Jasmine

 

Η αναμέτρηση της Ελένης Ράντου με τη Τζάσμιν του Γούντι Άλεν είναι ένα στοίχημα που, δύο μήνες μετά την πρεμιέρα, μοιάζει απόλυτα κερδισμένο! Από την 1η Νοεμβρίου το κοινό συρρέει και επιβραβεύει την τόλμη αλλά και το ταλέντο της σπουδαίας αυτής ηθοποιού και θεατρικής δημιουργού να αναμετρηθεί με ένα από τα κινηματογραφικά αριστουργήματα του Γούντι Άλεν, παίρνοντας την άδεια να το διασκευάσει για τη θεατρική σκηνή σε παγκόσμια πρώτη, με τον Σταμάτη Φασουλή να αναλαμβάνει τα σκηνοθετικά καθήκοντα σε μια από τις πιο ευτυχείς θεατρικές στιγμές του. Και μάλιστα να πηγαίνει κόντρα στο παγκόσμιο ρεύμα που έχει βάλει τον 83χρονο πλέον Άλεν στην «κατάψυξη» λόγω των σκανδάλων που σκιάζουν το παρελθόν του και της διαμάχης του με την πρώην γυναίκα του Μία Φάροου. 

Πρόσφατα υπήρξε μια σημαντική αλλαγή στο καστ, μετά την αποχώρηση για προσωπικούς λόγους της συμπρωταγωνίστριας Γαλήνης Χατζηπασχάλη και την αντικατάστασή της με την Καλιρρόη Μυριαγκού, που η αλήθεια είναι ότι κατάφερε με αξιοθαύμαστο τρόπο και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μπει στο πετσί του ρόλου της και να μας δώσει μια εξαιρετική, ολοζώντανη και διασκεδαστική Τζίντζερ, ζωγραφίζοντας με το χαρακτηριστικό γέλιο της τις πιο σκοτεινές πτυχές και τα απωθημένα της λαϊκής κοπέλας του Σαν Φρανσίσκο.  

Η παράσταση συνεχίζει να προσελκύει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατρόφιλου κοινού γιατί όπως και να το κάνουμε δε βλέπεις κάθε μέρα Γούντι Άλεν στο θέατρο, πόσο μάλλον σε ελληνική σκηνή. Ο πολυγραφότατος δημιουργός λίγο ασχολήθηκε με το θέατρο, κυρίως γράφοντας μονόπρακτα, με τελευταίο του εγχείρημα το ανέβασμα το 2014 σε μορφή μιούζικαλ του Σφαίρες πάνω από το Broadway, που αλλού; Στο Broadway!

 

Στο δικό μας εγχώριο Broadway, το έργο του ευτύχησε να φιλτραριστεί από την μαγνητική σκηνική παρουσία της Ελένης Ράντου που κάνει απόλυτα δικό της αυτό το φημισμένο ρόλο που έδωσε ένα Oscar στην «θεία» Κέιτ Μπλάνσετ. Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας την Τζάσμιν στη θεατρική σκηνή, έρχεται πιο έντονα στο νου η πηγή έμπνευσης του Άλεν που δεν ήταν άλλη από το Λεωφορείο Ο Πόθος του Τένεσι Γουίλιαμς με την Τζάσμιν να μοιάζει σαν πειραγμένη σύγχρονη παραλλαγή της Μπλανς Ντιμπουά, μεταφερμένη στον κόσμο της Wall Street και των σκανδάλων της Lehman Brothers. Ο Άλεν περιγράφει με μοναδικά κωμικοτραγικό τρόπο το οδοιπορικό της πτώσης και την τραυματική εμπειρία της απώλειας, ανεβάζοντας σε δραματουργικά ύψη τη Θλιμμένη αυτή Τζάσμιν, την εγχώρια θεατρική απόδοση της οποίας έχει δουλέψει με μεγάλη έμπνευση και συναισθηματικό βάθος η Ελένη Ράντου σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου. 

Δίπλα στην Ελένη Ράντου ένα λαμπρό καστ, απόλυτα συντονισμένο στο πνεύμα της διασκευής, από το οποίο ξεχωρίσαμε τον Παντελή Δεντάκη στο ρόλο του Τσίλι που η ενέργεια, ο ρυθμός του και η αλάνθαστη αίσθηση της ατάκας μας έκαναν να λυθούμε και να ξεχάσουμε τη φάτσα του Μπόμπι Καναβάλε που δόξασε το ρόλο στην οθόνη. Μεγάλες στιγμές! 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Η Τζάσμιν (Ελένη Ράντου) είναι μια τέως πλούσια πλην χρεωκοπημένη Νεοϋορκέζα η οποία μετά τη διάλυση του γάμου της και την οικονομική καταστροφή του άντρα της Αλ (Μάξιμος Μουμούρης) προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αναγκάζεται, άφραγκη πλέον, να μετακομίσει στην ετεροθαλή αδερφή της Τζίντζερ (Καλλιρρόη Μυριαγκού) σε μια λαϊκή συνοικία του Σαν Φρανσίσκο, τη στιγμή που η αδερφή της ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Τσίλι (Παντελή Δεντάκη). Η απέχθεια της Τζάσμιν προς τον Τσίλι είναι κεραυνοβόλα και οι συγκρούσεις ανάμεσά τους πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στην προσπάθεια της Τζάσμιν να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της, σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, το παρελθόν  στοιχειώνει το παρόν με απρόβλεπτες συνέπειες. 

