63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Το Φεστιβάλ σε αριθμούς
Ένα Φεστιβάλ που τα είχε όλα: Ένα Χρυσό Αλέξανδρο κοινής αποδοχής στο έργο της Βαλεντίνα Μαουρέλ «Έχω ηλεκτρισμένα όνειρα», υπέροχες εκθέσεις εμπνευσμένες από το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, μια νέα γυναικεία σκηνοθετική υπογραφή για το Ελληνικό σινεμά με την Ασημίνα Προέδρου και το αξιόλογο ντεμπούτο της «Πίσω από τις Θημωνιές», ενδιαφέροντα Masterclasses και ουσιαστικές συζητήσεις, έναν εξαιρετικό ambassador αγοράς στο πρόσωπο και το χιούμορ του Γιώργου Καπουτζίδη, ένα άνοιγμα στην τηλεόραση και τις πλατφόρμες για πρώτη φορά στην ιστορία του, κίνηση που ίσως κρίνει το μέλλον της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας αλλά και μια Πρωθυπουργική επίσκεψη αστραπή στα πλαίσια των Agora Talks.
Τώρα, ανάμεσα σε τόσες δεκάδες ταινίες, ας μην περιμένουμε κάθε φορά και αριστουργήματα αλλά και ας μην υπερβάλλουμε για κάποια «τέρατα» που πάντα βρίσκουν θέση σε φεστιβαλικές οθόνες.
Σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου του Φεστιβάλ «…Συνολικά 78.000 θεατές παρακολούθησαν ταινίες, masterclasses και ανοιχτές συζητήσεις. Πραγματοποιήθηκαν 296 προβολές σε φυσικούς χώρους, με σεβασμό σε όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Συνολικά, προβλήθηκαν 199 μεγάλου μήκους και 68 μικρού μήκους ταινίες, ενώ 93 ταινίες προβλήθηκαν ψηφιακά, στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ. Στο πλαίσιο των αναπτυξιακών δράσεων της Αγοράς πραγματοποιήθηκαν 405 συναντήσεις ανάμεσα σε 559 επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ελπίζουμε σύντομα οι διεργασίες αυτές να μετουσιωθούν σε νέα πρότζεκτ, σενάρια και ταινίες. Στη διάρκεια έντεκα ημερών πραγματοποιήθηκαν έξι masterclasses, ανοιχτά στο κοινό, τα οποία ήταν όλα sold out, καθώς και 13 Agora Talks που απευθύνθηκαν στους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού χώρου. Περισσότεροι από 3.500 επισκέπτες περιηγήθηκαν στις δύο μεγάλες εκθέσεις του Φεστιβάλ «Αναπαράσταση (Anaparastasi): Reconstruction, Reenactment, Reconstitution» και «Η θάλασσα στο Λιμάνι». Στο πλαίσιο του τμήματος Immersive, πραγματοποιήθηκαν 1.000 προβολές της διαδραστικής εγκατάστασης εικονικής πραγματικότητας White Dwarf της Γιολάντας Μαρκοπούλου, καθώς και των ταινιών που διαγωνίζονταν για τον Χρυσό Αλέξανδρο Immersive».
Αν και οι Εκθέσεις συνεχίζονται, το Φεστιβάλ αποχαιρετά το κοινό των προβολών και ανανεώνει το ραντεβού του για το 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 12 Μαρτίου 2023.