Box Office: το 1917 του Σαμ Μέντες οδηγεί πλέον την ταμιακή κούρσα
Μπορεί η Ευτυχία να ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο θεατές κλείνοντας τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας της, αλλά το 1917 του Σαμ Μέντες ήρθε με οσκαρική φούρια και πολεμικές τακτικές και την «προσπέρασε στην στροφή», καταλαμβάνοντας την κορυφή του Box Office στο δεύτερο weekend κυκλοφορίας του, λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση των 10 υποψηφιοτήτων της Αμερικάνικης Ακαδημίας.
Με κάμψη μόλις 13% και με 43 χιλιάδες σχεδόν θεατές, το 1917 έφθασε τους 123 χιλιάδες σε 11 ημέρες και οδεύει με ασφάλεια προς τη ζώνη των 200 Plus χιλιάδων, όσο περνάει ο καιρός και οι ενδείξεις ότι θα είναι ο θριαμβευτής την βραδιά της οσκαρικής απονομής πυκνώνουν. Ήδη η Ένωση Παραγωγών του έδωσε το βραβείο της-πρόκριμα συνήθως για την καλύτερη ταινία-ενώ την Κυριακή αναμένονται και τα βραβεία των ενώσεων Σκηνοθετών και Φωτογράφων. Ούτως ή άλλως πρόκειται για μια ταινία event που έχει και πολύ καλό word of mouth.
1917
Από την άλλη, έχουμε την μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του Ελληνικού κινηματογράφου τα τελευταία 4 χρόνια, την Ευτυχία (όνομα και πράμα) που μόλις ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο θεατές. Για την ακρίβεια οι 42 χιλιάδες θεατές αυτού του weekend (μόλις χίλιοι λιγότεροι από το 1917) ανέβασαν το σύνολο στους 510 χιλιάδες σε 1 μήνα προβολής. Η ποσοστιαία κάμψη σ αυτό το 5ο weekend δεν ξεπέρασε το 35% οπότε η υπόθεση έχει ακόμη ψωμί. Μήπως να αρχίσει να ανησυχεί ο Άλλος Κόσμος του Παπακαλιάτη και τα 670 χιλιάδες περίπου εισιτήρια που είχε κόψει στη σεζόν 2015-16; Μάλλον είναι νωρίς ακόμη…
Bad Boys for life: Οι σκληροί του Μαιάμι εν δράσει
Στην 3η και την 4η θέση έχουμε το άνοιγμα δύο νέων φιλόδοξων παραγωγών κι εδώ έχουμε το παράδοξο της εγχώριας αγοράς που αντιστρέφει την παγκόσμια εικόνα. Στην 3η θέση με 22 χιλιάδες θεατές ούτε κλαίει ούτε γελάει ο αντισυμβατικός δόκτωρ Ντούλιτλ, μια πανάκριβη παραγωγή με προβληματική ιστορία που έφαγε τα μούτρα της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνέχεια (σε εγχώριο επίπεδο τουλάχιστον) αναμένεται συμπαθητική κυρίως λόγω της μεταγλώττισης που απευθύνεται στο μικρότερο ηλικιακά κοινό. Από την άλλη, σε σαφώς λιγότερες αίθουσες, το αναπάντεχο Παγκόσμιο box office hit αυτού του Weekend, το καθυστερημένο sequel των Bad Boys, δεν ξεπέρασε τους 12 χιλιάδες θεατές και δεν μοιάζει ικανό να τραβήξει στα ταμεία. Προφανώς και δεν είναι πια τόσο δυνατό εισπρακτικά το όνομα του Will Smith.
5η θέση αλλά και μέτρια κάμψη 38% στην 3η εβδομάδα του, για το εγχώριο ρομαντικό δράμα Για πάντα που έφθασε ήδη τους 112 χιλιάδες θεατές. Μια ακόμη ελληνική επιτυχία που σίγουρα θα συνεχίσει να μας απασχολεί.
Μέτριο το άνοιγμα στην 6η θέση για το εξαιρετικό φιλμ του Κλιντ Ίστγουντ «Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ». Μόλις 9 χιλιάδες θεατές σε 42 αίθουσες για μια ταινία που αξίζει ευρύτερη προσοχή.
Η εκπληκτική Κάθι Μπέιτς στο Richard Jewell
Στην 7η από την 4η θέση έπεσε το sequel του Jumanji που είχε περαιτέρω σοβαρή κάμψη (58%) και φρέναρε μάλλον οριστικά σε 5ψήφια νούμερα παρά το εξαιρετικό του άνοιγμα. 85 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες για ένα θέαμα του οποίου η τεράστια παγκόσμια επιτυχία συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς (712 εκατ. δολάρια).
Σταθεροποιείται και πάλι μετά τη μεγάλη του πτώση το Ψυχρά κι Ανάποδα 2 ! 8η θέση, κάμψη 37%, αλλά και ένα εκπληκτικό σύνολο 315 χιλιάδων θεατών. Έπεται συνέχεια.
Από την 5η στην 9η θέση, με καθίζηση της τάξης του 58%, βρέθηκε η Κατάρα που έχει φθάσει τους 23 χιλιάδες θεατές. Πιάσανε φαίνεται οι κατάρες των άχρηστων reboot.
