Box Office: Ξεκίνησε ο Πόλεμος των Άστρων για την κατάκτηση των ταμείων
Star Wars! Κινηματογραφικό φάρμακο που γεμίζει κινηματογραφικές αίθουσες κάθε δεύτερο χρόνο, λίγο πριν τα Χριστούγεννα. The Force Awakens, The Last Jedi και τώρα The Rise of Skywalker. Ωστόσο αν και η δοσολογία του φαρμάκου είναι η ίδια, η αποτελεσματικότητα μειώνεται αισθητά. Από το άνοιγμα με 136 χιλιάδες εισιτήρια σε 167 αίθουσες του The Force Awakens το 2015, στα 100 χιλιάδες από 203 αίθουσες του Last Jedi το 2017 και τώρα στα 68 χιλιάδες του Rise of Skywalker από 189 αίθουσες, η πορεία φθίνει χαρακτηριστικά. Για να μην αναφέρουμε τα 60 χιλιάδες εισιτήρια του Rogue One το 2016 ή και την πανωλεθρία του Solo το 2018 που τόλμησε να αλλάξει τους κανόνες και να βγει Μάιο. Παράξενη και ιδιόμορφη αγορά η Ελληνική τελικά, δείχνει διακριτικά το δρόμο προς τα αποδυτήρια σε μια ταινία που σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο (οκ, πλην Κίνας) έσκισε κυριολεκτικά: 433 εκατ. δολάρια παγκόσμια είσπραξη μέχρι και τη Δευτέρα 23/12, εκ των οποίων τα 203 στις ΗΠΑ ! Όχι ότι δεν θα κάνει εισιτήρια τελικά το φιλμ του J J Abrams, κάθε άλλο. Μαζί με τα previews βρίσκεται κοντά στις 100 χιλιάδες και έχει όλη την περίοδο των διακοπών μπροστά του. Όμως αυτή τη φορά οι γνώμες δίιστανται και αυτό ίσως να κοστίσει στο φιλμ μερικές χιλιάδες θεατών. Μακάρι να κάνει τη ρελάνς. Θα παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον την εξέλιξη.
Αν και τυπικά νικητής ο Skywalker, έχασε στα σημεία από την εγχώρια Ευτυχία! Η πολυαναμενόμενη βιογραφία της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου ευτύχησε και από πλευράς κοινού. 51 χιλιάδες θεατές από 109 αίθουσες, εξαιρετικός μέσος όρος θεατών ανά αίθουσα, συγκίνηση και ενθουσιώδες word of mouth προοιωνίζονται μεγάλα πράγματα για το λαϊκό έπος του Άγγελου Φραντζή. Ανάμεσα στο τεράστιο άνοιγμα του Ένας Άλλος Κόσμος το 2015 (95 χιλιάδες θεατές από 158 αίθουσες) και το πιο μαζεμένο το 2016 για τη Ρόζα της Σμύρνης (37 χιλιάδες από 95 αίθουσες), η Ευτυχία πέφτει κάπου ανάμεσα, οπότε οι προσδοκίες για υψηλό σύνολο καριέρας αυξάνονται. Να θυμίσουμε ότι το έπος του Παπακαλιάτη παραμένει η εμπορικότερη ελληνική ταινία των τελευταίων ετών με 678 χιλιάδες θεατές ενώ η Ρόζα τα πήγε επίσης θαυμάσια με 360 χιλιάδες. Η Ευτυχία θα την ξεπεράσει άραγε; Για να δούμε. Εννοείται ότι η σύσταση στο κινηματογραφικό χρηματιστήριο είναι μια και μοναδική: πηγαίνετε να τη δείτε! Αύριο κιόλας!
