65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ένας Λύκος της Στέπας στο Λιμάνι

Ένα απολαυστικό Saturday night movie δώρο επεφύλαξε το Φεστιβάλ στο κοινό που ξέρει να εκτιμά τα θεάματα εκεί γύρω στα μεσάνυχτα.

Στα πλαίσια της ενότητας Round Midnight είδαμε (και απολαύσαμε) το Steppenwolf που εκτυλίσσεται σε μια μετα-αποκαλυπτική και απειλητική στέπα.

Σ’ ένα απροσδιόριστα σκοτεινό και κοντινό μέλλον, μια νέα γυναίκα, η Ταμάρα, αναζητά τον εξαφανισμένο γιο της σε μια μικρή πόλη που κατακλύζεται από ταραχές και ανεξέλεγκτη βία. Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να τον πάρει πίσω, αποφασίζει να προσφέρει χρηματική αμοιβή σ’ έναν ανήθικο πρώην αστυνομικό του οποίου οι μέθοδοι έρευνας αποδεικνύονται σαδιστικές. Παρά τον φόβο που της εμπνέει, η Ταμάρα αποφασίζει να ολοκληρώσει την αποστολή με τον μηδενιστή ντετέκτιβ, ανεξάρτητα από το κόστος.

 

Μια ταινία που ξεκινά με μια ρήση από το κλασσικό ομώνυμο μυθιστόρημα του Χέρμαν Έσε, με ήρωα ένα σχεδόν παρανοϊκό, σαδιστή αστυνόμο, που σκορπίζει το θάνατο σαν ευλογία απαλλαγής από την επίγεια κόλαση, καθώς αναζητά ένα παιδί που έχει απαχθεί από διακινητές οργάνων. Ένα μεταλλαγμένο John Wayne από την Αιχμάλωτη της Ερήμου του John Ford που διασχίζει μια αιματοβαμμένη κοιλάδα παραφροσύνης βγαλμένη από το σύμπαν του Mad Max για να βρει το τελευταίο ίχνος αθωότητας σε ένα πλανήτη καταδικασμένο να πνιγεί στο αίμα του αμοραλισμού του.

Μεγαλοπρεπές, σαδιστικά βίαιο και ποτισμένο με κατάμαυρο χιούμορ το φιλμ μας συστήνει τον ταλαντούχο Αντιλκιάν Γερζάνοφ και ένα σινεμά που μπλέκει με μεθοδικότητα και αφοσίωση το γουέστερν με τα υπολείμματα των απογόνων των ορδών του Ταμερλάνου.

Μια ταινία που αξίζει την προσοχή του ευρύτερου κοινού των Post apocalyptic sagas.

 

Steppenwolf

Καζακστάν 2024, 102’  

Σκηνοθεσία- Σενάριο: Adіlkhan Yerzhanov

Με τους Berіk Aitzhanov, Anna Starchenko, Azamat Nigmanov,

 

Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη

Ο Αντιλκιάν Γερζάνοφ είναι σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Γεννήθηκε στις 7 Αυγούστου 1982 στην πόλη Τζεζκαζγκάν του Καζακστάν. Το 2009 αποφοίτησε από την Εθνική Ακαδημία Τεχνών του Καζακστάν με ειδίκευση στη σκηνοθεσία. Έχει συμμετάσχει δύο φορές στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Καννών – με την ταινία The Owners (2014) στο επίσημο διαγωνιστικό και με την ταινία The Gentle Indifference of the World (2018) στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα». Το 2019 τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στα Βραβεία Ασιατικού Κινηματογράφου (Asia Pacific Screen Awards), γνωστά και ως «Ασιατικά Όσκαρ», για την ταινία A Dark, Dark Man. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ακαδημίας Βραβείων Ασιατικού Κινηματογράφου. Όλες οι ταινίες του έχουν παρουσιαστεί και διακριθεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου. Έχει συμμετάσχει στο Εργαστήριο Cinéfondation του Φεστιβάλ Καννών το 2014, στο Berlinale Talents του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 2014 και στο πρόγραμμα Open Doors του Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2010.

2013 Constructors

2016 The Plague at the Karatas Village

2018 Night God

2018 The Gentle Indifference of the World

2019 Atbai’s Fight

2020 Yellow Cat

2021 Herd Immunity

2022 Assault

2022 Goliath

2024 Steppenwolf