Box Office: Η Καλόγρια επικεφαλής των εισπράξεων του Α΄τριμήνου της σεζόν
Η ΚΑΛΟΓΡΙΑ
Βρισκόμαστε στην αρχή της παραδοσιακής περιόδου των Βραβείων με τις πρώτες υποψηφιότητες να έχουν ήδη ανακοινωθεί (Spirit Awards, Ευρωπαϊκά Βραβεία) και η παραδοσιακή κινηματογραφική σεζόν στη χώρα μας συμπλήρωσε προχθές την 13η εβδομάδα της. Ε λοιπόν τα νέα είναι κάθε άλλο παρά ευχάριστα. Αν και το καλοκαίρι που μας πέρασε οι εισπράξεις κυμάνθηκαν σε συμπαθητικά επίπεδα (μόλις 2,2% πτώση σε σχέση με το καλοκαίρι του 2017) παρά τη γκρίνια για τις γαλλικές κομεντί που κατακλύζουν τις θερινές οθόνες, το φθινόπωρο έφερε δυσάρεστες εκπλήξεις. Αν και παραδοσιακά, τα περισσότερα εισιτήρια κόβονται στο πρώτο μισό της σεζόν, φέτος είχαμε έναν καταστροφικό Οκτώβρη που έδωσε τη θέση του σε έναν επίσης άσχημο Νοέμβρη. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, από 16.8 έως 14.11.18 κόπηκαν 2.176 χιλ. εισιτήρια έναντι 2.629 χιλ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2017. Η ποσοστιαία πτώση ξεπερνάει το 17%, δίνοντας το χειρότερο α΄ τρίμηνο της τελευταίας 5ετίας. Ο καθένας από την πλευρά του επικαλείται τους δικούς του λόγους. Η αλήθεια είναι ότι οι διανομείς ρίχνουν στην αγορά (υπερβολικά πολλές) ταινίες που άσχετα με την καλή ποιότητά τους κάνουν τριψήφιους αριθμούς εισιτηρίων, νέες σύγχρονες αίθουσες συνεχίζουν να ανοίγουν (Village Cinemas Λάρισα) και η νομοθεσία κατά της πειρατείας μπήκε επιτέλους σε εφαρμογή. Τι φταίει λοιπόν; Μήπως αυτό που αρχίζει να παγιώνεται ως άποψη ότι το ελληνικό κοινό έχει αφαιρέσει οριστικά την κινηματογραφική έξοδο από τις πρώτες επιλογές του; Μόδες είναι βέβαια αυτές και γυρίζουν…
VENOM
Μόλις 3 ταινίες κατάφεραν να ξεπεράσουν το ψυχολογικό φράγμα των 100 χιλιάδων εισιτηρίων: Η τρομακτική «Καλόγρια» που σάρωσε στο κοινό των Multiplex, ο Venom που έκανε την έκπληξη ως νέος Marvel ήρωας και το νέο sequel του Mission Impossible. Και για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης μεταξύ ελληνικού και διεθνούς box office, να πούμε ότι αυτό το τελευταίο υπήρξε η εμπορικότερη ταινία του franchise παγκοσμίως ενώ στη χώρα μας υπήρξε το λιγότερο επιτυχημένο, παρά τις γενικά καλές κριτικές. Στο αντίστοιχο διάστημα του 2017, 8 ταινίες είχαν κόψει πάνω από 100 χιλιάδες εισιτήρια (εκ των οποίων 3 πάνω από 200 χιλιάδες).
Προβλήθηκαν 96 ταινίες (για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία) εκ των οποίων 30 έκοψαν λιγότερα από 3 χιλιάδες εισιτήρια η καθεμία. Μόλις 11 έκοψαν πάνω από 50 χιλιάδες εισιτήρια ενώ άλλες 24 κυμάνθηκαν ανάμεσα στα 10 και τα 49 χιλιάδες. Τα πράγματα λοιπόν δεν πάνε καλά και ίσως απαιτούνται δραστικές αλλαγές: λιγότερες ταινίες, μεγαλύτερη ποικιλία προσφοράς σε λιγότερες αίθουσες με τις ταινίες να κρατιούνται πέρα από 2-3 εβδομάδες για να βρουν το κοινό τους, περαιτέρω εντατικοποίηση της νομοθεσίας αλλά και αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής. Πολλοί διαμαρτύρονται πλέον για τα 7 και 8 ευρώ του εισιτηρίου.
