Μήλα για τον Oscar

 

Με μια πορεία που μέχρι στιγμής διαγράφεται λαμπρή, αρχής γενομένης με την επίσημη συμμετοχή τους στο φετινό φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, όπου άνοιξαν το τμήμα των Οριζόντων, τα Μήλα, κινηματογραφικό μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου, κατάφεραν να μαζέψουν πάνω τους όλα τα φώτα και να φτάσουν μέχρι τα φετινά βραβεία Όσκαρ. 

Μετά από συμμετοχές στο φεστιβάλ του Telluride, του Τορόντο, βραβείο σεναρίου για τον Χρήστο Νίκου και τον Σταύρο Ράπτη στο φεστιβάλ του Σικάγο, διανομή σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο, με την πρόσφατη ετικέτα της Dirty Films και της Κέιτ Μπλάνσετ στους executive producers της ταινίας, με πλήθος θετικών κριτικών από τα διεθνή έντυπα και μετά την επίσημη συμμετοχή τους στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα του online 61ου φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ήδη soldout με το που άνοιξε η πλατφόρμα) και την πληθώρα θετικών κριτικών από τη παγκόσμια κριτική, τα Μήλα θα εκπροσωπήσουν τελικά την Ελλάδα στην 93η διοργάνωση των Όσκαρ, για το βραβείο Διεθνούς Ταινίας, μετά από απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού. 

Η τελευταία φορά που ελληνική ταινία κατάφερε να κερδίσει μια θέση στην πεντάδα της κατηγορίας του βραβείου Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, ήταν το 2010 με τον Κυνόδοντα (Dogtooth) του Γιώργου Λάνθιμου, πάλι σε παραγωγή του Ηρακλή Μαυροειδή. Όλοι γνωρίζουν πως απογειώθηκαν τόσο η φήμη της ταινίας όσο και η καριέρα του Γιώργου Λάνθιμου που έφθασε να γίνει ένα από τα πρώτα ονόματα της διεθνούς κινηματογραφίας μέσα σε λίγα χρόνια με αποκορύφωμα την Οσκαρική Ευνοουμένη του.

Πληροφορίες για την ταινία

Οκτώ χρόνια μετά το KM, την βραβευμένη μικρού μήκους που συμμετείχε σε πάνω από 40 διεθνή φεστιβάλ μεταξύ των οποίων τα Ρότερνταμ, Παλμ Σπριγνκς, Σίδνει,  ο Χρήστος Νίκου επιστρέφει με τα Μήλα για να αφηγηθεί μια γοητευτικά αλλόκοτη, πρωτότυπη ιστορία με ήρωα έναν άνδρα που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρχίσει να ξεχνά. 

Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, ένα άνδρα γύρω στα 40, (Άρης Σερβετάλης) να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.

Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας, σε μια κοινωνία που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια μη αναστρέψιμη επιδημία. 

Βιογραφικό σκηνοθέτη

Ο Χρήστος Νίκου ξεκίνησε να δουλεύει σε ελληνικές ταινίες ως βοηθός σκηνοθέτη. Πρώτη εξ αυτών ήταν ο Κυνόδοντας, του Γιώργου Λάνθιμου. Έπειτα ακολούθησαν επτά μεταξύ των οποίων και το Πριν τα Μεσάνυχτα (Before Midnight) του Richard Linklater. Κάπου ενδιάμεσα έγραψε και σκηνοθέτησε την μοναδική του μικρού μήκους ταινία, KM. Τα Μήλα η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους του έδωσε την ευκαιρία να υπογράψει με την CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, και να εκπροσωπείται από τον μάνατζερ Jerome Duboz ο οποίος εκπροσωπεί ανάμεσα σε άλλους, σκηνοθέτες όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο (Παράσιτα). Επόμενο βήμα του η πρώτη αγγλόφωνη ταινία που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης σε συνεργασία με την CAA. 

Παρακάτω το trailer της ταινίας