITE GORILLA |
WEIRD WAVE |
14 |
72 |
143 |
11.792 |
28 |
WONDER WHEEL |
ODEON |
7 |
71 |
142 |
40.175 |
29 |
HAPPY FAMILY |
TANWEER |
11 |
33 |
133 |
34.920 |
30 |
DOWNSIZING |
UIP |
3 |
115 |
115 |
12.318 |
31 |
DESPICABLE ME 3 |
UIP |
21 |
37 |
111 |
308.023 |
32 |
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ |
TANWEER |
13 |
35 |
106 |
203.038 |
33 |
GNOME ALONE |
ODEON |
12 |
49 |
98 |
31.028 |
34 |
ALL THE MONEY IN THE WORLD |
ODEON |
5 |
22 |
86 |
58.362 |
35 |
THE NILE HILTON INCIDENT |
SEVEN |
11 |
37 |
73 |
7.609 |
36 |
L' AMANT DOUBLE |
FEELGOOD |
2 |
35 |
69 |
2.161 |
37 |
CHRISTMAS & CO |
ODEON |
6 |
31 |
61 |
34.684 |
38 |
WONDERSTRUCK |
SEVEN |
2 |
50 |
50 |
1.822 |
39 |
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ |
TANWEER |
7 |
19 |
19 |
52.524 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
|
163.741 |
2.807.954 |