Καρυοφυλλιά για Oscar στην Ευτυχία
Αυτά τα δύο φιλμ στάθηκαν αρκετά για να ανέβουν τα συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου σε 179 χιλιάδες (από 95 χιλιάδες το περασμένο 4ήμερο) αλλά και για να βρεθεί από την κορυφή στην 3η θέση το Ψυχρά κι Ανάποδα ΙΙ, με ποσοστιαία πτώση 39% και ένα σύνολο 212 χιλιάδων θεατών. Δεν τις φοβάμαι τις πριγκίπισσες όμως, έχουν ακόμη ψωμιά να φάνε (ή και παντεσπάνι). Το πρώτο Ψυχρά κι Ανάποδα που άνοιξε τέτοιες μέρες πριν 6 χρόνια έκλεισε καριέρα στα 234 χιλιάδες εισιτήρια και μετά πέρασε στην κορυφή των πωλήσεων animation home video για πάντα! Αυτό το sequel θα έχει φθάσει το πρώτο φιλμ στον πρώτο του κιόλας μήνα. Από κει και πέρα μετράμε τους παραπάνω θεατές. Κι όλοι ξέρουν πόση διάρκεια στις αίθουσες μπορεί να έχει ένα επιτυχημένο animation.
Στην 4η θέση ακόμη μια νέα ταινία, το animation Playmobil Η Ταινία, που έφερε 10 χιλιάδες θεατές και ευελπιστεί για κάτι καλύτερο. Δύσκολο, πολύ δύσκολο για ένα αντίτυπο (σαφώς κατώτερο) του Lego Movie, που απευθύνεται σε πολύ περιορισμένο παιδικό κοινό.
Από την 2η στην 5η θέση με κάμψη 57% βρέθηκε το απολαυστικό Στα Μαχαίρια, του οποίου τα 75 χιλιάδες μέχρι στιγμής εισιτήρια δεν αντιπροσωπεύουν καθόλου το εμπορικό δυναμικό του φιλμ. Κρίμα που δεν βρήκε την ανταπόκριση που του άξιζε. Την οποία προφανώς βρήκε και με το παραπάνω το Last Christmas που συνεχίζει ακάθεκτο στην 6η του εβδομάδα με κάμψη μόλις 38%. Υπάρχει ακόμη ρομαντικό κοινό εκεί έξω…
Μια οικογένεια στα...Μαχαίρια
Κοινό όμως δεν υπάρχει όπως φαίνεται για παλιομοδίτικα πολεμικά φιλμ χωρίς πρωτοκλασάτα ονόματα, όσο θεαματικά και ακριβά να είναι. Έτσι λοιπόν και το συμπαθέστατο Midway του πάλαι ποτέ εγγυημένου Ρόλαντ Έμεριχ έκανε μια θεαματική πτώση 63% στο δεύτερο weekend και βρέθηκε από την 3η στην 7η θέση με ένα σύνολο 22 χιλιάδων θεατών. Άξιζε κάτι παραπάνω.
Στην 8η θέση χωρίς καμία ουσιαστικά κάμψη βρίσκουμε τον animation Χιονάνθρωπο των Ιμαλαϊων. Υποδειγματικό παιδικό θέαμα και σχεδόν 90 χιλιάδες θεατές σε ένα 2μηνο προβολής.
Έκπληξη στην 9η θέση αφού εκεί βρίσκουμε το παιδικό φιλμ Χωρίς Οικογένεια που τριπλασίασε το κοινό του στο 6ο weekend του (!!!) και ανέβηκε από την 14η θέση, φθάνοντας τους 13 χιλιάδες θεατές από το πουθενά. Καμιά φορά ξεχασμένες αξίες, όπως το παιδικό ανάγνωσμα του Έκτορ Μαλό που παλιότερα μεγάλωσε γενεές, μπορούν να κάνουν την έκπληξη.
Και το Top 10 συμπληρώνεται από την Οικογένεια Άνταμς που έφθασε αισίως τους 85 χιλιάδες θεατές και συνεχίζει.
Οι Δύο Πάπες βγήκαν βολτίτσα...
