Box Office: Τα αόρατα φαινόμενα (παντός είδους) συνεχίζονται…
Και φθάσαμε στα πρόθυρα του Αυγούστου, με την πρώτη επίσημη φουρνιά αδειούχων να εγκαταλείπει μαζικά τις πόλεις προς παραλίες και νησάκια (ή και το κλασσικό χωριό-ελλείψει κονδυλίων). Αόρατοι οι θεατές λοιπόν κι αυτή την εβδομάδα, Αόρατος και ο επισκέπτης που παρέμεινε (ως μονόφθαλμος εν μέσω τυφλών) στην κορυφή του πίνακα, αόρατα όμως και τα εισιτήρια που έκοψαν και κάποιες ταινίες που άνοιξαν αυτή την εβδομάδα, αφού οι διανομείς τους δεν συνεργάζονται στην επίσημη καταγραφή των εισπράξεων. Ωστόσο, το πιο σημαντικό αόρατο φαινόμενο της εβδομάδας είναι η εξαφάνιση από τους πίνακες του box office μιας φιλόδοξης καλλιτεχνικής παραγωγής όπως το «Μόνο αγόρι στη Νέα Υόρκη» που μάλιστα άνοιξε στην Ελλάδα σε παγκόσμια πρεμιέρα. Η (προσωρινή;) έλλειψη πληροφόρησης ίσως και να στερεί από τον πίνακα της εβδομάδας ένα πιθανό Νο.1 ή τουλάχιστον κάποιες χιλιάδες θεατών, κατεβάζοντας το σύνολο των θεατών που προτίμησαν την κινηματογραφική έξοδο για διασκέδαση κάτω από το όριο ασφαλείας των 50 χιλιάδων.
Ειδικότερα κόπηκαν 47,7 χιλιάδες εισιτήρια σε ολόκληρη τη χώρα (αν είναι δυνατόν πια!) με το μερίδιο του λέοντος βέβαια να πηγαίνει στο λεκανοπέδιο. Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, από τα 17 χιλιάδες εισιτήρια που κόπηκαν το Σάββατο τα 14 αφορούσαν την Αθήνα και μόνο τα 3 την υπόλοιπη Ελλάδα. Όταν λοιπόν σε πληθυσμό σχεδόν 5 εκατομμυρίων μόνο 3 χιλιάδες διαλέγουν το παραδοσιακό σινεμαδάκι ως βραδινή έξοδο, νομίζουμε ότι οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Είτε το κοινό δεν βλέπει πλέον ταινίες ή δεν τις βλέπει με τον παραδοσιακό τρόπο, για να μην πούμε με νόμιμο τρόπο και ανοίγουμε κουβέντες. Και για να δώσουμε ένα άλλο παράδειγμα να πούμε ότι στη Γαλλία το περασμένο 5ήμερο κόπηκαν 3,4 εκατ. εισιτήρια, ήτοι σε μια χώρα 67 εκατομμυρίων κατοίκων το 5% πήγε σινεμά! Έναντι του 0,4% στο οποίο αντιστοιχούν 48 χιλιάδες θεατές σε σύνολο 11 εκατομμυρίων κατοίκων στη χώρα μας. Εκεί δεν κατεβάζουν; Δεν έχουν κρίση; Δεν είναι ακριβά; Οι συγκρίσεις είναι ιλιγγιώδεις !
Και για να προσγειωθούμε στο μικρό γαλατικό χωριό μας να πούμε ότι η οιονεί επικεφαλής των ταμείων αυτή την εβδομάδα είναι και πάλι το εξαιρετικό στο είδος του Ισπανικό θρίλερ «Αόρατος Επισκέπτης» που, με 8μιση χιλιάδες θεατές και με ένα θεσπέσιο word of mouth που το χαρακτηρίζει σχεδόν αριστούργημα, είχε μια μέτρια ποσοστιαία πτώση (34%) και έφθασε τους 29 χιλιάδες θεατές. Η επιτυχία θεωρείται δεδομένη.
Στη 2η θέση πλασαρίστηκε ο γλυκός και ιδιόρρυθμος «Έρωτας μετ’ εμποδίων» με πολύ καλό μέσο όρο ανά αίθουσα και, ας ελπίσουμε, με καλό word of mouth γιατί το αξίζει. 3η και 4η θέση σταθερά και μέτρια πράγματα για blockbuster αράχνες και πίθηκους ενώ παρακάτω πλασαρίστηκαν μέτρια ακόμη 3 νέες ταινίες, το αδύναμο horror Πρόσεχε τι εύχεσαι, το πρωτότυπο Ιταλικό «Τέλειοι Ξένοι» (αλήθεια ποιος θα πάει, έστω κι αν είναι εξαιρετική ταινία;) και η αμερικανιά του Γουίλ Φέρελ «Επιχείρηση Καζίνο».
Η δεκάδα συμπληρώνεται από Έρωτες & Φιλίες (8η θέση) που κρατήθηκαν σχετικά αξιοπρεπώς φθάνοντας από το πουθενά τους 12 χιλιάδες θεατές, από το «Βρε Καλώς τους» στην 9η θέση που ξεθύμανε στην 3η του εβδομάδα και είναι ζήτημα να φθάσει τους 40 χιλιάδες θεατές συνολικά ( μακάρι να διαψευσθούμε) και από την κωμική επιτυχία του καλοκαιριού, τα επίκαιρα «Παράπονα στο Δήμαρχο» που ίσως και να πιάσουν την 60άρα τελικά. Από κει και κάτω 9 χιλιάδες θεατές συνολικά για 19 ταινίες. Και όπως είχαμε επισημάνει και την περασμένη εβδομάδα, οι διαθέσιμες οθόνες ήταν ακόμη λιγότερες αυτό το 4ήμερο.
Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε ήδη στην 50η εβδομάδα της σεζόν και τα συνολικά εισιτήρια μέχρι τώρα συνεχίζουν να υπολείπονται λίγο του αντίστοιχου διαστήματος της περσινής σεζόν, αν μη τι άλλο ένα παρήγορο σημάδι ότι δεν έχουν ακόμη χαθεί όλα για τον κλάδο.
Κατά τα λοιπά, την επόμενη εβδομάδα στη μάχη του Box Office μπαίνουν άλλες 7 ταινίες: Ο Μαύρος Πύργος που βασίζεται στα βιβλία του Stephen King, το ατμοσφαιρικό γαλλικό θρίλερ Iris, το επίσης ατμοσφαιρικό θρίλερ «Στα ίχνη του ανέμου», το συγκινητικό και μεγαλόπνοο «Στέμμα των Ινδιών», η κομεντί «Σουζάνα με σκοτώνεις» με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, η καινούργια μπημουβιά του Μπαντέρας «Σε απόσταση ασφαλείας» και η επανέκδοση της υπέροχης Ξεχωριστής Μέρας του Έτορε Σκόλα. Ταινίες υπάρχουν λοιπόν, κοινό θα υπάρξει; Οψόμεθα και πάμε αναλυτικό πίνακα:
Α/Α |
Τίτλος |
Διανομή |
Εβδομάδα |
4ήμερο |
Μ. Ο. α/αίθ. |
ΣΥΝΟΛΟ |
1 |
Contratiempo |
TANWEER |
2 |
8.505 |
274 |
28.809 |
2 |
The Big Sick |
SPENTZOS |
1 |
6.650 |
665 |
6.650 |
3 |
SpiderMan:Homecoming |
FEELGOOD |
4 |
3.972 |
128 |
115.693 |
4 |
War For The Planet Of The Apes |
ODEON |
4 |
3.052 |
114 |
42.928 |
5 |
Wish Upon |
ODEON |
1 |
3.048 |
139 |
3.048 |
6 |
Perfetti Sconosciuti |
ODEON |
1 |
2.924 |
225 |
2.924 |
7 |
The House |
TANWEER |
1 |
2.908 |
126 |
2.908 |
8 |
Love & Friendship |
STRADA |
2 |
2.713 |
339 |
11.860 |
9 |
A Bras Ouverts |
SEVEN |
3 |
2.508 |
193 |
36.322 |
10 |
L'ora Legale |
SEVEN |
5 |
2.176 |
218 |
51.795 |
11 |
Cars 3 |
FEELGOOD |
7 |
2.063 |
52 |
158.179 |
12 |
Overdrive |
TANWEER |
2 |
1.248 |
57 |
6.969 |
13 |
Alice In Den Stadten |
STRADA |
1 |
1.091 |
546 |
1.091 |
14 |
The Boss Baby |
ODEON |
17 |
804 |
57 |
152.202 |
15 |
The Beguiled |
UIP |
4 |
760 |
84 |
46.311 |
16 |
The Circle |
SPENTZOS |
3 |
616 |
77 |
18.801 |
17 |
Pirates Of The Caribbean: Salazar's Revenge |
FEELGOOD |
10 |
586 |
117 |
308.354 |
18 |
Che Bella Giornata |
SPENTZOS |
4 |
366 |
92 |
12.024 |
19 |
Wonder Woman |
TANWEER |
8 |
292 |
97 |
124.568 |
20 |
Smurfs The Lost village |
FEELGOOD |
18 |
261 |
37 |
152.697 |
21 |
The Mummy |
UIP |
7 |
216 |
72 |
79.012 |
22 |
Tarde para la ira |
WEIRD WAVE |
5 |
198 |
99 |
15.714 |
23 |
Transformers 5: Last Knight |
UIP |
6 |
154 |
154 |
44.830 |
24 |
Sous Le Meme Toit |
ODEON |
2 |
122 |
31 |
4.448 |
25 |
How To Be A Latin Lover |
TANWEER |
4 |
121 |
60 |
7.891 |
26 |
Going In Style |
TANWEER |
6 |
112 |
112 |
41.457 |
27 |
Hampstead |
ODEON |
3 |
103 |
26 |
6.291 |
28 |
Alibi.com |
ODEON |
7 |
68 |
17 |
9.501 |
29 |
Rough Night |
FEELGOOD |
5 |
38 |
19 |
9.465 |
Γενικό άθροισμα |
|
|
47.675 |
|
1.502.742 |