Box Office: Η Επέλαση του Μαύρου Πάνθηρα συνεχίζεται…
Και το αναπάντεχο σουξέ του-total black αποχρώσεων-comic της Marvel συνεχίστηκε και μετά την επιστροφή των εκδρομέων της Καθαρής Δευτέρας! Μόλις 38% κάμψη και 94 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες για τον κιτσάτο superhero και τη funky κουστωδία του. Η επιτυχία του Black Panther βέβαια είναι παγκόσμια με τις εισπράξεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. δολάρια στο πρώτο δεκαήμερο. Και βέβαια εξελίσσεται σε πολιτιστικό φαινόμενο στις ΗΠΑ, σε βαθμό που δεν θα μας κάνει εντύπωση αν του χρόνου τέτοιο καιρό το μαύρο comic θα φιγουράρει στις Οσκαρικές υποψηφιότητες.
Μια έκπληξη μας περίμενε στη 2η θέση: Ένα animation sequel Ισπανικής παραγωγής, το διασκεδαστικό και ιδανικό για τα αγοράκια Tadeo Jones 2, φάνηκε να βρίσκει το κοινό του με ένα ικανοποιητικό άνοιγμα 16 χιλιάδων θεατών. Τεχνικά άρτιο και γεμάτο χιούμορ πιθανόν να εξελιχθεί σε μίνι επιτυχία. Να σημειώσουμε εδώ ότι η πρώτη ταινία της σειράς το 2013 είχε συνολική καριέρα μόλις 22 χιλιάδων θεατών.
Ρεζερβέ η 3η θέση για την Οσκαρική Μορφή του Νερού, με κάμψη μόνον 25% στο 2ο 4ήμερό της. Εν αναμονή των βραβείων την προσεχή Κυριακή τη νύχτα αλλά και μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου με τις κατηγορίες κατά του Ντελ Τόρο για λογοκλοπή, το ενδιαφέρον του κοινού πιθανόν και να αυξηθεί.
14μιση χιλιάδες θεατές (κάμψη 54%) και πτώση από την 2η στην 4η θέση για τις 50 αποχρώσεις του ζεύγους Γκρέι. 190 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες τοποθετούν το φιλμ τελευταίο σε δημοφιλία ανάμεσα στα τρία φιλμ με τις περιπέτειες της Αναστέιζια και του καυτού συζύγου της. Πέρυσι τέτοια εποχή το Fifty Shades Darker μπορεί μεν να μάζευε κι αυτό στο τρίτο του 4ήμερο 14 χιλιάδες θεατές, είχε όμως ξεπεράσει τους 231 χιλιάδες συνολικά. Τι να πεις, αναμενόμενη η κόπωση από την πολλή επανάληψη.
Φωτό: Μαζί ή τίποτα
Ακόμη μια ευχάριστη έκπληξη στην 5η θέση: το δυνατό πολιτικό δράμα Μαζί ή Τίποτα του Φατίχ Ακίν έφερε 12 χιλιάδες θεατές σχεδόν, σε μόλις 15 αίθουσες (Μ.Ο. ανά αίθουσα 796 !). Μαζί με τους 1400 θεατές που είδαν την ταινία στο άνοιγμά της στη Θεσσαλονίκη την περασμένη εβδομάδα, το σύνολο ξεπερνάει τους 13 χιλιάδες και το καλό word of mouth, σε συνδυασμό με το έντονο εγχώριο ενδιαφέρον του φιλμ, αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω την ταμιακή του θέση.
Στην 6η θέση ένα πολύ χλιαρό άνοιγμα για τη νέα ταινία του Κλιντ Ίστγουντ. Η αναχώρηση 15:17 για Παρίσι δεν έπεισε το κοινό και οι 53 αίθουσες που τη φιλοξένησαν μέτραγαν άδεια καθίσματα. Μόλις 11μιση χιλιάδες θεατές με τέτοια σκηνοθετική υπογραφή το λες και αποτυχία με πάταγο.
