Box Office: Αυτοκίνητα-Transformers σημειώσατε:1
Κι από το χειμωνιάτικο τοπίο των μέσων του Ιουνίου φθάσαμε απευθείας στο πρώτο πραγματικά καλοκαιρινό weekend για να δουν λίγη χαρά και οι θερινές αίθουσες. Και παρότι τα συνολικά εισιτήρια είναι κατά 39 χιλιάδες λιγότερα από το προηγούμενο weekend, οι ταινίες των θερινών αιθουσών πήγαν από εξωφρενικά θαυμάσια έως απλά καλύτερα από πριν.
Την 1η θέση βέβαια διατήρησαν τα Αυτοκίνητα της Pixar αφού το αντίπαλο δέος (λέγε με Transformers) ούτε καν μπόρεσε να τα πλησιάσει! Βέβαια η πτώση του Κεραυνού και της παρέας του ήταν 57%, αρκετά μεγάλη για το είδος το οποίο φημίζεται για το κράτημα και τη διάρκεια στους πίνακες των εισπράξεων. Ωστόσο τα 100 χιλιάδες σχεδόν εισιτήρια σε 11 μέρες είναι ένα καλό νούμερο.
Στη 2η θέση οι τρεις αξιολάτρευτοι συνταξιούχοι ληστές της «Εκδίκησης με στυλ», είχαν μια πολύ αξιοπρεπή απήχηση, με καλό μέσο όρο ανά αίθουσα και μάλλον θετικό word of mouth.
Στην 3η και διόλου τιμητική θέση άνοιξε η 5η ολοκαίνουργια περιπέτεια των Transformers, που με 15 χιλιάδες και κάτι θεατές «βλέπει το τέλος να ’ρχεται» από τώρα… Όχι βέβαια ότι είναι και κανένα δυνατό franchise στη χώρα μας (το 4ο φιλμ είχε κόψει 95 χιλιάδες το 2014), αλλά με τέτοιο άνοιγμα μάλλον δεν έχει να πάει πουθενά. Ίσως πιο χαμηλά και από κάποιες ρομαντικές κομεντί. Κρίνοντας και από την πορεία της ταινίας στα αμερικάνικα ταμεία, μπορούμε να πούμε ότι η χωρητικότητα του μυαλού του μέσου θεατή με πλοκές που καθεμιά φέρνει το τέλος του κόσμου με το δικό της φανταστικό τρόπο, έχει πλέον «γκώσει»! Πόση πια Δευτέρα παρουσία να καταπιούμε σε ένα καλοκαίρι; Και η μεγαλομανία τύπου Μάικλ Μπέι δεν είναι πάντα ο καλύτερος σύμβουλος…
Μιλώντας για Δευτέρα Παρουσία, βλέπουμε ότι από την 2η στην 4η θέση έχει καταποντισθεί η Μούμια, με μια πτώση 74% (!) και επίσης πολύ σκοτεινές προοπτικές (εκεί γύρω στα 75 τελικό σκορ). Χωρίς κανένα άλλο κακεντρεχές σχόλιο, να πούμε ότι στην 5η και 6η θέση τα λοιπά blockbuster που παραμένουν «ζωντανά» ταμιακά, η Wonder Woman και οι Πειρατές της Καραϊβικής, συνέχισαν να μαζεύουν κάποιο κοινό έστω και με πτώση 63-64%.
Από κει και κάτω η δεκάδα συμπληρώνεται α λα Γαλλικά, με την έκπληξη της νέας δραματικής ταινίας της Μαριόν Κοτιγιάρ «Όλα όσα αγαπήσαμε» που τετραπλασίασε τους θεατές της στο 2ο (στεγνό) 4ήμερο (7η θέση), την αύξηση προσέλευσης κατά 50% στον Αρχιτσιγκούνη (8η θέση) και κατά 30% στο Άλλοθι για παντρεμένους (9η θέση) αλλά και την είσοδο στη 10η θέση του sequel της Γαλλικής επιτυχίας «Με το Μπαμπά ή με τη Μαμά» που ωστόσο δεν πήγε καθόλου καλά σε σχέση με την 1η ταινία του 2015.
