Steppeulven (Itsi Bitsi) – Έρωτας χωρίς αύριο

Παραγωγή: Δανία – 2014 

Διάρκεια: 109 λεπτά

Είδος: Βιογραφικό Δράμα

Βαθμολογία: * * 1/2  

Σκηνοθεσία: Ole Christian Madsen

Πρωταγωνιστούν: Joachim Fjelstrup, Marie Tourell Søderberg, Ola Rapace, Julia Ragnarsson, Christian Gade Bjerrum, Anette Støvelbæk, Johannes Nymark, Thure Lindhardt.

Υπόθεση: Βρισκόμαστε στο 1962. Η νέα γενιά επαναστατεί κόντρα στο κατεστημένο. Ο ακτιβιστής Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν σε μια διαδήλωση στην Κοπεγχάγη ενάντια στα πυρηνικά. Ο Έικ την ερωτεύεται τρελά, αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί αποκλειστικά με έναν μόνο άνδρα. Ο Έικ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να την κατακτήσει, συμφωνεί μαζί της να ξεκινήσουν ένα ταξίδι, ως άλλοι νομάδες, σε αναζήτηση νέων περιπετειών σε ξένες χώρες, έχοντας την αίσθηση ότι ο κόσμος είναι τώρα δικός τους. Από τη Δανία στο Παρίσι και στην Ισπανία, τελικά φτάνουν στην Αθήνα μέσω των ερήμων της Βόρειας Αφρικής, όπου οι νεαροί εραστές συναντούν χίπις από όλη την Ευρώπη, κατασκηνώνοντας σε μια ταράτσα στην Πλάκα. Εκεί, ο χαρισματικός Κρίστιαν εισάγει τον Έικ στον κόσμο του χασίς και των ψυχεδελικών ναρκωτικών. Νέες πόρτες ανοίγονται σε άλλες διαστάσεις γι' αυτούς. Αλλά η ανεξέλεγκτη χρήση ναρκωτικών τους προσγειώνει απότομα στον κόσμο της τοξικομανίας. Ο Έικ και η Ίμπεν αποφασίζουν να χωριστούν και να το παλέψουν. Σε ένα ταξίδι του στη Βαγδάτη, ο Έικ αναρωτιέται αν υπάρχει μέλλον με την Ίμπεν. Έτσι αποφασίζει να πειθαρχήσει και να συγκεντρωθεί στην τέχνη, φτιάχνοντας μια μουσική μπάντα. Οι Steppeulvene όπως ονομάζονται γίνονται το πρώτο ροκ συγκρότημα της Δανίας, περιβόητοι για τη χρήση ναρκωτικών αλλά και το κορυφαίο άλμπουμ «HIP», γεμάτο με ποιητικές δηλώσεις αγάπης προς την «Itsi Bitsi», ένα ψευδώνυμο που επινόησε ο Έικ για την Ίμπεν. Οι αντιδράσεις που προκαλούνται αλλά και η άρνηση της Ίμπεν να τον συναντήσει απογοητεύουν τον Έικ που φεύγει για ταξίδι ενδοσκόπησης στο Νεπάλ. Τίποτα δεν δείχνει, ότι τα πράγματα πήγαν όπως τα είχε ονειρευτεί...

Κάθε χώρα είχε τελικά το ροκ ήρωά της. Κάθε νεολαία που σεβόταν τον εαυτό της έκανε την επανάστασή της στα μέσα των 60s. Όλη αυτή η παγκόσμια προσπάθεια για αναζήτηση ελευθερίας, ενδοσκόπηση, ζωή στο έπακρο, ανατροπή του κατεστημένου κατέληξε ωστόσο σε ένα παγκόσμιο συναισθηματικό φιάσκο καθώς ένας-ένας οι πρωτεργάτες του χίπικου κινήματος υπέκυπταν στις μοιραίες επιπλοκές της τοξικομανίας, μιας συνέπειας που μέσα στη θολή και κακοχωνεμένη επανάστασή τους δεν είχαν προβλέψει λόγω άγνοιας ή είχαν αψηφήσει λόγω πνεύματος αντίδρασης προς τα καθιερωμένα. Η περίπτωση Έικ Σκάλοε δεν διαφέρει από τις πολλές παρόμοιες περιπτώσεις στον κόσμο του ροκ. Όλων των νέων η αντίσταση πνίγηκε μέσα στις ουσίες που πίστεψαν ότι θα τους απελευθέρωναν πνευματικά. Χαμένες ζωές που εκπέμπουν εσαεί τη θανάσιμη γοητεία της επανάστασης κρύβοντας επιδέξια τις τρύπες από τις βελόνες.

Η ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν ακροβατεί ανάμεσα στη Σκανδιναβική αφηγηματική ακρίβεια και το ναρκωμένο παραλήρημα του κεντρικού της ήρωα με αποτέλεσμα ο ρυθμός να κάνει συχνά κοιλιές και τα διάφορα επί μέρους επεισόδια δύσκολα να εντάσσονται στο σώμα του έργου. Υπάρχει ενέργεια, πάθος, καλές στιγμές αλλά και πλήξη από τις επαναλαμβανόμενες σκηνές με χρήση ναρκωτικών.

Μια καθαρά ροκ ταινία με ουσιώδεις υπαρξιακές αναζητήσεις, όχι απόλυτα επιτυχημένη ή πρωτότυπη αλλά τοποθετημένη στον αντίποδα παρόμοιων χολιγουντιανών βιογραφιών, με ελευθεριάζον πνεύμα και πολύ και ομαδικό σεξ.                                      

Διανομή: AMA Films

Στις αίθουσες από 21.04.16