Πάμε να δούμε τον πίνακα με τις 20 πρώτες σε εισπράξεις ταινίες.
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΣΥΝΟΛΟ | |
1 | THE NUN | TANWEER | 239.595 |
2 | VENOM | FEELGOOD | 206.287 |
3 | MISSION: IMPOSSIBLE - FALLOUT | ODEON | 145.755 |
4 | A STAR IS BORN | TANWEER | 89.960 |
5 | BOHEMIAN RHAPSODY | ODEON | 86.277 |
6 | THE MEG | TANWEER | 85.414 |
7 | SMALLFOOT | TANWEER | 83.919 |
8 | HALLOWEEN | TULIP | 80.179 |
9 | THE NUTCRACKER AND THE FOUR REALMS | FEELGOOD | 64.957 |
10 | JOHNNY ENGLISH STRIKES AGAIN | UIP | 61.455 |
11 | THE EQUALIZER 2 | FEELGOOD | 50.746 |
12 | FIRST MAN | TULIP | 48.446 |
13 | HUNTER KILLER | ODEON | 36.765 |
14 | THE OLD MAN AND THE GUN | ODEON | 36.051 |
15 | THE HOUSE WITH A CLOCK IN ITS WALLS | ODEON | 34.289 |
16 | CHRISTOPHER ROBIN | FEELGOOD | 33.791 |
17 | COLD WAR (ZIMNA WOJNA) | STRADA | 33.711 |
18 | THE GIRL IN THE SPIDER'S WEB | FEELGOOD | 31.655 |
19 | MILE 22 | ODEON | 30.713 |
20 | THE PREDATOR | ODEON | 25.190 |
Με κόκκινο οι ταινίες που συνεχίζουν την προβολή τους.
Για να δούμε όμως πως πήγαν και κάποιες αγαπημένες μας εδώ στο Grand Magazine ταινίες. Εκτός από τον υπέροχο Ψυχρό Πόλεμο, το A Star is Born και το Bohemian Rhapsody που φιγουράρουν στο top 20, μας άρεσαν και κάποιες άλλες ταινίες που δεν κατάφεραν να προσελκύσουν μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, όπως το ιδιόρρυθμο Bad Times at the El Royale και το Μεξικάνικο σινεφίλ δράμα Sueno en otro Idioma (Ονειρεύομαι σε άλλη γλώσσα).
ΤΙΤΛΟΣ | ΔΙΑΝΟΜΗ | ΣΥΝΟΛΟ | |
27 | BAD TIMES AT THE EL ROYALE | ODEON | 17.483 |
36 | THE HOUSE THAT JACK BUILT | SEVEN | 9.799 |
44 | COME UN GATTO A TANGENZIALE | WEIRD WAVE | 7.672 |
49 | SUENO EN OTRO IDIOMA | SEVEN | 5.144 |
50 | 2001: SPACE ODYSSEY 4K | TANWEER | 5.117 |
59 | CLIMAX | WEIRD WAVE | 3.885 |
62 | WHAT WILL PEOPLE SAY | FEELGOOD | 3.424 |
65 | ΟΙΚΤΟΣ | STRADA | 3.358 |
81 | THE MISEDUCATION OF CAMERON POST | WEIR WAVE | 1.307 |
87 | MANDY | FEELGOOD | 729 |
Με κόκκινο οι ταινίες που συνεχίζουν την προβολή τους.
Οι αριθμοί δίπλα δηλώνουν τη θέση κατάταξης. Και ναι! Υπάρχουν ακόμη 9 ταινίες κάτω από τα 729 εισιτήρια του Mandy.
Αυτή λοιπόν προς το παρόν είναι η κατάσταση των πραγμάτων. Ας ευχηθούμε το κοινό να επιστρέψει στις αίθουσες. Κρίμα να αυξάνονται παγκοσμίως οι κινηματογραφικές εισπράξεις και στην Ελλάδα να συμβαίνει ακριβώς το αντίστροφο.