Εθνικό Θέατρο: Ενθουσιασμός και πάθος για τον πολιτισμό στη νέα περίοδο
Η καθιερωμένη στην αρχή κάθε περιόδου επίσημη συνέντευξη τύπου του Εθνικού Θεάτρου φέτος πραγματοποιήθηκε - με ιδιαίτερη επιτυχία και πολύ μεγάλη προσέλευση εκπροσώπων του Τύπου - στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κτιρίου Τσίλερ που είχε διακοσμηθεί εντυπωσιακά από την Εύα Νάθενα με 14 κούκλες ντυμένες με κοστούμια από παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Μέσα σε αυτό το κλίμα θεατρικής ιστορίας, ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημήτρης Λιγνάδης ανακοίνωσε με ενθουσιασμό τη νέα πολιτική του πρώτου Θεατρικού Οργανισμού της χώρας. Ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν χρειάζεται συστάσεις, είναι ένας από τους πιο πετυχημένους, δημοφιλείς και ταλαντούχους θεατράνθρωπους της πατρίδας μας και το μόνο που έχει να κάνει είναι να μείνει πιστός στις αρχές του και τα οράματά του. Τα οποία, με βάση τις σημερινές δηλώσεις του, είναι πολλά και όμορφα. Αρκεί φυσικά να ξεπεραστούν όπως είπε κάποιοι οικονομικής φύσεως «σκόπελοι» τους οποίους μεν ανέφερε, χωρίς όμως να επεκταθεί περαιτέρω επί του παρόντος.
Η συνέντευξη που δόθηκε παρουσία του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου Βασίλη Πουλαντζά, της νέας Διευθύντριας της Δραματικής Σχολής Δηώς Καγγελάρη, των σκηνοθετών και των ηθοποιών της τρέχουσας θεατρικής περιόδου καθώς επίσης και των εκπροσώπων των Μ.Μ.Ε. ξεκίνησε με την παρουσίαση του νέου μότο που θα χαρακτηρίζει τη φετινή σεζόν: «Πάρε τὴν λέξι μου. Δῶσε μου τò χέρι σου». Ένας στίχος του Ανδρέα Εμπειρίκου από το έργο «Ο πλόκαμος της Αλταμίρας» (1936-1937), στο Ενδοχώρα (1934-1937) [εκδ. Άγρα, Αθήνα 2008, σ. 111]. Ένα ειλικρινές δούναι και λαβείν πολιτισμού ανάμεσα στο Θέατρο και το Κοινό.
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής εξέθεσε τα ζητήματα και τις προτεραιότητες του Εθνικού Θεάτρου, τους στόχους αλλά και την φιλοσοφία που διέπει τη διεύθυνσή του και κατόπιν η αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια, Έρι Κύργια, παρουσίασε το πρόγραμμα της τρέχουσας καλλιτεχνικής περιόδου. Στη συνέχεια ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής όρισε τους δύο βασικούς πυλώνες της διεύθυνσής του: τον πολιτιστικό και τον ερευνητικό-εκπαιδευτικό πυλώνα.
Βασικά σημεία στα οποία στάθηκε ήταν τα εξής:
Όσον αφορά τον Πολιτιστικό πυλώνα: Εξωστρέφεια με συνέργειες και άλλες δράσεις, λειτουργία του Θεάτρου Rex κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου τόσο για τους Αθηναίους όσο και για τους ξένους επισκέπτες της πόλης, έμφαση στην εκπαιδευτική, ερευνητική, πολιτιστική και ψυχαγωγική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου, μετασχηματισμός Πειραματικής Σκηνής σε ερευνητική Σκηνή για το αρχαιόθεμο δράμα (ερευνητικός – δοκιμαστικός χαρακτήρας), αυτονομία εφεξής στις εκδόσεις του Εθνικού Θεάτρου, διατήρηση, επικαιροποίηση και αξιοποίηση του αρχείου του Εθνικού Θεάτρου και τέλος ονοματοδοσία Ισογείου Rex σε Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», μια πράξη που θα έπρεπε να είχε γίνει από καιρό γιατί όπως τόνισε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής «η τέχνη ενώνει».
Ανακοινώθηκαν επίσης ονόματα κάποιων σκηνοθετών των οποίων έχει οριστικοποιηθεί η συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο για την επόμενη περίοδο 2020-2021 (αλφαβητικά): Δημήτρης Καμαρωτός, Δημήτρης Καραντζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, Άντζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνσταντίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Μάρθα Φριντζήλα. Τιμής ένεκεν, η επόμενη σεζόν θα αρχίσει με σκηνοθεσία του προηγούμενου Καλλιτεχνικού Διευθυντή Στάθη Λιβαθηνού, την προσφορά του οποίου εξήρε ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Στον Εκπαιδευτικό πυλώνα εντάσσονται δράσεις σχετικά με την Δραματική Σχολή και το Τμήμα Σκηνοθεσίας του Θεάτρου: Νέες κατευθύνσεις. Ανανέωση διδακτικού προσωπικού. Έμφαση στην αρχαία ελληνική γραμματεία, Θερινό Σχολείο στο χώρο του Σχολείου «Ειρήνη Παπά», εργαστήρια, σεμινάρια και φυσικά δράσεις για τον εορτασμό των 2μιση χιλιάδων ετών από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Η συνέντευξη έκλεισε με την υπόσχεση σύντομης ανανέωσης του ραντεβού με τα media προκειμένου να παραμένει ανοιχτός ο δίαυλος επικοινωνίας και συνεργασίας του Εθνικού Θεάτρου με όλους εκείνους τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει να προβάλλουν τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική δημιουργία.