ΕΚΟΜΕ και διάδοση του ψηφιακού εγγραμματισμού στην εκπαίδευση

 

Ο 1ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού για μαθήτριες και μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων της Πρωτοβάθμιας και όλων των τάξεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και την Ομογένεια, που διοργανώνεται από το ΕΚΟΜΕ υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη (https://cutt.ly/ngY5OkI).

Πρακτικές της  παιχνιδοκεντρικής μάθησης με συγκεκριμένους στόχους, ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών, βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας. Ταυτόχρονα, υποστηρίζεται η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με παραγωγικούς τρόπους διδασκαλίας μέσα από τη χρήση των ψηφιακών μέσων. Σε διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα που θα διοργανωθεί στο προσεχές διάστημα, θα παρουσιαστούν το εκπαιδευτικό υλικό και οι πληροφορίες για τη δημιουργία παιχνιδιού, επιτραπέζιου και ψηφιακού.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των συνεργασιών που αναπτύσσει με δίκτυα ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το ΕΚΟΜΕ συμμετέχει σε δράσεις και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη διάδοση του ψηφιακού εγγραμματισμού και στην κατάρτιση σε εφαρμογές που σχετίζονται με την τεχνολογία αιχμής, σε μαθητές ανά την Ευρώπη. Το έργο “Learn to Machine Learn” του προγράμματος Erasmus+, βρίσκεται στο επίκεντρο της προσπάθειας για τη διδασκαλία δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον ψηφιακό εγγραμματισμό, την υπολογιστική σκέψη, την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τη Μηχανική Μάθηση (ΜΜ).

Tην Τρίτη 3/11 στις 16:00, στη διαδικτυακή εκδήλωση «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Σχολείο» που διοργανώνουν το LearnML και το Institute of Digital Games - University of Malta μέσω της πλατφόρμας Facebook Live, o Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης, θα συνομιλήσει με ερευνητές και εκπαιδευτικούς από διακεκριμένα ακαδημαϊκά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι δύο θεματικές της ημερίδας θα παρουσιάσουν τις εξελίξεις στο έργο, πλαίσια για τη διδασκαλία των εννοιών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην τάξη, με την επίδειξη συγκεκριμένων παραδειγμάτων για ψηφιακά παιχνίδια.

Η ημερίδα είναι ανοιχτή σε όλο το κοινό, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε ερευνητές, προγραμματιστές και game developers και η εγγραφή σε αυτή είναι δωρεάν μέσω του  https://fb.me/e/3eLVLHS4R