Box Office: Ένα Bachelor για την Πρωτοχρονιά
Με το δεξί έκανε ποδαρικό στο 2018 η παρέα του Bachelor 2! H ελληνική wannabe εκδοχή του Hangover, στο δεύτερο και μάλλον πιο «περιποιημένο» βήμα της, έπιασε τον παλμό του νεανικού κοινού και διασκέδασε σχεδόν 80 χιλιάδες θεατές μέσα σε 8 μόλις ημέρες. Από αυτούς, πάνω από 10 χιλιάδες επέλεξαν να κάνουν Πρωτοχρονιά στις αίθουσες μαζί της. Μέχρι την επόμενη Κυριακή θεωρείται δεδομένο ότι το σύνολο θα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τους 100 χιλιάδες θεατές που παρακολούθησαν συνολικά το πρώτο περσινό Bachelor! Με τα παραπάνω δεδομένα ένα τρίτο Bachelor δεν θεωρείται καθόλου απίθανο.
Στο 3ο weekend προβολής του, ο Τελευταίος Τζεντάι υποχώρησε με μια κάμψη 41% στην 2η θέση του box office, καταφέρνοντας όμως να πλησιάσει τους 258 χιλιάδες θεατές. Από αυτούς πάνω από 5 χιλιάδες τον επέλεξαν για πρωτοχρονιάτικη έξοδο. Ότι θα ξεπεράσει και το φράγμα των 300 είναι απλώς θέμα χρόνου. Σε παγκόσμιο επίπεδο πάντως η νέα ταινία του διαστημικού franchise μόλις ξεπέρασε το 1 δις δολάρια και ανεβαίνει συνεχώς.
3η και 4η θέση για δύο animation εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους, τα οποία κατάφεραν να αυξήσουν την πελατεία τους αυτό το 5ήμερο σε σχέση με τα Χριστούγεννα και μάλιστα σε ποσοστό 28% και 24% αντίστοιχα. Πρώτα ο γλυκύτατος ταύρος Φερδινάνδος με τα πασιφιστικά και οικολογικά του μηνύματα κατάφερε να προσελκύσει τα μικρότερα παιδιά φθάνοντας τους 53 χιλιάδες θεατές σε 12 ημέρες. Καθόλου άσχημα για μια ακριβή παραγωγή που δεν φαίνεται να αρέσει ιδιαίτερα στη διεθνή αγορά. Κατόπιν, το απαιτητικότερο και πιο ποιοτικό Coco που απευθύνεται και σε μεγαλύτερες ηλικίες και δεν αποκλείεται να διεκδικήσει με αξιώσεις το ανάλογο Oscar, έφθασε τους 65 χιλιάδες σχεδόν θεατές σε 19 ημέρες και μάλλον δείχνει σημάδια διάρκειας παρά την αργή ανέλιξή του. Και οι 2 ταινίες πάντως μάζεψαν πάνω από 5 χιλιάδες θεατές συνολικά την Πρωτοχρονιά. Να προβλέψουμε ότι θα συνεχίσουν έτσι για αρκετό καιρό, φθάνοντας και οι 2 σε 3ψήφια νούμερα.
Στην 5η θέση άνοιξε ένα νέο μιούζικαλ με τον Χιου Τζάκμαν και τον Ζακ Έφρον. The Greatest Showman είναι ο τίτλος μιας όχι και τόσο πιστής βιογραφίας του Φ.Τ.Μπάρνουμ, του ευφυή Αμερικανού επινοητή των μεγάλων θεαμάτων του 19ου αιώνα. Υπέροχος ο Χιου, χορεύει και τραγουδάει εκπληκτικά στα 50 του, όμως η ταινία δεν ανήκει στο είδος που προτιμά το ελληνικό κινηματογραφόφιλο κοινό. 12 χιλιάδες και κάτι θεατές στο 5ήμερο δεν είναι και τίποτα σπουδαίο. Δεν είναι κάθε χρόνο του Μουλέν Ρουζ…
6η και 7η θέση για δυο ετερόκλητες ταινίες με παρεμφερή πορεία και ανάλογα υψηλό κράτημα στο δεύτερό τους weekend. Όλα τα λεφτά του κόσμου από τη μια και η ελληνική Τζαμάικα από την άλλη, και οι δύο με 38 χιλιάδες περίπου θεατές και κάμψη 19% και 24% αντίστοιχα. Φυσιολογική και αναμενόμενη η καριέρα της πρώτης, παρά το σκάνδαλο Σπέισι που έχει συνδεθεί με την παραγωγή της και εξάπτει την περιέργεια, δεν αναμένεται να προχωρήσει πολύ πέρα από το φράγμα των 50 χιλιάδων θεατών (με τα τρέχοντα δεδομένα). Από την άλλη μεγάλες ήταν οι προσδοκίες από μια εγχώρια dramedy στην οποία πρωταγωνιστεί (μετά από χρόνια απουσίας από την οθόνη) ο Σπύρος Παπαδόπουλος, ένας από τους δημοφιλέστερους πρωταγωνιστές της σκηνής και ο υπ΄αρ.1 showman της TV. Προφανώς οι φανατικοί του Στην Υγειά μας δεν σηκώθηκαν από τον καναπέ για να τον τιμήσουν. Η ταινία πήρε ανάμικτες κριτικές και άνοιξε πολύ χαμηλότερα από το προσδοκώμενο τα Χριστούγεννα, όμως μοιάζει να έχει κράτημα πιθανόν λόγω πολύ καλού word of mouth. Όχι ακριβώς το αναμενόμενο εορταστικό θέαμα, η Τζαμάικα φαίνεται να κερδίζει πόντους από τη συγκίνηση και τις καλές ερμηνείες των πρωταγωνιστών. Η συνέχεια θα δείξει.
Στην 8η θέση άνοιξε το Θαύμα με όχι και τόσο ικανοποιητικό αριθμό εισιτηρίων σε σχετικά περιορισμένο αριθμό αιθουσών. Η ολοκαίνουργια ταινία της Τζούλια Ρόμπερτς με το παιδί θαύμα του Room Τζέικομπ Τρεμπλέι είναι συγκινητική και αξιοπρεπέστατη και αξίζει πολύ μεγαλύτερη αποδοχή από 8 χιλιάδες θεατές σε 5 ημέρες. Ανακαλύψτε την!
9η και 10η θέση για δύο εορταστικά θεάματα τα οποία κερδίζουν πόντους από το παιδικό κοινό αφού προβάλλονται κυρίως μεταγλωττισμένα. Από τη μια το Γαλλικό Christmas & Co, με έναν Άγιο Βασίλη που καταλήγει στο Παρίσι για να βρει το φάρμακο για τα ξωτικά του και να συνεχίσει να μοιράζει τα δώρα στα παιδιά, είχε μια κάμψη 19% αλλά κινείται ανέλπιστα αξιοπρεπώς. Από την άλλη ο δημοφιλής αρκούδος Paddington πηγαίνει επίσης καλά (κάμψη 24% μόνον) ωστόσο κινείται χαμηλότερα από την πρώτη ταινία του 2014. Για να δούμε αν μπορέσει να παραμείνει στις οθόνες σαν οικογενειακό θέαμα και μετά την εορταστική περίοδο.
Και κάτω από τη δεκάδα όμως συμβαίνουν ενδιαφέροντα πράγματα. Όπως στην 11η θέση όπου σκάλωσε το σούπερ Hit Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές με κάμψη μόλις 4% και ένα σύνολο 344 χιλιάδων θεατών που το στέφει πανηγυρικά πρωταθλητή των εισπράξεων για το 2017. Ή όπως στη 12η θέση όπου μια Ουγγρική ταινία για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια φθάνει τους 16 χιλιάδες θεατές, με μηδενική κάμψη στην 3η της εβδομάδα. Η Ψυχή και το Σώμα, η πανέμορφη ταινία της Ίλντιγκο Ενιέντι, μοιάζει να άγγιξε μια ρομαντική χορδή στο σινεφίλ κοινό, παρά την εξαιρετική ιδιαιτερότητα των χαρακτήρων της και την τραχιά ουγγρική γλώσσα της. Μηδενική σχεδόν κάμψη έχει και το πολυβραβευμένο Τετράγωνο που βρίσκεται ακριβώς από κάτω στην 13η θέση με 28 χιλιάδες θεατές. Ιδιόρρυθμο και μακροσκελές, διχάζει τους εγχώριους σινεφίλ αλλά δεν σταματά να προκαλεί το ενδιαφέρον.
Από την 8η στη 14η θέση βρέθηκε ο Καζαντζάκης του Γιάννη Σμαραγδή με μια κάμψη 51% και ένα σύνολο 225 χιλιάδων θεατών που δεν είναι καθόλου άσχημο. Τώρα αν ο «ανένδοτος» που κήρυξε ο σκηνοθέτης εναντίον της εγχώριας κριτικής και οι μηνύσεις που κραδαίνει κατά των αρνητικών σχολίων για την ταινία του λειτουργήσουν ως περαιτέρω ενισχυτικό των εισπράξεών της, θα φανεί στο ταμείο!
Στη 15η θέση και σε περιορισμένο κύκλωμα, αύξησε θεαματικά τους θεατές του το γλυκόπικρο και μάλλον Οσκαρικό Florida Project που πλησίασε τους 8 χιλιάδες θεατές ενώ στην 16η θέση άνοιξε συμπαθητικά σε περιορισμένο κύκλωμα το βρετανικό Party με 7πλο ρεσιτάλ ερμηνειών.
Να πούμε επίσης ότι ο εγχώριος Θησαυρός πλησιάζει προς το τέλος μιας σχετικά αξιοπρεπούς καριέρας 50 χιλιάδων θεατών μετά από 1 μήνα προβολής. Πάλι καλά με τον ανταγωνισμό του Bachelor.
Κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου (21.12.17-01.01.18) κόπηκαν 510 χιλιάδες εισιτήρια έναντι 570 χιλιάδων που κόπηκαν πέρυσι στο διάστημα 22.12.16-01.01.17. Η διαφορά είναι μεγαλύτερη αν υπολογίσουμε ότι η φετινή εορταστική περίοδος ήταν 12 και όχι 11 ημέρες όπως πέρυσι. Βέβαια το περυσινό φαινόμενο της Ρόζας της Σμύρνης δεν βρήκε το αντίστοιχο του φέτος. Ούτε η αυξημένη προσέλευση στο Star Wars και το Bachelor 2 ούτε βέβαια η φιλόδοξη Τζαμάικα κατάφεραν να φέρουν την ισορροπία. Τα συνολικά όμως εισιτήρια του 2017 με βάση τους πρώτους υπολογισμούς έφθασαν τα 10 εκατομμύρια, στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2016, οπότε ας πούμε ότι σώθηκε η παρτίδα. Αν και χωρίς μια ανάπτυξη έστω και 3% ή 300 χιλιάδες εισιτήρια, η αγορά δεν πρέπει να αισθάνεται και πολύ καλά. Το επόμενο 4ήμερο των Φώτων θα ολοκληρωθεί η εορταστική εικόνα οπότε θα τα ξαναπούμε.
Την επόμενη Πέμπτη στην ταμιακή αρένα κατεβαίνουν μόλις 3 νέες ταινίες: ξεχωρίζει ο Μικρόκοσμος (Downsizing) του Αλεξάντερ Πέιν με τον Ματ Ντέιμον να αποφασίζει να σμικρυνθεί για λόγους οικονομίας, μια ταινία που μάλλον απογοήτευσε εισπρακτικά έξω. Από την άλλη το εκρηκτικό και διφορούμενο Παιγνίδι της Μόλι με την Τζέσικα Τσάστειν σε one woman show αλλά και το horror franchise Παγιδευμένη Ψυχή ανήκουν σε είδη που έχουν κοινό στη χώρα μας. Εκτός αν (στην περίπτωση της Μόλι τουλάχιστον) έχει προλάβει το downloading που ευδοκιμεί ιδιαίτερα αυτή την εποχή μια και η Ακαδημία (η αμερικάνικη όχι η ντόπια) επιμένει αναχρονιστικά να μοιράζει δισκάκια στα μέλη της για να δουν τις υποψήφιες ταινίες και να επιλέξουν.
Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:
|
ΤΙΤΛΟΣ |
ΔΙΑΝΟΜΗ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ |
Μ.Ο.Α/ΑΙΘΟΥΣΑ |
5ΗΜΕΡΟ Μ/1/1/18 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ 1/1/2018 |
1 |
THE BACHELOR 2 |
VILLAGE |
1 |
419 |
47.164 |
79.938 |
2 |
STAR WARS: THE LAST JEDI |
FEELGOOD |
3 |
268 |
29.827 |
257.675 |
3 |
FERDINAND |
ODEON |
2 |
181 |
21.465 |
53.423 |
4 |
COCO |
FEELGOOD |
3 |
139 |
15.665 |
64.452 |
5 |
THE GREATEST SHOWMAN |
ODEON |
1 |
163 |
12.401 |
12.401 |
6 |
ALL THE MONEY IN THE WORLD |
ODEON |
2 |
163 |
11.586 |
37.759 |
7 |
ΤΖΑΜΑΪΚΑ |
FEELGOOD |
2 |
123 |
10.127 |
37.810 |
8 |
WONDER |
SPENTZOS |
1 |
285 |
7.827 |
7.827 |
9 |
CHRISTMAS & CO |
ODEON |
3 |
93 |
5.951 |
28.605 |
10 |
PADDINGTON 2 |
ODEON |
5 |
97 |
5.481 |
66.333 |
11 |
MURDER ON THE ORIENT EXPRESS |
ODEON |
8 |
305 |
4.951 |
344.145 |
12 |
ON BODY AND SOUL |
STRADA |
3 |
560 |
3.502 |
16.002 |
13 |
THE SQUARE |
FEELGOOD |
4 |
227 |
3.411 |
27.992 |
14 |
ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ |
ODEON (A.V.) |
6 |
141 |
3.177 |
225.225 |
15 |
THE FLORIDA PROJECT |
SEVEN |
2 |
290 |
2.902 |
7.715 |
16 |
THE PARTY |
FEELGOOD |
1 |
230 |
2.587 |
2.587 |
17 |
Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ |
TANWEER |
4 |
164 |
2.050 |
48.621 |
18 |
WONDER WHEEL |
ODEON |
4 |
101 |
1.764 |
35.982 |
19 |
ΤΕΗRΑΝ ΤΑΒΟΟ |
SEVEN |
1 |
126 |
473 |
473 |
20 |
HAPPY FAMILY |
TANWEER |
8 |
25 |
199 |
34.368 |
21 |
DESPICABLE ME 3 |
UIP |
18 |
59 |
178 |
307.146 |
22 |
A BAD MOMS CHRISTMAS |
ODEON |
4 |
40 |
247 |
9.952 |
23 |
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ |
TANWEER |
10 |
32 |
120 |
202.432 |
24 |
MA VIE DE COURGETTE |
SEVEN |
4 |
19 |
118 |
2.884 |
25 |
ΠΟΛΥΞΕΝΗ |
SEVEN |
3 |
35 |
130 |
4.184 |
26 |
ΝΗΜΑ |
WEIRD WAVE |
4 |
27 |
67 |
1.475 |
27 |
JUSTICE LEAGUE |
TANWEER |
7 |
27 |
68 |
158.596 |
28 |
DADDY'S HOME 2 |
UIP |
5 |
41 |
51 |
20.560 |
29 |
GNOME ALONE |
ODEON |
9 |
14 |
28 |
30.753 |
30 |
THE LEGO NINJAGO MOVIE |
TANWEER |
10 |
12 |
12 |
50.018 |
|
ΣΥΝΟΛΙΚΑ |
|
|
|
193.529 |
2.177.333 |