Τα Κορίτσια του Λιμανιού: Μουσικές Τρίτες στο Studio New Star

Την Τρίτη 6 Ιουνίου στις 20:00 παρακολουθείστε μια μοναδική ταινία σπάνιας ομορφιάς, συνοδεία ζωντανής μουσικής  από δύο εξαιρετικούς μουσικούς:

βιμπράφωνο, κρουστά: Βαγγέλης Παρασκευαΐδης

φλάουτο, τενόρο σαξόφωνο, πιάνο: Λεωνίδας Σαραντόπουλος 

Οι δύο μουσικοί συνεργάστηκαν για πρώτη φορά το 2012 με αφορμή την κυκλοφορία του δίσκου INDOLES  του Β. Παρασκευαϊδη. Αυτή την φορά ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ντύσουν με μουσική την βουβή ταινία ''Japanese girl at the Harbor''  του 1933 του Hiroshi Shimizu. Αυτοσχεδιάζοντας θα προσεγγίσουν διακριτικά τις επιμέρους υφές του έργου ενώ παράλληλα θα παρουσιάσουν επιλεγμένες συνθέσεις τους που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ήχων και χρωμάτων από την κλασική μέχρι την  τζαζ και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. 

ΤΡΙΤΗ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ στις 20:00 / Είσοδος 7€

STUDIO new star art cinema

Σπάρτης και Σταυροπούλου 33, Πλατεία Αμερικής

Τηλ: 210 8640054, 210 8220228 

 

Σχετικά με την ταινία: 

Αυτό που κάνει το Japanese Girls at the Harbor μια τόσο ξεχωριστή εμπειρία και μια ταινία που πρέπει να δείτε, ωστόσο, δεν είναι η βασική ιστορία, αλλά η αφήγηση. Οι κυκλοθυμικές, ασπρόμαυρες συνθέσεις και τα μακρινά πλάνα υποδηλώνουν σταθερά τα γενικά συναισθήματα της λαχτάρας και της μοναξιάς.

Επιπλέον, υπάρχει σημαντικός οπτικός συμβολισμός παντού, συχνά όσον αφορά τις εικόνες που αντιπροσωπεύουν τις προκλήσεις του μοντερνισμού. Ένα άλλο οπτικό χαρακτηριστικό, και αυτό που μου φαίνεται πιο μοναδικό σε αυτήν την ταινία, είναι οι μερικές φορές δραματικά στυλιζαρισμένες χειρονομίες των ηθοποιών – δεν είμαι σίγουρος αν αυτές προέρχονται από τον βωβό κινηματογράφο ή ίσως από ιαπωνικές δραματικές παραδόσεις. Παρεμπιπτόντως, αν και οι ταινίες ήχου ήρθαν νωρίς στην Ιαπωνία, με την πρώτη να εμφανίστηκε το 1926, χρειάστηκε λίγος χρόνος για να πιάσουν οι ομιλούσες εικόνες – ακόμη και τη χρονιά αυτής της ταινίας, το 1933, περισσότερο από το 80% των ιαπωνικών παραγωγών ήταν βωβές ταινίες .

Μια περίεργη πτυχή της οπτικής παρουσίασης ήταν οι πολλοί διάμεσοι στην ταινία. Αυτές οι πολυάριθμες διακοπές μπορεί να θεωρηθεί ότι παρεμβαίνουν στην οπτική παρουσίαση – πάντα με διδάσκονταν ότι οι καλύτερες βωβές ταινίες ήταν εκείνες που δεν χρειάζονταν μεσότιτλους.

Και, όμως, οι σύντομοι μεσότιτλοι σε αυτήν την ταινία δεν φαίνεται να εμποδίζουν και φαίνεται σχεδόν να παρέχουν μια μορφή οπτικής στίξης.

 

ΧΙΡΟΣΙ ΣΙΜΙΖΟΥ

Ο Hiroshi Shimizu γεννήθηκε στην επαρχία Shizuoka και φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Hokkaidō, αλλά έφυγε πριν αποφοιτήσει. Μπήκε στην ομάδα του κινηματογραφικού στούντιο της Shochiku στο Τόκιο το 1921, κάνοντας το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1924 σε ηλικία μόλις 21 ετών.