Ακόμη ένα μέτριο άνοιγμα στην 7η θέση. Η νέα κωμωδία του Στράτου Μαρκίδη Μαζί τα φάγαμε κατάφερε να προσελκύσει μόλις 10 χιλιάδες θεατές σε 42 αίθουσες. Ο τίτλος της ταινίας, για την οποία δεν μπήκαν στον κόπο να οργανώσουν δημοσιογραφική προβολή, αντανακλά και το περιεχόμενο και το κοινό έχει αρχίσει να μένει μακριά από το είδος (αναβαθμισμένη αισθητική βιντεοκασέτας των 80s). Η προηγούμενη ταινία του Μαρκίδη Ο Θησαυρός είχε ανοίξει στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη με 16 χιλιάδες εισιτήρια. Πότε πρόλαβε να παραδώσει και νέο φιλμ μέσα σε 2 μήνες, μόνο αυτός ξέρει.
8η θέση και αύξηση (ναι αύξηση) 26% για τις Τρεις Πινακίδες που πολλοί πλέον θεωρούν φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Σχεδόν 80 χιλιάδες θεατές και η απονομή είναι προ των πυλών…
Στην 9η θέση με κάμψη 56% υποχώρησε η Αόρατη Κλωστή που όμως αναμένεται να κλείσει τον πρώτο της μήνα προβολής με 120 χιλιάδες περίπου ικανοποιημένους θεατές.
Η δεκάδα συμπληρώνεται με ακόμη ένα Animation εκτός Χόλιγουντ, το βραζιλιάνικο Γατοξόρκι που τσίμπησε ακόμη 5 χιλιάδες πιτσιρίκια, ανεβάζοντας το σύνολο στους 14 χιλιάδες. Ούτε στον ύπνο του τέτοιο σουξέ!.
Φωτό: Mudbound
Οι υπόλοιπες νέες ταινίες απέτυχαν παταγωδώς να τραβήξουν το κοινό παραμένοντας κάτω από το Top 10: Το πολυδιαφημισμένο (και αξιόλογο) γουέστερν Ταξιδεύοντας με τον εχθρό μου μόλις που πλησίασε τους 4 χιλιάδες θεατές (11η θέση) ενώ το ασυνήθιστο νεανικό ρομάντζο Every Day έφθασε στους 2 χιλιάδες (17η θέση). Όσο για το υποψήφιο για 4 Όσκαρ Mudbound είναι σοκαριστικός ο 3ψήφιος αριθμός θεατών που το τίμησε (624 θεατές-20η θέση). Ή τα δράματα εποχής του ρατσιστικού Νότου των ΗΠΑ αφήνουν πλέον αδιάφορο το ελληνικό κοινό ή τα screener που μοιράζει στα μέλη της η Αμερικάνικη Ακαδημία έχουν κάνει παγκόσμια θραύση! Είτε έτσι είτε αλλιώς, ντροπή!
Τα συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου κυμάνθηκαν και πάλι στα ίδια επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων με τις πρώτες δέκα ταινίες να μαζεύουν τους 123 από τους 154 χιλιάδες θεατές.
Κατά τα λοιπά δεν υπάρχει κάτι άξιο ιδιαίτερης μνείας πέρα από τη θαυμαστή ταμιακή επιμονή της Πιο Σκοτεινής Ώρας του Τσόρτσιλ/Όλντμαν που χωρίς ουσιαστική κάμψη έφθασε τους 109 χιλιάδες θεατές.
Από τις ταινίες που έρχονται την επόμενη Πέμπτη η μόνη ταινία που φαίνεται να ξεχωρίζει εμπορικά είναι το Κόκκινο Σπουργίτι με την Τζένιφερ Λόρενς, ένα νεοψυχροπολεμικό και σέξι κατασκοπικό θρίλερ που ίσως και να αρέσει στο πλατύ κοινό. Κριτικές της προκοπής δεν αναμένονται πάντως! Από καλλιτεχνική άποψη ενδιαφέρον παρουσιάζει ο μυστικιστικός sci fi Σπόρος αλλά και το Οσκαρικό Lady Bird που κλείνει τον κύκλο των Οσκαρικών προβολών λίγο πριν την απονομή.