Στην 11η θέση το «Κάποτε στην Καλιφόρνια» μια νέο νουάρ αμερικάνικη κωμωδία που μόλις ξεπέρασε τους χίλιους θεατές, νούμερο εντελώς ανάρμοστο για ένα σταρ σαν τον Μπρους Γουίλις που πάει να γίνει cult (με την κακή έννοια). Άσχετα με την ποιότητα της συγκεκριμένης ταινίας, το τέλος των χολιγουντιανών σταρ σαν πυλώνες του box office είναι πλέον ορατό. Κάποτε στην Καλιφόρνια έκαναν και καλύτερες κωμωδίες ωστόσο η μέση ποιότητα πλέον πλησιάζει τον πάτο λόγω προβλεψιμότητας, κλισέ και συνεχόμενης παραγωγής κακέκτυπων του Hangover. Γιατί λοιπόν να μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι το ελαφρό θερινό θέαμα έχει πλέον άλλη εθνικότητα? Και όχι απαραίτητα Γαλλική…Έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν κωμωδία, κι έρχονται και πιο φθηνά. Το αν είναι καλά, κακά ή άνοστα τα πορτοκάλια τους είναι άλλο θέμα.
Να πούμε και πάλι ότι η παραπάνω 10άδα μάζεψε τους 85 από τους 90 χιλιάδες συνολικούς θεατές, αφήνοντας στις υπόλοιπες 14 ταινίες του πίνακα τα ψίχουλα 5 χιλιάδων θεατών (τι πρωτότυπο πια). Μεταξύ αυτών και το γλυκό και νεανικό «Ευαίσθητες χορδές» που άγγιξε μόλις 147 θεατές (20η θέση). Ε μα που πας και συ με τέτοιο τίτλο να βγεις σε τέτοια αγορά; Τι περίμενες να βρεις, ευαίσθητες ψυχές και γιασεμιά και κρίνα; It’s a jungle out there!
Πέρα όμως από τον επίσημο πίνακα υπάρχει και ένα ντοκιμαντέρ που άνοιξε αυτή τη βδομάδα σε δύο μόλις αίθουσες της Αθήνας και κατάφερε να προσελκύσει, σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, 2.700 θεατές! «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε» λέει η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή αυτού του στρατευμένου ντοκουμέντου για τον Εμφύλιο, που ναι μεν δεν ξεφεύγει από μια μονόπλευρη ιδεολογική κατεύθυνση που δεν συνάδει με τις σύγχρονες αντιλήψεις για την ιστορική έρευνα (μιλώντας πάντα για επιστημονική προσέγγιση και όχι για σοφιστικέ αναθεωρήσεις που βγάζουν το άσπρο μαύρο) αλλά από την άλλη διαθέτει πλούσιο οπτικό υλικό της εποχής και παρέχει την απαραίτητη συγκινησιακή φόρτιση σε ανθρώπους που αισθάνονται προδομένοι από τη σημερινή αποκαθήλωση θεσμών που θεωρούσαν ιερούς και για τους οποίους άνθρωποι κυριολεκτικά θυσιάστηκαν. Η εμπορική επιτυχία του εγχειρήματος ας μην θεωρηθεί λοιπόν ως κομματικό καθήκον αλλά ως κάτι ευρύτερο, ως ένα προσκύνημα σε χρόνους όπου τα όρια ανάμεσα σε ιδεολογίες ήταν καθορισμένα και απαράβατα. Η περιέργειά μας για τη συνέχεια της επιτυχίας είναι φυσικά έντονη.
Τέλος να σημειώσουμε ότι και κάποιες παλιότερες ταινίες, που κυκλοφορούν σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες, γνωρίζουν κατά πληροφορίες αξιόλογη επιτυχία σε περιορισμένο αριθμό αιθουσών. Σειρά έχει την επόμενη εβδομάδα το κλασσικό αριστούργημα του Κιούμπρικ «SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα». Οψόμεθα.
Κατά τα λοιπά, την επόμενη εβδομάδα στη μάχη του Box Office μπαίνουν άλλες 6 ταινίες, 4 κωμωδίες και 2 δράματα που μάλλον δεν θα επηρεάσουν τις ταμιακές ροές της εβδομάδας. Εδώ ο κόσμος χάνεται σε 4ωρες συναυλίες του Μάλαμα στα Λιπάσματα, τη Ζιλιέτ Μπινός σε ρόλο Βουγιουκλάκη θα τρέχουμε να δούμε τώρα; Τι να γίνει, ο καθείς στο είδος του κι οι Χαρούληδες στις εισπράξεις…Α!!! Και επιτέλους, το Survivor τελειώνει! Άντε να δούμε…
Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:
α/α |
Ταινία |
Διανομή |
Εβδομάδες προβολής |
Εισιτήρια 4ημέρου |
Μ.Ο. |
Σύνολο Εισιτηρίων |
1 |
CARS 3 |
FEELGOOD |
2 |
22.294 |
132 |
99.136 |
2 |
GOING IN STYLE |
TANWEER |
1 |
17.008 |
340 |
17.008 |
3 |
TRANSFORMERS:LAST KNIGHT |
UIP |
1 |
15.532 |
123 |
15.532 |
4 |
THE MUMMY |
UIP |
2 |
8.257 |
162 |
59.528 |
5 |
WONDER WOMAN |
TANWEER |
3 |
6.942 |
198 |
105.410 |
6 |
PIRATES OF THE CARIBBEAN: SALAZAR'S REVENGE |
FEELGOOD |
5 |
4.110 |
137 |
290.022 |
7 |
MAL DE PIERRES |
SPENTZOS |
2 |
3.334 |
476 |
5.705 |
8 |
RADIN! |
ROSEBUD.21 |
3 |
3.298 |
300 |
20.987 |
9 |
ALIBI.COM |
ODEON |
2 |
2.541 |
98 |
6.121 |
10 |
PAPA OU MAMAN 2 |
SPENTZOS |
1 |
1.276 |
160 |
1.276 |
11 |
ONCE UPON A TIME IN VENICE |
ODEON |
1 |
1.015 |
34 |
1.015 |
12 |
THE BOSS BABY |
ODEON |
12 |
901 |
45 |
145.516 |
13 |
LASCIATI ANDARE |
DANAOS |
2 |
811 |
90 |
2.659 |
14 |
BAYWATCH |
UIP |
4 |
768 |
110 |
43.537 |
15 |
MISS SLOANE |
SPENTZOS |
4 |
433 |
87 |
6.568 |
16 |
SMURFS: THE LOST VILLAGE |
FEELGOOD |
13 |
396 |
44 |
149.694 |
17 |
ES POR TU BIEN |
WEIRD WAVE |
2 |
312 |
78 |
900 |
18 |
KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD |
TANWEER |
7 |
265 |
66 |
82.953 |
19 |
LA SAGE FEMME |
SEVEN |
2 |
151 |
76 |
1.234 |
20 |
LE COEUR EN BRAILLE |
ODEON |
1 |
147 |
29 |
147 |
21 |
MES TRESORS |
ODEON |
4 |
90 |
90 |
9.074 |
22 |
THE FATE OF THE FURIOUS |
UIP |
11 |
72 |
72 |
304.766 |
23 |
NORM OF THE NORTH |
TANWEER |
7 |
52 |
26 |
11.631 |
24 |
LA REINA DE ESPANA |
TANWEER |
4 |
37 |
19 |
2.169 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
|
90.042 |
1.382.588 |