47ο Φεστιβάλ Δράμας: Η Διανομή ταινιών μικρού μήκους

Το Short Film Hub (SFH) του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας συνεχίζει δυναμικά το έργο σύνδεσης των δημιουργών που συμμετέχουν στο Φεστιβάλ με επαγγελματίες από τη βιομηχανία του κινηματογράφου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η συζήτηση «Διανομή ταινιών μικρού μήκους» της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου έγινε με προσκεκλημένους ομιλητές έναν πολύπειρο αντιπρόσωπο στις πωλήσεις ταινιών (films sales agent) και ιδρυτή της εταιρείας Radiator IP Sales, τον Ben Vandendaele, καθώς και μία επιμελήτρια προγραμμάτων φεστιβάλ (programmer) με πολυάριθμες ενεργές συνεργασίες σε διεθνή φεστιβάλ παγκοσμίως όπως τα SXSW, Palm Springs Shortfest, και IDFA και στη διαδικτυακή πλατφόρμα προβολής Short of the Week, τη Céline Roustan. Μαζί τους και ο Florian Fernandez, επικεφαλής του SFH και, μεταξύ άλλων, υπεύθυνος διανομής και πωλήσεων στην εταιρεία Protest Studios.

Η Roustan συντόνισε τη συζήτηση με ενδιαφέρουσες ερωτήσεις προς τον Vandendaele που του απηύθυνε η ίδια και βοήθησαν το κοινό να γνωρίσει τη δουλειά ενός sales agent ταινιών και το πώς η συνεργασία με έναν τέτοιο επαγγελματία θα μπορούσε να βοηθήσει τους δημιουργούς για τη διανομή της ταινίας τους σε φεστιβάλ, κινηματογράφους, την τηλεόραση και διαδικτυακά. Έπειτα ακολούθησαν οι ερωτήσεις του κοινού με συντονιστή τον Fernandez. Υπήρξε μάλιστα ιδιαίτερη φροντίδα από την ομάδα του SFH για να μπορέσει κάθε μέλος του κοινού να κάνει τις ερωτήσεις του ανώνυμα προς τους συνομιλητές, αναγνωρίζοντας ότι για πολλά από τα άτομα αυτή η εκδήλωση θα ήταν ίσως η πρώτη τους ευκαιρία γνωριμίας με τον επαγγελματικό κλάδο της διανομής γεγονός που μπορεί να τους απέτρεπε από το να εκφράσουν ανοιχτά τις απορίες τους.

Ο Vandendaele, λοιπόν, εξήγησε ότι ένας αντιπρόσωπος στις πωλήσεις (sales agent) όπως ο ίδιος, έχει μεγάλη γνώση για τα φεστιβάλ και  το πώς δουλεύει η βιομηχανία. Με αυτόν τον τρόπο όταν εργάζεται για μια ταινία μικρού μήκους και αφού καταλάβει τον στόχο του σκηνοθέτη και της παραγωγής, αναπτύσσει μαζί τους τη στρατηγική για τα φεστιβάλ στα οποία ταιριάζει να υποβληθεί η ταινία και για το δημόσιο προφίλ της προς ενδιαφερόμενο κοινό και αγοραστές. Με τη σειρά της η Roustan διευκρίνισε ότι γνωρίζοντας τη δουλειά του Vandendaele συγκεκριμένα, ως programmer η ίδια θα ξέρει να αναμένει ένα στάνταρ ποιότητας και αντιστοίχισης με την κουλτούρα του φεστιβάλ που δουλεύει όταν βλέπει μια υποβολή προς αξιολόγηση μέσω του Vandendaele (παρόλο που δεν εξυπακούεται ότι η ταινία τελικά θα προχωρήσει). Παρενθετικά σχολιάστηκε και από τους δύο το πόσο βοηθητικό για να επιλεγεί από φεστιβάλ είναι για μια ταινία μικρού μήκους να έχει όσο πιο σύντομη διάρκεια γίνεται.

Επίσης έγινε σαφές ότι κάθε sales agent επιλέγει τις ταινίες με τις οποίες θέλει να δουλέψει, κι όχι το αντίστροφο (δηλαδή ο δημιουργός να προσλαμβάνει τον αντιπρόσωπο πωλήσεων). Οι τρόποι με τους οποίους ένας δημιουργός μπορεί να φέρει την ταινία του υπόψη ενός sales agent είναι τρεις: είτε ως μέρος ενός βραβείου το οποίο θα συμπεριλαμβάνει συγκεκριμένες συνεδρίες συμβουλευτικής για διανομή, είτε μέσα από τα Pitching Forum που διαθέτουν τα επαγγελματικά φεστιβάλ -όπως και το Φεστιβάλ Δράμας με το Pitching Forum φέτος να πραγματοποιείται το πρωί της Παρασκευής 6 Σεπτεμβρίου έπειτα από τις εργασίες του Pitching Lab με επικεφαλής τη Βαρβάρα Δούκα-, είτε, τέλος, με επαφή μέσω email που όμως ενέχει λιγότερες πιθανότητες εκκίνησης συνεργασίας.

Ο κύκλος διανομής μιας ταινίας δεν τελειώνει με την επιλογή της ταινίας από το επιθυμητό φεστιβάλ αλλά έχει μεγάλη πορεία ακόμη, όπως εξήγησε η Roustan. Η εκτίμησή της είναι ότι κάθε ταινία διανέμεται στα φεστιβάλ για δύο περίπου χρόνια, έπειτα μπορεί για κάποια χρόνια να αγοραστούν τα δικαιώματά της από την τηλεόραση και έπειτα ο δημιουργός καλείται να αποφασίσει εάν θα τη διανείμει διαδικτυακά. Η Roustan προτείνει να γίνει αυτό το βήμα διότι το να είναι προσβάσιμο το έργο του δημιουργού θα τον βοηθήσει στο μέλλον της καριέρας του και στην πιο εύκολη αναγνώριση του ονόματός του, ενώ μπορεί να του αποφέρει και κάποια ακόμα κέρδη από τις διαφημίσεις, όπως συμπλήρωσε ο Vandendaele.

Με αυτή τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του SFH οι συμμετέχοντες του Φεστιβάλ είχαν την εξαιρετική ευκαιρία να γνωρίσουν πτυχές της βιομηχανίας που πιθανόν να τους ήταν λιγότερο οικείες, καθώς και να θέσουν χωρίς δισταγμό τα ερωτήματά τους σε τρεις καταξιωμένους επαγγελματίες της βιομηχανίας του κινηματογράφου. 

Περισσότερες πληροφορίες:

[email protected]  (Γραμματεία Φεστιβάλ Δράμας)

Γραφεία Δράμας: τηλ. 25210 47575

Γραφεία Αθήνας: τηλ. 210 3300309     

dramafilmfestival.gr/