Και το Top-10 συμπληρώνει το παιδικό animation, Playmobil Η Ταινία που χωρίς καμία περαιτέρω κάμψη έκλεισε τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του με 62 χιλιάδες θεατές. Απίστευτο;;;
Μια θέση παρακάτω βρέθηκε το Κατηγορώ του Πολάνσκι, αλλά με λογική κάμψη 37% και ένα αξιοπρεπές σύνολο 35 χιλιάδων θεατών σε 19 ημέρες προβολής.
Στη 12η θέση αξιοπρεπές αλλά σε περιορισμένο κύκλωμα άνοιγμα για την Αλήθεια, την πρώτη Ευρωπαϊκή ταινία του Κόρε Έντα Χιροκάζου που δίνει την ευκαιρία στην Κατρίν Ντενέβ να δώσει ρεσιτάλ ερμηνείας (και ντιβισμού). Υπάρχει κοινό για αυτό το μικρό κομψοτέχνημα, το θέμα είναι να το πάρει χαμπάρι…Όπως πήρε έγκαιρα χαμπάρι τα εκπληκτικά Παράσιτα που συνεχίζουν ακάθεκτα και με τη βούλα της πολλαπλής Οσκαρικής υποψηφιότητας (15η θέση, 82 χιλιάδες θεατές σε 15 εβδομάδες).
Aga: 42 υπό το μηδέν στη Γιακουτία
Αγνοείται η τύχη της υπέροχης Aga που άνοιξε επίσης αυτή την εβδομάδα αλλά και του Corpus Christi για το οποίο δεν δόθηκαν περαιτέρω στοιχεία πέρα από τα 2 χιλιάδες εισιτήρια της πρώτης εβδομάδας κυκλοφορίας.
22 χιλιάδες θεατές συνολικά για τις υπόλοιπες 14 ταινίες του πίνακα κάτω από το Top 10 με το σύνολο των θεατών του 4ημέρου να ξεπερνάει τους 182 χιλιάδες (έναντι 204 το προηγούμενο weekend). Ελαφρά πεσμένη η κίνηση αλλά και πάλι καθόλου άσχημα.
Από Πέμπτη βγαίνουν στα κινηματογραφικά σοκάκια οι Γάτες που ήδη τις κυνηγάει η φήμη της εμπορικής αποτυχίας στον αγγλοσαξωνικό κόσμο. Εδώ σε θέλω, εγχώρια αγορά!
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΕΒΔ | Μ.Ο. | W/ND 16-19/1/20 | ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙΣ 19/1/20 | |
1 | 1917 | ODEON | 2 | 469 | 42.667 | 123.203 |
2 | ΕΥΤΥΧΙΑ | TANWEER | 5 | 386 | 41.654 | 509.986 |
3 | DOLITTLE | TULIP | 1 | 182 | 22.569 | 22.569 |
4 | BAD BOYS FOR LIFE | FEELGOOD | 1 | 264 | 11.878 | 11.878 |
5 | ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ | VILLAGGE | 3 | 258 | 11.872 | 111.933 |
6 | THE BALLAD OF RICHARD JEWELL | TANWEER | 1 | 216 | 9.079 | 9.079 |
7 | JUMANJI: THE NEXT LEVEL | FEELGOOD | 3 | 103 | 6.408 | 84.099 |
8 | FROZEN 2 | FEELGOOD | 8 | 87 | 4.968 | 314.996 |
9 | THE GRUDGE | FEELGOOD | 2 | 174 | 4.708 | 23.313 |
10 | PLAYMOBIL: THE MOVIE | TANWEER | 5 | 137 | 4.508 | 61.764 |
11 | J'ACCUSE (AN OFFICER AND A SPY) | ODEON | 3 | 172 | 4.308 | 34.549 |
12 | THE TRUTH (LA VERITE) | SEVEN | 1 | 347 | 4.169 | 4.169 |
13 | SPIES IN DISGUISE | ODEON | 4 | 68 | 3.349 | 50.249 |
14 | OOPS, NOAH IS GONE | ROSEBUD.21 | 2 | 72 | 2.655 | 10.267 |
15 | GISAENGCHUNG (PARASITE) | SEVEN | 15 | 141 | 1.686 | 82.747 |
16 | SNOW QUEEN | SPENTZOS | 2 | 32 | 1.103 | 3.429 |
17 | DYLDA (BEANPOLE) | SEVEN | 2 | 175 | 1.050 | 4.305 |
18 | STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER | FEELGOOD | 5 | 119 | 953 | 237.183 |
19 | KNIVES OUT | SPENTZOS | 7 | 150 | 900 | 105.628 |
20 | HVITUR, HVITUR DAGUR | WEIRD WAVE | 1 | 272 | 815 | 815 |
21 | MIDWAY | ODEON | 6 | 174 | 521 | 41.766 |
22 | THE JOKER | TANWEER | 16 | 246 | 246 | 904.050 |
23 | BOMBSHELL | SPENTZOS | 4 | 69 | 207 | 19.246 |
24 | AND THEN WE DANCED | WEIRD WAVE | 4 | 58 | 115 | 5.607 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ | 182.388 | 2.776.830 |
Παρακάτω ο σχετικός αναλυτικός πίνακας με στοιχεία 4ημέρου: