Box Office: Amber alert για την εξαφάνιση του ελληνικού κοινού
Ο Μάης προχωρά, οι ζέστες έρχονται, τα θερινά ανοίγουν, η παγκόσμια σεζόν των καλοκαιρινών blockbusters έχει ήδη ξεκινήσει. Όλα καλά λοιπόν, αρκεί να βρεθεί και το εξαφανισμένο πλέον εγχώριο κοινό. Είπαμε Πρωτομαγιά, είπαμε ξαφνικό κύμα καύσωνα, είπαμε σαββατόβραδο με Eurovision (τρομάρα μας!), πολλά είπαμε και πουθενά δεν καταλήξαμε αφού δεν μπορούμε να παραδεχθούμε το προφανές. Το κοινό στην Ελλάδα έχει απορρίψει πλέον στην πλειοψηφία του ως επιλογή διασκέδασης την κινηματογραφική έξοδο. Μπορεί να βγει να φάει του σκασμού και να δώσει 20άρικα, να κάτσει για το φρέντο του και να σκάσει 4 και 5 ευρώ, να πάει θέατρο και να δώσει πάνω από 12-15 ευρώ αλλά άμα του πεις να πάει σινεμά, α όχι είναι ακριβό, που να τρέχουμε τώρα να κλειστούμε μέσα, χαρά θεού, ζέστη… Λες και τα θερινά (που ήδη έκαναν την εμφάνισή τους) δεν είναι ξεσκέπαστα με ταβάνι τον ουρανό. Και εκεί που λέγαμε ότι το 5ήμερο της Πρωτομαγιάς ήταν το χειρότερο της σεζόν, ήρθε το επόμενο 4ήμερο που οι εισπράξεις κινήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ήρθε και το επόμενο τρέχον 4ήμερο και ήταν ακόμη χειρότερο.
62 χιλιάδες θεατές για 36 ταινίες, εκ των οποίων οι 28 χιλιάδες (ποσοστό 45%) πήγαν στην πρώτη ταινία του πίνακα, το φρέσκο King Arthur. Ο Βασιλιάς Αρθούρος εκτόπισε από την κορυφή τους Φύλακες του Γαλαξία που βρέθηκαν στην 2η θέση με πάταγο καθώς η πτώση των εισιτηρίων τους ήταν θεαματική (68%) και η απώλεια αιθουσών έφθασε το 50% (από 162 σε 82). Βέβαια για την πρωτιά του King Arthur τι να πει κανείς αφού σε όλη την Υφήλιο και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ η ταινία έφαγε πόρτα. Αν δεν περπατήσει και στη Βρετανία και στη Γαλλία όπου ανοίγει την επόμενη εβδομάδα, τότε οι παραγωγοί μπορούν από τώρα να κλαίνε το budget των 175 εκατ. δολαρίων. Αυτά βέβαια αφορούν τη διεθνή αγορά που αποτελείται από κανονικές χώρες με λαούς που ο μέσος όρος ετήσιας κινηματογραφικής προσέλευσης είναι πέντε και οκτώ φορές μεγαλύτερος από τον εγχώριο και η αποτυχία μιας ταινίας οφείλεται πολύ απλά στο ότι δεν καταφέρνει να πείσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται και όχι στο ότι είχε λιακάδα και βγήκαμε για καφέ.
Επί τη ευκαιρία πάντως να σημειώσουμε ότι έχοντας διανύσει πάνω από τα 2/3 της τρέχουσας σεζόν τα συνολικά εισιτήρια είναι ελαφρά πεσμένα σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, φθάνοντας τα 8,2 εκατομμύρια μέχρι τις 10 Μαίου (έναντι 8,4 στη σεζόν 2015-2016). Οι Fast and Furious φάνηκαν προς στιγμή να απειλούν την πρωτιά της Ρόζας της Σμύρνης αλλά γρήγορα ξεφούσκωσαν, υποχωρώντας στην 5η θέση την 5η εβδομάδα καθώς πλησιάζουν τους 300 χιλιάδες θεατές.
Κατά τα λοιπά, τόσο οι λοιπές νέες ταινίες όσο και αυτές που συνεχίζονται ή ξαναβγαίνουν στα θερινά, λίγα πράγματα έκαναν, με μια εξαίρεση: το συγκλονιστικό Δίχτυ του Kim Ki-Duk (άνοδος από την 8η στην 7η θέση) που σε περιορισμένο κύκλωμα κατόρθωσε να διατηρήσει σταθερή ροή θεατών και να φθάσει τους 4 χιλιάδες συνολικά.
Συνοπτικά οι ταινίες του Τοπ 10 έκοψαν τα 58 από τα 62 χιλιάδες εισιτήρια του 4ήμερου, αφήνοντας 4 χιλιάδες και κάτι για τις υπόλοιπες 26 ταινίες του πίνακα.
Την επόμενη εβδομάδα αρκετές πάλι νέες ταινίες θα ριχτούν στη μάχη, μεταξύ των οποίων εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιστροφή του Ρίντλει Σκοτ με το Alien Covenant.
Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:
α/α |
Ταινία |
Διανομή |
Εβδομάδες προβολής |
Εισιτήρια 4ημέρου |
Μ.Ο. Εισιτηρίων |
Σύνολο Εισιτηρίων |
1 |
KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD |
TANWEER |
1 |
28.358 |
187 |
28.358 |
2 |
GUARDIANS OF THE GALAXY 2 |
FEELGOOD |
2 |
11.120 |
139 |
65.326 |
3 |
THE BOSS BABY |
ODEON |
6 |
3.835 |
68 |
121.048 |
4 |
NORM OF THE NORTH |
TANWEER |
1 |
3.461 |
48 |
3.461 |
5 |
THE FATE OF THE FURIOUS |
UIP |
5 |
3.208 |
128 |
297.135 |
6 |
SMURFS: THE LOST VILLAGE |
FEELGOOD |
7 |
2.129 |
51 |
138.752 |
7 |
GEUMUL (THE NET) |
DANAOS |
2 |
1.628 |
233 |
4.047 |
8 |
THE 9th LIFE OF LOUIS DRAX |
ODEON |
1 |
1.486 |
71 |
1.486 |
9 |
PERSONAL SHOPPER |
STRADA |
1 |
1.467 |
147 |
1.467 |
10 |
LES INNOCENTES |
FEELGOOD |
1 |
1.106 |
111 |
1.106 |
11 |
LE PETIT LOCATAIRE |
SPENTZOS |
1 |
850 |
142 |
850 |
12 |
L' ECONOMIE DU COUPLE |
FEELGOOD |
2 |
477 |
68 |
2.755 |
13 |
ROCK DOG |
TANWEER |
4 |
477 |
30 |
8.565 |
14 |
BEAUTY AND THE BEAST |
FEELGOOD |
9 |
351 |
39 |
183.323 |
15 |
FALLEN |
SPENTZOS |
2 |
343 |
57 |
3.214 |
16 |
LIFE |
FEELGOOD |
4 |
337 |
112 |
28.408 |
17 |
UN SAC DE BILLES |
ODEON |
5 |
299 |
50 |
7.529 |
18 |
BALLERINA |
ODEON |
21 |
178 |
30 |
99.327 |
19 |
MEAN DREAMS |
ODEON |
2 |
167 |
42 |
2.003 |
20 |
FORUSHANDE (THE SALESMAN) |
SEVEN |
17 |
163 |
82 |
31.958 |
21 |
GET OUT |
UIP |
9 |
132 |
132 |
74.625 |
22 |
EAGLE HUNTRESS |
FILMTRADE |
3 |
122 |
41 |
4.259 |
23 |
REPARER LES VIVANTS |
ROSEBUD.21 |
2 |
120 |
40 |
714 |
24 |
THEIR FINEST |
ODEON |
6 |
111 |
56 |
13.775 |
25 |
ELLE |
SEVEN |
32 |
85 |
85 |
25.112 |
26 |
APPRENTICE |
WEIRD WAVE |
2 |
71 |
71 |
494 |
27 |
NORMAN |
TANWEER |
4 |
66 |
13 |
6.924 |
28 |
THE ASSIGNMENT |
ODEON |
3 |
53 |
27 |
4.372 |
29 |
TONI ERDMANN |
SEVEN |
29 |
53 |
53 |
28.484 |
30 |
FA BEI SOGNI (SWEET DREAMS) |
SEVEN |
3 |
43 |
43 |
1.492 |
31 |
TOUT EN HAUT DU MONDE |
WEIRD WAVE |
2 |
41 |
7 |
750 |
32 |
HELL OR HIGH WATER |
TANWEER |
17 |
40 |
40 |
18.952 |
33 |
THE LEGO BATMAN MOVIE |
TANWEER |
14 |
33 |
33 |
72.647 |
34 |
DALIDA |
ROSEBUD.21 |
7 |
22 |
22 |
10.703 |
35 |
LA FILLE INCONNUE |
SEVEN |
9 |
16 |
16 |
7.951 |
36 |
LA TORTUE ROUGE |
SEVEN |
21 |
4 |
4 |
6.898 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
|
62.452 |
|
1.308.270 |