Να θυμίσουμε εδώ ότι στις αίθουσες ακόμη προβάλλονται ο Ιρλανδός και η Ιστορία Γάμου και βγήκαν και οι Δύο Πάπες, φιλμ για τα οποία η παραγωγός Netflix δεν επιτρέπει τη δημοσιοποίηση των εισιτηρίων. Εικάζουμε ότι το σύνολο των θεατών τους θα είναι αρκετά αξιόλογο, σε βαθμό να επηρεάζει θετικά τα συνολικά εισιτήρια της χρονιάς που τελειώνει. Και μάλλον στις εικασίες θα μείνουμε, τουλάχιστον για φέτος.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η ακραία αβανγκάρντ φαντασία Τα άγρια αγόρια, φιλμ τολμηρό και εμπνευσμένο, συνέχισε να φέρνει (επίσης τολμηρούς) θεατές στην Ααβόρα, όπου προβαλλόταν αποκλειστικά.
Ούτε καν 6 χιλιάδες θεατές για τις υπόλοιπες 15 ταινίες του πίνακα. Μεταξύ αυτών τα καταπληκτικά Παράσιτα στην 14η θέση που έφθασαν τους 75 χιλιάδες θεατές και ο Joker που ξεπέρασε τους 902 χιλιάδες.
Και από Πέμπτη Καλά Χριστούγεννα με Star Wars, Ευτυχία αλλά και μια Βόμβα τριπλής θηλυκής ενέργειας!
Παρακάτω ο σχετικός αναλυτικός πίνακας με στοιχεία 4ημέρου:
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΕΒΔ | Μ.Ο. | 4ΗΜΕΡΟ 19-22/12/19 | ΣΥΝΟΛΑ ΜΕΧΡΙ 22/12/19 | |
1 | STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER | FEELGOOD | 1 | 363 | 68.605 | 94.578 |
2 | ΕΥΤΥΧΙΑ | TANWEER | 1 | 472 | 51.471 | 51.471 |
3 | FROZEN 2 | FEELGOOD | 4 | 165 | 18.645 | 211.954 |
4 | PLAYMOBIL: THE MOVIE | TANWEER | 1 | 100 | 9.774 | 9.774 |
5 | KNIVES OUT | SPENTZOS | 3 | 236 | 7.557 | 74.882 |
6 | LAST CHRISTMAS | TULIP | 6 | 142 | 4.966 | 111.102 |
7 | MIDWAY | ODEON | 2 | 211 | 4.437 | 22.303 |
8 | ABOMINABLE | TULIP | 9 | 76 | 3.036 | 89.277 |
9 | REMI SANS FAMILLE | FEELGOOD | 6 | 64 | 2.604 | 12.725 |
10 | THE ADDAMS FAMILY | TULIP | 7 | 49 | 2.020 | 85.449 |
11 | 21 BRIDGES | ODEON | 3 | 227 | 1.361 | 18.532 |
12 | LA BELLE EPOQUE | ROSEBUD.21 | 2 | 143 | 1.145 | 5.544 |
13 | BLACK CHRISTMAS | TULIP | 2 | 152 | 1.061 | 8.738 |
14 | GISAENGCHUNG (PARASITE) | SEVEN | 11 | 90 | 899 | 74.232 |
15 | DRONNINGEN (QUEEN OF HEARTS) | WEIRD WAVE | 3 | 74 | 370 | 5.181 |
16 | FANNY OCH ALEXANDER (Reissue) | WEIRD WAVE | 1 | 196 | 196 | 196 |
17 | MIA AND THE WHITE LION | FEELGOOD | 8 | 36 | 178 | 7.943 |
18 | THE FIELD GUIDE TO EVIL | WEIRD WAVE | 1 | 122 | 122 | 122 |
19 | CHECKERED NINJA | TANWEER | 8 | 40 | 121 | 4.001 |
20 | DOLOR Y GLORIA | ODEON | 8 | 52 | 104 | 59.887 |
21 | SORRY WE MISSED YOU | FEELGOOD | 7 | 41 | 82 | 23.014 |
22 | ΤΣΑΡΛΙ | VILLAGE | 2 | 10 | 58 | 1.793 |
23 | THE JOKER | TANWEER | 12 | 52 | 52 | 902.517 |
24 | MOTHERLESS BROOKLYN | TANWEER | 4 | 21 | 41 | 21.699 |
25 | SPIDER IN THE WEB | TANWEER | 3 | 5 | 5 | 2.125 |
ΣΥΝΟΛΑ | 178.910 | 1.899.039 |