Ο Shimizu ειδικεύτηκε στα μελοδράματα και τις κωμωδίες. Στις πιο διακεκριμένες βωβές ταινίες του, όπως το «Fue no Shiratama» (1929) και το «Japanese Girls at the Harbor» (1933), εξερεύνησε μια Ιαπωνία που βρισκόταν μεταξύ ιθαγενών και δυτικών ιδεών, παραδοσιακισμού και φιλελευθερισμού, ενώ στιλιστικά βασιζόταν στον μοντερνισμό και την πρωτοπορία. τεχνικές. Η πλειοψηφία των βωβών ταινιών του σήμερα θεωρείται χαμένη.

Tην δεκαετία του 1930, ο Shimizu εκμεταλλευόταν όλο και περισσότερο τα εξωτερικά γυρίσματα, με μη επαγγελματίες ηθοποιούς, και επαινέθηκε εκείνη την εποχή από κριτικούς κινηματογράφου όπως ο Matsuo Kishi και συναδέλφους σκηνοθέτες ως Kenji Mizoguchi. Το “Mr. Thank You” (1936), “The Masseurs and a Woman” (1938) και “Ornamental Hairpin” (1941) απεικόνιζαν μικρές ομάδες και κοινότητες ταξιδιωτών ή κατοίκων που, όπως επισημαίνει ο ιστορικός κινηματογράφου Alexander Jacoby, «επικεντρώθηκαν περισσότερο στην οριοθέτηση του χαρακτήρα παρά στην πλοκή». Για τον κριτικό Chris Fujiwara, αυτή η «απρόβλεπτη και ασυνήθιστη πλοκή», σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση κινητής κάμερας , δίνει στις ταινίες του Shimizu αυτής της εποχής μια «εκπληκτικά σύγχρονη ποιότητα».

 

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Λεωνίδας Σαραντόπουλος είναι φλαουτίστας και συνθέτης της τζαζ. Το 2010 αποφοίτησε από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έκτοτε δραστηριοποιείται στο χώρο της Ελληνικής τζαζ μουσικής σκηνής παίζοντας πολυάριθμες συναυλίες σε φεστιβάλ και μουσικές σκηνές. Έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες μεταξύ αυτών: Σταύρος Λάντσιας, Βασίλης Ρακόπουλος, Γιώργος Κοντραφούρης, Νίκος Σιδηροκαστρίτης, Νίκος Ξυδάκης, Κωστής Χριστοδούλου κ.α. Το 2012 έβγαλε τον πρώτο του προσωπικό δίσκο “Black Mamba” που περιλαμβάνει δικές του συνθέσεις. Έκτοτε έχει κυκλοφορήσει το PAFLAX (2017) και το InCONTACT (2021).

Leonidas Sarantopoulos

www.leosarantopoulos.com

[email protected]

+30 6973 548984

21 Vrastovou str. 11524 Athens, Greece

 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗΣ

Το 2003 παίρνει το πτυχίο του στην στη μουσική από το Salford University (UK) σαν κρουστός ορχήστρας. Είχε την τύχη να διδαχθεί από πολύ σπουδαίους δασκάλους να είναι παρών σε σεμινάρια και διαλέξεις μεγάλων μουσικών όπως ο David Friedman, Robert Fripp, David Liebman,Gary Burton,Michael Gibbs, Bob Moses.

Έχει συνεργαστεί σε ηχογραφήσεις ή και στην σκηνή, με αρκετούς καλλιτέχνες από πολύ διαφορετικά μουσικά είδη. Οι εμπειρίες στου ποικίλουν από jazz σχηματα και συνεργασίες με καλλιτέχνες από την σύγχρονη τραγουδοποιία ,μέχρι και συμμετοχες στην ορχήστρα Camerata.

Σαν συνθέτης ,το 2012 κυκλοφόρησε το άλμπουμ του γκρουπ του PARADOXONIA (AntArt productions), ένα σχήμα που συνδυάζει την Βαλκανική μουσική παράδοση με την Jazz έχοντας μια έντονη rock αισθητική. Μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ με τον τίτλο INDOLES https://vaggelisparaskevaidis.bandcamp.com/

Επιπλέον, έχει γράψει μουσική για θέατρο, και έχει βραβευτεί δυο φορές από την Γαλλική Ακαδημία Αθηνών για μουσική που έγραψε για θεατρικά έργα για παιδιά.

 

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΡΙΤΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ:

 

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΦΤΗ του ΖΑΝ ΕΠΣΤΑΙΝ - 13/6/2023

 

EVERY NIGHT DREAMS του ΜΙΚΙΟ ΝΑΡΟΥΣΕ - 20/6/2023

 

TO ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ του ΜΠΟΡΙΣ ΜΠΑΡΝΕΤ -  27/6/2023