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
Μ.Ο. Α/ΑΙΘΟΥΣΑ |
4ΗΜΕΡΟ |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
1 |
BLACK PANTHER |
FEELGOOD |
2 |
318 |
25.424 |
93.980 |
2 |
TADEO JONES 2 |
UIP |
1 |
190 |
16.360 |
16.360 |
3 |
THE SHAPE OF WATER |
ODEON |
2 |
276 |
15.979 |
51.044 |
4 |
FIFTY SHADES FREED |
UIP |
3 |
280 |
14.285 |
190.059 |
5 |
AUS DEM NICHTS (IN THE FADE) |
ROSEBUD.21 |
2 |
796 |
11.945 |
13.361 |
6 |
THE 15:17 TO PARIS |
TANWEER |
1 |
220 |
11.653 |
11.653 |
7 |
ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ |
ΣΠΕΝΤΖΟΣ |
1 |
240 |
10.088 |
10.088 |
8 |
THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI |
ODEON |
6 |
249 |
6.712 |
79.010 |
9 |
PHANTOM THREAD |
UIP |
4 |
159 |
5.421 |
117.024 |
10 |
LINO |
TANWEER |
2 |
80 |
5.136 |
13.863 |
11 |
HOSTILES |
ODEON |
1 |
158 |
3.791 |
3.791 |
12 |
WINCHESTER |
ODEON |
2 |
163 |
3.740 |
16.342 |
13 |
FERDINAND |
ODEON |
10 |
109 |
3.503 |
146.025 |
14 |
EARLY MAN |
ODEON |
4 |
67 |
3.497 |
26.841 |
15 |
DARKEST HOUR |
UIP |
6 |
269 |
3.232 |
109.294 |
16 |
COCO |
FEELGOOD |
11 |
78 |
2.103 |
129.534 |
17 |
EVERY DAY |
ODEON |
1 |
111 |
2.001 |
2.001 |
18 |
1968 |
FEELGOOD |
5 |
145 |
1.739 |
102.658 |
19 |
CALL ME BY YOUR NAME |
FEELGOOD |
3 |
135 |
1.619 |
17.164 |
20 |
MUDBOUND |
FEELGOOD |
1 |
78 |
624 |
624 |
21 |
THE COMMUTER |
SPENTZOS |
7 |
304 |
608 |
94.397 |
22 |
DEN OF THIEVES |
ODEON |
6 |
120 |
598 |
56.229 |
23 |
THE POST |
ODEON |
7 |
112 |
562 |
150.301 |
24 |
PADDINGTON 2 |
ODEON |
13 |
46 |
557 |
88.130 |
25 |
JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE |
FEELGOOD |
8 |
63 |
507 |
77.741 |
26 |
WONDER |
SPENTZOS |
9 |
81 |
488 |
38.895 |
27 |
MAZE RUNNER: THE DEATH CURE |
ODEON |
5 |
156 |
467 |
65.076 |
28 |
THE BACHELOR 2 |
VILLAGE |
10 |
164 |
327 |
237.215 |
29 |
THE LIMEHOUSE GOLEM |
ODEON |
3 |
103 |
310 |
11.928 |
30 |
LAS HIJAS DE ABRIL |
WEIRD WAVE |
2 |
69 |
277 |
1.690 |
31 |
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ |
TANWEER |
18 |
98 |
98 |
203.500 |
32 |
SNOWFLAKE, THE WHITE GORILLA |
WEIRD WAVE |
19 |
47 |
93 |
12.380 |
33 |
FILM STARS DON'T DIE IN LIVERPOOL |
ODEON |
3 |
74 |
74 |
3.759 |
34 |
12 STRONG |
TANWEER |
6 |
31 |
61 |
9.563 |
35 |
HUMAN FLOW |
SEVEN |
3 |
20 |
60 |
371 |
36 |
THE DISASTER ARTIST |
TANWEER |
5 |
16 |
47 |
5.110 |
37 |
HAPPY FAMILY |
TANWEER |
16 |
22 |
22 |
35.164 |
38 |
DESPICABLE ME 3 |
UIP |
26 |
20 |
20 |
308.442 |
39 |
ΤΖΑΜΑΪΚΑ |
FEELGOOD |
10 |
17 |
17 |
53.967 |
40 |
I, TONYA |
SEVEN |
5 |
17 |
17 |
5.996 |
|
ΣΥΝΟΛΑ |
|
|
|
154.062 |
2.610.570 |