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο  Γούντυ Αλλεν

Θεατρική απόδοση: Ελένη Ράντου, Βαγγέλης Χατζηνικολάου

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής

Σκηνικά: Μαγιού Τρικεριώτη

Βοηθός σκηνογράφου  Δήμητρα Χίου

Κοστούμια:  Κική  Γραμματικοπούλου

Βοηθός ενδυματολόγου:  Κρυσταλία Λιονάκη

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Κίνηση: Αντιγόνη Γύρα

Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος 

Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης 

ΠΑΙΖΟΥΝ: Ελένη Ράντου, Μάξιμος Μουμούρης, Παντελής Δεντάκης,  Καλλιρρόη Μυριαγκού, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Ορέστης Καρύδας και Δημήτρης Καπετανάκος.

ΙΝΦΟ

“ΤΖΑΣΜΙΝ” Της  Ελένης Ράντου

Bασισμένο στο σενάριο Βlue Jasmine του Γούντυ Άλλεν

Από την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Τετάρτη: 19:30, Πέμπτη: 20:00,  Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 19:00 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Από 12 έως 20 ευρώ αναλόγως ημέρας και ώρας

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ : https://www.viva.gr/tickets/theatre/diana/jasmine/ 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 135 λεπτά 

Θέατρο Διάνα

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΕΖΟΝ 18-19

Ιπποκράτους 7, Αθήνα, Τηλ.2103626596

ΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΡΑΝΤΟΥ ΜΕ ΤΗ ΤΖΑΣΜΙΝ

Όπως το κατέγραψε η ίδια.

Πριν από πέντε χρόνια, καθισμένη στο καλοκαιρινό Σινέ Παρί στην Πλάκα, έβλεπα το Blue Jasmine. Θυμάμαι να γυρνάω στη φίλη μου και να της λέω… αυτό εγώ θα το κάνω θεατρικό.

Από τότε η σκέψη δεν έπαψε να τριγυρίζει στο μυαλό μου. Έκανα δοκιμές, έψαχνα τον τρόπο που η αφήγηση θα γίνει θεατρική, προσπαθούσα να μπω στο μυαλό αυτής της γυναίκας… μέχρι που φέτος το πήρα απόφαση. Στρώθηκα να το τελειώσω με τον συνεργάτη μου, τον Βαγγέλη Χατζηνικολάου, κι αυτό άρχισε να μου φανερώνεται και να τρέχει σα νερό από πηγή. Σε έναν μήνα είχε τελειώσει το πρώτο draft.

Μου αποκαλύφθηκαν σιγά – σιγά όλοι οι χαρακτήρες της ιστορίας και συνδέθηκα τόσο μαζί τους, που όταν τελειώναμε το βράδυ τη δουλειά με τον Βαγγέλη, του έλεγα… μην κλείνεις το λάπτοπ, ασ’ τους ν’αναπνεύσουν… Στέλνω το πρώτο draft στον Σταμάτη Φασουλή. Με παίρνει πίσω σε δύο ώρες. Είναι αριστούργημα. Προχώρα.

Τέλος Απριλίου παίρνω και τη θετική απάντηση ότι ο Γούντυ Άλλεν δίνει το οκ να γίνει σε παγκόσμια πρώτη θεατρική διασκευή στην ταινία του. Ζητάει να διαβάσει τη διασκευή! Στα ελληνικά!

Κι από εκεί και πέρα όλα παίρνουν το δρόμο τους. Ιούλιο βρίσκομαι στο Λονδίνο και βλέπω τη μακέτα του σκηνικού της Μαγιού Τρικεριώτη. Μετά από δύο μήνες καύσωνα στην Αγγελτέρα, εκείνη τη μέρα επιτέλους βρέχει και ο ταξιτζής είναι πανευτυχής. Επιστρέφω Ελλάδα. Όποιος ηθοποιός ακούει το πρότζεκτ λέει ναι. Και γίνομαι ακόμα πιο ευτυχής που θα δουλέψω με τέτοιους ταλαντούχους ανθρώπους, τον Μάξιμο Μουμούρη, τον Παντελή Δεντάκη, την απίστευτη Γαλήνη Χατζηπασχάλη, τον Κώστα Κορωναίο, τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, τον Δημήτρη Καπετανάκο (είχαμε δουλέψει και στον Κατάδικο), τον Ορέστη Καρύδα, ακόμα και τώρα στις πρόβες τους χαζεύω στα κρυφά, τους καμαρώνω.

Κι έτσι, άλλο ένα ταξίδι ξεκίνησε. Και για άλλη μια φορά έχω τον ενθουσιασμό της πρώτης μου δουλειάς. Και το μάτι δεν κλείνει τη νύχτα. Και οι προσδοκίες να με ξεπερνούν και το άγχος να με διαλύει και να μην κατεβαίνει μπουκιά, αλλά μέσα σ’ όλη αυτή την τρέλα έχει και κάτι στιγμές, που η πρόβα μ’ ανατριχιάζει, που τα γέλια κάποιες φορές φέρνουν δάκρυα στα μάτια, που οι αμηχανίες μας κάνουν και κοκκινίζουμε σα δωδεκάχρονα, κι εκεί λες… αξίζει τελικά αυτή η δουλειά. Γι’ αυτές τις στιγμές μπορώ ν’ αντέξω κι όλο το υπόλοιπο.